Rejestr dzienników i czasopism.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1990.46.275

Akt obowiązujący
Wersja od: 9 grudnia 1997 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 9 lipca 1990 r.
w sprawie rejestru dzienników i czasopism.

Na podstawie art. 23a ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. - Prawo prasowe (Dz. U. Nr 5, poz. 24, z 1988 r. Nr 41, poz. 324, z 1989 r. Nr 34, poz. 187 i z 1990 r. Nr 29, poz. 173) zarządza się, co następuje:
Rejestr dzienników i czasopism, zwany dalej "rejestrem", prowadzi się w księdze rejestrowej według ustalonego wzoru.
Dla każdego dziennika i czasopisma prowadzi się oddzielne akta rejestrowe, obejmujące akta postępowania o zarejestrowanie oraz dołączane sukcesywnie akta postępowań w sprawach o dokonanie dalszych wpisów w rejestrze, a także wszelkie dokumenty stanowiące podstawę dokonania wpisów.
1.
Księga rejestrowa składa się z następujących rubryk:

- rubryka pierwsza - Liczba porządkowa wpisu

- rubryka druga - Data wpisu

- rubryka trzecia - Tytuł dziennika lub czasopisma oraz siedziba i adres redakcji

- rubryka czwarta - Dane osobowe redaktora naczelnego, w tym również wzmianka o zwolnieniu go od wymogu posiadania obywatelstwa polskiego oraz wskazanie redaktora ponoszącego odpowiedzialność określoną w art. 49a Prawa prasowego

- rubryka piąta - Określenie wydawcy, jego siedziba i adres,

- rubryka szósta - Częstotliwość ukazywania się dziennika lub czasopisma

- rubryka siódma - Wzmianka o czasowym zawieszeniu wydawania dziennika lub czasopism oraz o czasie zawieszenia

- rubryka ósma - Wzmianka o utracie ważności rejestracji dziennika lub czasopisma

- rubryka dziewiąta - Uwagi.

2.
W rubryce "Uwagi" zamieszcza się między innymi wzmiankę o skorzystaniu przez redakcję z możliwości rozpoczęcia wydawania dziennika przed jego zarejestrowaniem, a także wzmianki o wyrokach skazujących za przestępstwa określone w prawie prasowym.
1.
Podstawą postanowienia zarządzającego wpis do rejestru są wyłącznie dokumenty złożone do akt rejestrowych. W postanowieniu zarządzającym wpis do rejestru sąd rejestrowy określa dosłowną treść wpisu oraz rubrykę rejestru, w której wpis ma być dokonany.
2.
Przed wydaniem postanowienia o zarejestrowaniu sąd zasięga informacji w Sądzie Wojewódzkim w Warszawie czy nazwa dziennika lub czasopisma nie jest zbieżna z istniejącym już tytułem prasowym.
3.
Sąd rejestrowy może w treści wpisu powołać się na dokument złożony do akt postępowania rejestrowego. Dokument ten uważa się wówczas za objęty treścią wpisu.
(skreślony).
Przepisy dotyczące dokonania wpisu stosuje się odpowiednio do wykreślenia wpisu.
Sąd rejestrowy z urzędu zarządza dokonanie wpisów określonych w § 3 ust. 1 rubryki siódma i ósma oraz w § 3 ust. 2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
1 § 5 skreślony przez § 1 rozporządzenia z dnia 15 listopada 1997 r. (Dz.U.97.141.947) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 grudnia 1997 r.