§ 2. - Regulamin wyborczy do Zarządu Miejskiego m.st. Warszawy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1939.19.130

Akt utracił moc
Wersja od: 15 marca 1939 r.
§  2.
(1)
Wybory członków zarządu miejskiego zarządza Minister Spraw Wewnętrznych, któremu przysługuje ogólny nadzór nad czynnościami wyborczymi i z tego tytułu korzysta on analogicznie z uprawnień, określonych w art. 62 ustawy. W zarządzeniu wyborów Minister Spraw Wewnętrznych podaje dzień zarządzenia wyborów i pierwszy termin zebrania wyborczego oraz określa, jakich członków zarządu miejskiego należy wybrać. Jeżeli na zebraniu wyborczym w pierwszym terminie dokonano wyboru nie wszystkich członków zarządu miejskiego, określonych w zarządzeniu wyborów, wówczas terminy następnych zebrań wyborczych określa przełożony gminy, zawiadamiając o tym każdorazowo Ministra Spraw Wewnętrznych. W razie niedokonania wyboru Prezydenta miasta lub wiceprezydentów, Minister Spraw Wewnętrznych może zastosować przepisy art. 42 ust. (2) ustawy.
(2)
Na podstawie zarządzenia wyborów (ust. 1) przełożony gminy zawiadamia wszystkich radnych o miejscu, dniu i godzinie zebrania wyborczego, podając cel zebrania. Zawiadomienie radnych powinno być dokonane co najmniej na 3 dni przed zebraniem, na piśmie, za potwierdzeniem odbioru.
(3)
Zebranie wyborcze jest niejawne. Na zebraniu oprócz radnych mogą być obecni:
a)
dotychczasowi członkowie zarządu miejskiego,
b)
pracownicy miejscy, wyznaczeni przez Prezydenta Miasta do wykonywania czynności pomocniczych i porządkowych.