§ 11. - Regulamin wyborczy do Zarządu Miejskiego m.st. Warszawy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1939.19.130

Akt utracił moc
Wersja od: 15 marca 1939 r.
§  11.
(1)
Zgłoszenie kandydatów na prezydenta miasta i wiceprezydentów uskutecznia się na piśmie; powinno ono być podpisane przez co najmniej 1/5 ustawowej liczby radnych i może zawierać:
a)
przy wyborze prezydenta - nazwisko tylko jednego kandydata,
b)
przy wyborze wiceprezydentów - najwyżej tyle nazwisk kandydatów, ilu wiceprezydentów ma być wybranych.

Zgłoszenie może podpisać tylko obecny na zebraniu radny, przy czym każdy obecny radny może podpisać tylko jedno zgłoszenie.

(2)
W zgłoszeniu należy wymienić imię, nazwisko, wiek i miejsce zamieszkania kandydata. W razie zgłoszenia kandydatów o jednakowym imieniu i nazwisku, oraz wieku i miejscu zamieszkania przewodniczący wzywa radnych, zgłaszających kandydatów, do podania cech ściśle określających osobę kandydata (imię ojca, zawód itp.).
(3)
Do zgłoszenia powinna być dołączona pisemna deklaracja kandydata, iż zgadza się na postawienie jego kandydatury, że posiada prawo wybieralności i że zaznajomił się z przepisami art. 11, 12, 41 i 60 ustawy.