Rozdział 6 - Sekretarjat. - Regulamin wewnętrznego urzędowania sądów apelacyjnych, okręgowych i grodzkich w sprawach cywilnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1932.114.941

Akt utracił moc
Wersja od: 23 grudnia 1932 r.

Rozdział  VI.

Sekretarjat.

§  62. 
Oprócz czynności, wskazanych w regulaminie ogólnym, sekretarz w sprawach cywilnych:
1)
podpisuje wezwania i zawiadomienia, skierowane do stron, świadków i biegłych oraz do osób trzecich, od których wymaga się złożenia dokumentu lub okazania przedmiotu oględzin;
2)
wydaje za swoim podpisem wypisy i odpisy (art. 354 k. p. c., art. VII i XXII przep. wprow. k. p. c.), oraz z zezwolenia przewodniczącego - zaświadczenia na podstawie akt i ksiąg;
3)
wykonywa zlecenia sądu i przewodniczącego w zakresie kompetencji sekretarjatu;
4)
doręcza pisma stronom, zgłaszającym się do sekretarjatu (art. 156);
5)
przedstawia i referuje przewodniczącemu nadchodzące pisma;
6)
przechowuje pieczęć i wyciska ją na dokumentach, wychodzących z sądu stosownie do § 189 reg. og., w szczególności na wypisach, odpisach, zaświadczeniach, klauzulach wykonalności;
7)
prowadzi terminarz posiedzeń;
8)
przedstawia przewodniczącemu w czasie właściwym pisma, które maja być zwrócone (art. 141 § 2. 396 § 1), oraz akta spraw, podlegających umorzeniu z urzędu (art. 204);
9)
czuwa nad ściąganiem grzywien, wymierzanych w toku postępowania;
10)
na zlecenie kierownika sądu spełnia czynności egzekucyjne (art. 520).
§  63. 
O wykonaniu zarządzenia przewodniczącego lub sędziego sekretarjat czyni wzmiankę w aktach (pod odpowiednią dekretacją), przytaczając datę wykonania.