Rozdział 2 - Nazwy, tablice i pieczęcie urzędowe prokuratur - Regulamin wewnętrznego urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.1115 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 14 grudnia 2023 r.
Rozdział 2
Nazwy, tablice i pieczęcie urzędowe prokuratur
Nazwy, tablice i pieczęcie urzędowe prokuratur
§ 4. [Ustalenie nazwy prokuratury regionalnej, okręgowej i rejonowej oraz wydziału zamiejscowego]
1.
Nazwę prokuratury regionalnej, okręgowej i rejonowej ustala się zgodnie z nazwą miejscowości stanowiącej jej siedzibę.2.
Nazwę wydziału zamiejscowego ustala się zgodnie z nazwą regionu i miejscowości, w której siedzibę ma prokuratura regionalna, przy której dany wydział został utworzony.§ 5. [Budynki prokuratury]
1.
Na zewnątrz budynku jednostki umieszcza się w widocznym miejscu tablicę z nazwą prokuratury oraz godłem państwowym.2.
Wewnątrz budynku umieszcza się tablicę informacyjną, wskazującą pełne nazwy komórek organizacyjnych danej jednostki, ich rozmieszczenie oraz dni i godziny przyjęć interesantów, a także godziny przyjęć kierownika jednostki wyższego stopnia. Informacje umieszczone na tablicy informacyjnej powinny być sformułowane w sposób łatwy do czytania i zrozumienia oraz, w miarę możliwości, dostępne również w alfabecie Braille'a.3.
W budynkach prokuratury powinien być zapewniony, w miarę możliwości, dostęp do pomieszczeń użytkowych w sposób umożliwiający korzystanie z nich osobom mającym ograniczone możliwości poruszania się oraz osobom z różnymi rodzajami niepełnosprawności.§ 6. [Pieczęcie urzędowe]
1.
Prokuratura Krajowa, prokuratury regionalne, okręgowe i rejonowe używają pieczęci urzędowych z nazwą jednostki i wizerunkiem orła określonym w ustawie z dnia 31 stycznia 1980 r. o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1509).2.
Odpowiedzialność za prawidłowość posługiwania się pieczęciami wskazanymi w ust. 1 i za ich właściwe przechowywanie spoczywa na kierownikach sekretariatów danej jednostki.