Rozdział 21 - Składnica akt. - Regulamin wewnętrznego urzędowania okręgowych sądów ubezpieczeń społecznych i Trybunału Ubezpieczeń Społecznych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1963.30.175
Akt utracił moc Wersja od: 1 stycznia 1975 r.
Rozdział 21.
Składnica akt.
Składnica akt.
§ 127.
Do przechowywania akt w sprawach ukończonych prowadzi się w sądach składnicę akt.§ 128.
1.
Składnica akt powinna być urządzona w odpowiednim pomieszczeniu.2.
Urządzenie składnicy akt powinno odpowiadać obowiązującym zarządzeniom w sprawie zabezpieczenia składnic sądowych przed kradzieżą i pożarem.§ 129.
Czynności związane z prowadzeniem składnicy akt wykonuje wyznaczony przez prezesa sądu pracownik sądowy, który jest odpowiedzialny za stan składnicy oraz za złożone tam akta i księgi.§ 130.
Akta spraw sądowych przekazuje się do składnicy po zakończeniu sprawy. Akta powinny być przekazywane raz na kwartał z początkiem każdego kwartału.§ 131.
Akta spraw administracji i nadzoru przekazuje się do składnicy, gdy staną się zbędne do prac bieżących. Jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej, przekazywanie do składnicy akt ukończonych spraw administracji i nadzoru odbywać się powinno co najmniej raz w roku (w drugim kwartale) i obejmować sprawy zakończone w ubiegłym roku.§ 132.
Przed przekazaniem należy akta w sekretariacie uporządkować i sporządzić ich wykaz. Wykazy te sporządza się w trzech egzemplarzach według ustalonego wzoru. Wykazy te podpisuje właściwy kierownik sekretariatu.§ 133.
1.
Akta przekazuje się do składnicy wraz z wykazami. Jeden egzemplarz wykazu, pokwitowany przez składnicę akt, przeznaczony jest dla sekretariatu. Na podstawie tego wykazu sekretariat niezwłocznie odnotowuje w księgach (repertoriach) datę przekazania akt i kolejny numer wykazu, wpisany przez pracownika prowadzącego składnicę. Wykaz, pokwitowany przez składnicę, należy przechowywać w oddzielnej teczce. Drugi egzemplarz wykazu pozostaje w składnicy akt.2.
Wykazy, o których mowa w ust. 1, ponumerowane i złączone w zeszyt stanowią repertorium składnicy, w którym odnotowuje się dalsze czynności, dotyczące złożonych akt (ksiąg). Trzeci egzemplarz wykazu kierownik składnicy wykorzystuje przy brakowaniu akt.§ 134.
Na zewnętrznej stronie złożonych do składnicy akt wpisuje się czerwonym atramentem datę ich złożenia do składnicy, numer wykazu i pozycję wykazu, przy którym akta zostały przekazane. Miejsce przechowywania akt w składnicy odnotowuje się w wykazie akt.§ 135.
Akta mogą być wydane ze składnicy na żądanie właściwego kierownika sekretariatu za jego pokwitowaniem. Pokwitowanie zwraca się po odesłaniu akt do składnicy.§ 136.
Do składnicy akt przekazuje się także zakończone i niepotrzebne do pracy bieżącej księgi biurowe. Przekazanie następuje na podstawie wykazów sporządzonych tak jak dla akt.§ 137.
Odrębne przepisy określają czas przechowywania akt i ksiąg w składnicy, jak również warunki, na jakich ulegać będą przekazaniu archiwum państwowemu lub zniszczeniu.