Rozdział 21 - Składnica akt. - Regulamin wewnętrznego urzędowania okręgowych sądów ubezpieczeń społecznych i Trybunału Ubezpieczeń Społecznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1963.30.175

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1975 r.

Rozdział  21.

Składnica akt.

§  127.
Do przechowywania akt w sprawach ukończonych prowadzi się w sądach składnicę akt.
§  128.
1.
Składnica akt powinna być urządzona w odpowiednim pomieszczeniu.
2.
Urządzenie składnicy akt powinno odpowiadać obowiązującym zarządzeniom w sprawie zabezpieczenia składnic sądowych przed kradzieżą i pożarem.
§  129.
Czynności związane z prowadzeniem składnicy akt wykonuje wyznaczony przez prezesa sądu pracownik sądowy, który jest odpowiedzialny za stan składnicy oraz za złożone tam akta i księgi.
§  130.
Akta spraw sądowych przekazuje się do składnicy po zakończeniu sprawy. Akta powinny być przekazywane raz na kwartał z początkiem każdego kwartału.
§  131.
Akta spraw administracji i nadzoru przekazuje się do składnicy, gdy staną się zbędne do prac bieżących. Jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej, przekazywanie do składnicy akt ukończonych spraw administracji i nadzoru odbywać się powinno co najmniej raz w roku (w drugim kwartale) i obejmować sprawy zakończone w ubiegłym roku.
§  132.
Przed przekazaniem należy akta w sekretariacie uporządkować i sporządzić ich wykaz. Wykazy te sporządza się w trzech egzemplarzach według ustalonego wzoru. Wykazy te podpisuje właściwy kierownik sekretariatu.
§  133.
1.
Akta przekazuje się do składnicy wraz z wykazami. Jeden egzemplarz wykazu, pokwitowany przez składnicę akt, przeznaczony jest dla sekretariatu. Na podstawie tego wykazu sekretariat niezwłocznie odnotowuje w księgach (repertoriach) datę przekazania akt i kolejny numer wykazu, wpisany przez pracownika prowadzącego składnicę. Wykaz, pokwitowany przez składnicę, należy przechowywać w oddzielnej teczce. Drugi egzemplarz wykazu pozostaje w składnicy akt.
2.
Wykazy, o których mowa w ust. 1, ponumerowane i złączone w zeszyt stanowią repertorium składnicy, w którym odnotowuje się dalsze czynności, dotyczące złożonych akt (ksiąg). Trzeci egzemplarz wykazu kierownik składnicy wykorzystuje przy brakowaniu akt.
§  134.
Na zewnętrznej stronie złożonych do składnicy akt wpisuje się czerwonym atramentem datę ich złożenia do składnicy, numer wykazu i pozycję wykazu, przy którym akta zostały przekazane. Miejsce przechowywania akt w składnicy odnotowuje się w wykazie akt.
§  135.
Akta mogą być wydane ze składnicy na żądanie właściwego kierownika sekretariatu za jego pokwitowaniem. Pokwitowanie zwraca się po odesłaniu akt do składnicy.
§  136.
Do składnicy akt przekazuje się także zakończone i niepotrzebne do pracy bieżącej księgi biurowe. Przekazanie następuje na podstawie wykazów sporządzonych tak jak dla akt.
§  137.
Odrębne przepisy określają czas przechowywania akt i ksiąg w składnicy, jak również warunki, na jakich ulegać będą przekazaniu archiwum państwowemu lub zniszczeniu.