Rozdział 1 - Przepisy ogólne - Regulamin wewnętrznego urzędowania izb morskich.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2009.179.1393

Akt obowiązujący
Wersja od: 28 października 2009 r.

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1.
Rozporządzenie określa regulamin wewnętrznego urzędowania izb morskich, w tym: zadania przewodniczących izb morskich, inspektorów dochodzeniowych, podstawowe zadania referentów, kierowników sekretariatów i sekretarzy, szczegółowy sposób prowadzenia i protokołowania rozpraw, tryb występowania o pomoc prawną i komunikowania się z innymi organami oraz organizację pracy izb morskich.
§  2.
Strukturę organizacyjną izby morskiej stanowią:
1)
przewodniczący i wiceprzewodniczący izby morskiej;
2)
inspektorzy dochodzeniowi;
3)
sekretariat;
4)
główny księgowy.
§  3.
Osobom zgłaszającym się do izby morskiej przewodniczący lub wiceprzewodniczący, a także inni pracownicy powinni, w miarę potrzeby, udzielać informacji z zakresu postępowania przed izbą.
§  4.
Zadania związane ze współpracą izby morskiej z prasą i mediami wykonuje przewodniczący izby morskiej.
§  5.
1.
Na budynku, w którym mieści się izba morska, w widocznym miejscu, umieszcza się tablicę z nazwą izby morskiej oraz godłem państwowym.
2.
Wewnątrz budynku umieszcza się tablicę informacyjną zawierającą wykaz stanowisk, ze wskazaniem numerów pokoi i godzin przyjęć, do których mogą zgłaszać się interesanci izb morskich, oraz inne istotne informacje.
§  6.
1.
Nazwy izby morskiej, z wymienieniem nazwy sądu, przy którym działa, używa się w pieczęciach urzędowych oraz innych dokumentach wydawanych przez izbę morską, a także umieszcza się na aktach spraw i pismach wychodzących z izby morskiej.
2.
Pisma podpisuje się pełnym imieniem i nazwiskiem lub skróconym podpisem z użyciem pieczęci imiennej, ze wskazaniem stanowiska służbowego lub pełnionej funkcji.
3.
Pisma mające charakter dokumentów (orzeczenia, zaświadczenia itp.) opatruje się pieczęcią okrągłą, o której mowa w art. 19 ustawy z dnia 1 grudnia 1961 r. o izbach morskich.
4.
Na drzwiach sali, w której odbywają się rozprawy, przed ich rozpoczęciem umieszcza się wykaz wyznaczonych spraw.