Rozdział 1 - Przepisy ogólne - Regulamin wewnętrznego urzędowania izb morskich.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2006.107.730

Akt utracił moc
Wersja od: 27 czerwca 2006 r.

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1.
Rozporządzenie określa regulamin wewnętrznego urzędowania izb morskich, z uwzględnieniem zadań przewodniczących izb morskich, podstawowych zadań referentów, kierowników sekretariatów i sekretarzy, szczegółowy sposób prowadzenia i protokołowania rozpraw, tryb występowania o pomoc prawną, komunikowania się z innymi organami oraz organizację pracy izb morskich.
§  2.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o ministrze, należy przez to rozumieć ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej.
§  3.
1.
Struktura organizacyjna izby morskiej obejmuje:
1)
przewodniczącego izby morskiej;
2)
wiceprzewodniczącego izby morskiej;
3)
sekretariat izby morskiej;
4)
inspektorów dochodzeniowych;
5)
stanowisko głównego księgowego.
2.
W skład sekretariatu, którym kieruje kierownik sekretariatu, wchodzą:
1)
zastępca kierownika sekretariatu;
2)
sekretarze;
3)
referenci;
4)
biblioteka;
5)
archiwum.
3.
W skład Odwoławczej Izby Morskiej wchodzi również dział ewidencji wypadków morskich.
4.
Odwoławcza Izba Morska prowadzi zbiór orzeczeń (postanowień) zarówno własnych, jak i izb morskich pierwszej instancji; zbiór ten prowadzi się według dat ich wydania.
5.
W izbach morskich prowadzi się rejestr okrętowy.
§  4.
Osobom zgłaszającym się w izbie morskiej przewodniczący lub wiceprzewodniczący lub inni pracownicy powinni, w miarę potrzeby, udzielać informacji z zakresu postępowania przed izbami morskimi.
§  5.
Zadania związane ze współpracą izby morskiej z prasą i mediami wykonuje przewodniczący lub wiceprzewodniczący izby morskiej.
§  6.
1.
Na zewnątrz budynku, w którym mieści się izba morska, w widocznym miejscu, umieszcza się tablicę z nazwą izby morskiej oraz godłem państwowym.
2.
Wewnątrz budynku umieszcza się tablicę informacyjną zawierającą pełne nazwy komórek organizacyjnych izby morskiej oraz oznaczenie numerów pomieszczeń, w których mieszczą się poszczególne komórki organizacyjne, oraz godziny przyjęć i załatwiania interesantów.
§  7.
Nazwy izby morskiej wraz z wymienieniem jej siedziby i nazwy sądu, przy którym działa, używa się w pieczęciach urzędowych, w orzeczeniach i postanowieniach oraz innych dokumentach wydawanych przez izbę morską, a także umieszcza się na aktach spraw danej izby morskiej i na wszelkich pismach wychodzących z izby morskiej.