Rozdział 1 - Przepisy ogólne - Regulamin wewnętrznego urzędowania izb morskich.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2006.107.730
Akt utracił moc Wersja od: 27 czerwca 2006 r.
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
§ 1.
Rozporządzenie określa regulamin wewnętrznego urzędowania izb morskich, z uwzględnieniem zadań przewodniczących izb morskich, podstawowych zadań referentów, kierowników sekretariatów i sekretarzy, szczegółowy sposób prowadzenia i protokołowania rozpraw, tryb występowania o pomoc prawną, komunikowania się z innymi organami oraz organizację pracy izb morskich.§ 2.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o ministrze, należy przez to rozumieć ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej.§ 3.
1.
Struktura organizacyjna izby morskiej obejmuje:1)
przewodniczącego izby morskiej;2)
wiceprzewodniczącego izby morskiej;3)
sekretariat izby morskiej;4)
inspektorów dochodzeniowych;5)
stanowisko głównego księgowego.2.
W skład sekretariatu, którym kieruje kierownik sekretariatu, wchodzą:1)
zastępca kierownika sekretariatu;2)
sekretarze;3)
referenci;4)
biblioteka;5)
archiwum.3.
W skład Odwoławczej Izby Morskiej wchodzi również dział ewidencji wypadków morskich.4.
Odwoławcza Izba Morska prowadzi zbiór orzeczeń (postanowień) zarówno własnych, jak i izb morskich pierwszej instancji; zbiór ten prowadzi się według dat ich wydania.5.
W izbach morskich prowadzi się rejestr okrętowy.§ 4.
Osobom zgłaszającym się w izbie morskiej przewodniczący lub wiceprzewodniczący lub inni pracownicy powinni, w miarę potrzeby, udzielać informacji z zakresu postępowania przed izbami morskimi.§ 5.
Zadania związane ze współpracą izby morskiej z prasą i mediami wykonuje przewodniczący lub wiceprzewodniczący izby morskiej.§ 6.
1.
Na zewnątrz budynku, w którym mieści się izba morska, w widocznym miejscu, umieszcza się tablicę z nazwą izby morskiej oraz godłem państwowym.2.
Wewnątrz budynku umieszcza się tablicę informacyjną zawierającą pełne nazwy komórek organizacyjnych izby morskiej oraz oznaczenie numerów pomieszczeń, w których mieszczą się poszczególne komórki organizacyjne, oraz godziny przyjęć i załatwiania interesantów.§ 7.
Nazwy izby morskiej wraz z wymienieniem jej siedziby i nazwy sądu, przy którym działa, używa się w pieczęciach urzędowych, w orzeczeniach i postanowieniach oraz innych dokumentach wydawanych przez izbę morską, a także umieszcza się na aktach spraw danej izby morskiej i na wszelkich pismach wychodzących z izby morskiej.