§ 3. - Regulamin urzędowania rzecznika interesu publicznego przy Trybunale Ubezpieczeń Społecznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1973.2.16

Akt utracił moc
Wersja od: 20 stycznia 1973 r.
§  3.
Do zadań rzecznika należy w szczególności:
1)
czuwanie nad stosowaniem prawidłowej i jednolitej wykładni przepisów prawnych w orzecznictwie sądów ubezpieczeń społecznych;
2)
przekazywanie Ministrowi Pracy, Płac i Spraw Socjalnych:
a)
wniosków co do potrzeby zmian lub uzupełnień istniejących przepisów prawnych,
b)
ważniejszych orzeczeń w sprawach zawierających wykładnię prawa,
c)
bieżących informacji co do źródeł sporów rozstrzyganych w Trybunale Ubezpieczeń Społecznych oraz wynikających z tego wniosków,
d)
okresowych informacji z działalności urzędu rzecznika;
3)
udział w posiedzeniach Trybunału Ubezpieczeń Społecznych w sprawach toczących się przed tym Trybunałem, w których zachodzi potrzeba składania wniosków;
4)
informowanie Prezesa Trybunału Ubezpieczeń Społecznych o stwierdzonych rozbieżnościach w orzecznictwie sądów ubezpieczeń społecznych;
5)
przedstawianie wniosków zmierzających do przyspieszenia toku postępowania poprzedzającego wnoszenie spraw do sądów ubezpieczeń społecznych;
6)
zgłaszanie do sądów ubezpieczeń społecznych udziału w postępowaniu w sprawach, w których swój udział uważa za wskazany; w tym celu rzecznik może żądać nadesłania przez sąd akt sprawy, które powinien zwrócić w ciągu dwóch tygodni od daty ich otrzymania;
7)
współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych; współdziałanie przy opracowywaniu przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych podań o złożenie rewizji nadzwyczajnej;
8)
współpraca z zainteresowanymi departamentami Ministerstwa Pracy, Płac i Spraw Socjalnych w sprawach wchodzących do zakresu działania rzecznika.