§ 2. - Regulamin pracy komisji egzaminacyjnych oraz kryteria, którym powinni odpowiadać kandydaci na przewodniczącego i członków tych komisji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.262.2610

Akt utracił moc
Wersja od: 10 grudnia 2004 r.
§  2.
1.
Kandydatem na przewodniczącego albo członka komisji egzaminacyjnej może być osoba posiadająca:
1)
dyplom kapitana żeglugi wielkiej na statkach o pojemności brutto 3.000 i powyżej lub dyplom starszego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn głównych 3.000 kW i powyżej oraz dyplom ukończenia wyższej uczelni albo
2)
dyplom kapitana żeglugi wielkiej na statkach o pojemności brutto 3.000 i powyżej lub dyplom starszego oficera mechanika na statkach o mocy maszyn głównych 3.000 kW i powyżej oraz 5-letnią praktykę pływania na statkach morskich na stanowisku kapitana lub starszego oficera mechanika, albo
3)
dyplom ukończenia wyższej uczelni o kierunku zgodnym z egzaminowanym przedmiotem i co najmniej 5-letni staż zawodowy na stanowiskach bezpośrednio związanych z zakresem wiedzy stanowiącym przedmiot egzaminacyjny, albo
4)
dyplom morski na poziomie zarządzania lub kwalifikacje określone w pkt 3 - w przypadku egzaminowania z przedmiotów niezbędnych do uzyskania świadectw na poziomie pomocniczym oraz egzaminowania z obowiązkowych szkoleń w zakresie bezpieczeństwa;
5)
doświadczenie praktyczne w zakresie egzaminowania.
2.
Kandydat na przewodniczącego albo członka komisji egzaminacyjnej:
1)
odbywa szkolenie w zakresie metod i praktyki egzaminowania;
2)
w przypadku egzaminowania za pomocą symulatorów powinien wykazać się praktycznym doświadczeniem na poszczególnych typach symulatorów, zdobytym pod nadzorem i pozytywnie ocenionym przez doświadczonego egzaminatora.
3.
Przepisów ust. 1 i 2 nie stosuje się do kandydata na sekretarza komisji egzaminacyjnej.
4.
Kandydat na sekretarza komisji egzaminacyjnej powinien posiadać doświadczenie praktyczne w zakresie obsługi organizacyjno-administracyjnej komisji egzaminacyjnej.