Regulamin konkursu na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki i tryb pracy komisji konkursowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.128.1339

Akt utracił moc
Wersja od: 4 czerwca 2004 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY1)
z dnia 28 maja 2004 r.
w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki i trybu pracy komisji konkursowej

Na podstawie art. 36a ust. 7a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa regulamin konkursu na stanowisko dyrektora szkoły artystycznej, zwanej dalej "szkołą", i placówki, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, dla uczniów szkół artystycznych, zwanej dalej "placówką", oraz tryb pracy komisji konkursowej.
1. 
Konkurs na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki ogłasza organ prowadzący szkołę lub placówkę.
2. 
Ogłoszenie o konkursie zamieszcza się w co najmniej jednym dzienniku o zasięgu ogólnopolskim. Ogłoszenie może być ponadto zamieszczone w prasie o zasięgu lokalnym.
3. 
O ogłoszeniu konkursu organ prowadzący powiadamia pisemnie szkołę lub placówkę.
4. 
Wzór ogłoszenia o konkursie stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.
5. 
Wskazany w ogłoszeniu o konkursie termin składania ofert przez osoby przystępujące do konkursu, zwane dalej "kandydatami", nie może być krótszy niż 14 dni od dnia ukazania się ogłoszenia.
6. 
Kandydaci składają na adres wskazany w ogłoszeniu o konkursie ofertę obejmującą dokumenty, o których mowa w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
Pracami komisji konkursowej, zwanej dalej "komisją", kieruje przewodniczący, wyznaczony przez organ prowadzący szkołę lub placówkę spośród członków komisji.
Prace komisji są prowadzone, jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej 2/3 jej członków.
1. 
Posiedzenie komisji odbywa się nie wcześniej niż 14 dni od daty upływu terminu składania ofert, określonego w ogłoszeniu o konkursie.
2. 
Przewodniczący komisji ustala termin i miejsce posiedzenia komisji i powiadamia o tym pisemnie członków komisji oraz kandydatów, na co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia.
1. 
Komisja rozpoczyna postępowanie konkursowe od dokonania oceny formalnej obejmującej sprawdzenie, czy oferty zostały złożone w terminie i zawierają wszystkie wymagane dokumenty oraz czy z dokumentów tych wynika, że kandydat spełnia wymagania wskazane w ogłoszeniu o konkursie.
2. 
Oferty złożone po terminie, oferty niezawierające wszystkich wymaganych dokumentów oraz oferty, z których wynika, że kandydat nie spełnia wymagań wskazanych w ogłoszeniu o konkursie, podlegają odrzuceniu, a kandydaci nie są dopuszczeni do dalszego postępowania konkursowego.
3. 
Przewodniczący komisji informuje obecnych kandydatów o dopuszczeniu albo niedopuszczeniu do dalszego postępowania konkursowego.
4. 
Przewodniczący komisji, w terminie 3 dni od dnia posiedzenia komisji, informuje na piśmie kandydatów niedopuszczonych do dalszego postępowania konkursowego o przyczynach odrzucenia oferty.
1. 
Kandydaci dopuszczeni do dalszego postępowania konkursowego podlegają merytorycznej ocenie komisji. Ocenie podlega w szczególności przedstawiona przez kandydata koncepcja funkcjonowania i rozwoju szkoły lub placówki.
2. 
Rozmowa z kandydatem obejmuje odpowiedzi na zadawane przez członków komisji pytania.
3. 
Komisja wyłania kandydata na stanowisko dyrektora w głosowaniu tajnym. Każdy z członków komisji dysponuje jednym głosem.
4. 
Konkurs jest rozstrzygnięty, jeżeli jeden z kandydatów uzyskał w głosowaniu bezwzględną większość głosów.
5. 
W przypadku gdy żaden z kandydatów nie uzyskał bezwzględnej większości głosów, do drugiego głosowania dopuszczeni są kandydaci, którzy uzyskali co najmniej trzy głosy w pierwszym głosowaniu.
6. 
Konkurs jest rozstrzygnięty, jeżeli w drugim głosowaniu jeden z kandydatów uzyskał bezwzględną większość głosów.
1. 
Z prac komisji sporządza się protokół, który podpisują biorący udział w posiedzeniu członkowie komisji.
2. 
Protokół zawiera w szczególności:
1)
skład komisji;
2)
imiona i nazwiska kandydatów;
3)
informację o dopuszczeniu lub niedopuszczeniu kandydatów do dalszego postępowania konkursowego wraz z podaniem przyczyn odrzucenia oferty;
4)
przebieg rozmów z poszczególnymi kandydatami;
5)
informację o liczbie głosów uzyskanych przez poszczególnych kandydatów w kolejnych głosowaniach;
6)
informację o wyniku konkursu.
1. 
O wyniku konkursu przewodniczący komisji informuje kandydatów bezpośrednio po jego zakończeniu.
2. 
Dokumentację postępowania konkursowego przewodniczący komisji niezwłocznie przekazuje organowi prowadzącemu szkołę lub placówkę.
Kandydat może, w terminie 7 dni od dnia posiedzenia komisji, zgłosić do organu prowadzącego szkołę lub placówkę zastrzeżenia, jeżeli uzna, że zostały naruszone przepisy dotyczące przeprowadzania konkursu.
Organ prowadzący szkołę lub placówkę unieważnia konkurs i zarządza ponowne jego przeprowadzenie w przypadku stwierdzenia:
1)
nieuzasadnionego odrzucenia oferty;
2)
przeprowadzenia przez komisję postępowania konkursowego bez wymaganej obecności 2/3 jej członków;
3)
innych nieprawidłowości w postępowaniu konkursowym, które mogły wpłynąć na wynik konkursu.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.3)
______

1) Minister Kultury kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 4 maja 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury (Dz. U. Nr 106, poz. 1122).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 48, poz. 550, Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1320, z 2001 r. Nr 111, poz. 1194 i Nr 144, poz. 1615, z 2002 r. Nr 41, poz. 362, Nr 113, poz. 984, Nr 141, poz. 1185 i Nr 200, poz. 1683, z 2003 r. Nr 6, poz. 65, Nr 128, poz. 1176, Nr 137, poz. 1304 i Nr 203, poz. 1966 oraz z 2004 r. Nr 69, poz. 624, Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1001 i Nr 109, poz. 1161.

3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone zarządzeniem Nr 19 Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 12 października 2001 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły i placówki artystycznej prowadzonej przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. Urz. MKiDN Nr 12, poz. 29 oraz z 2002 r. Nr 2, poz. 33), które utraciło moc z dniem 21 sierpnia 2003 r., na podstawie art. 22 ustawy z dnia 27 czerwca 2003 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 137, poz. 1304).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

OGŁOSZENIE O KONKURSIE

OGŁOSZENIE O KONKURSIE
...........................................................................................................................................................................................................................................
(nazwa organu prowadzącego szkołę lub placówkę)
ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora
...........................................................................................................................................................................................................................................
(nazwa i adres szkoły lub placówki)
Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania wynikające z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 6 maja 2003 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w poszczególnych typach szkół i placówek (Dz. U.

Nr 89, poz. 826 i Nr 189, poz. 1854).

Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać koncepcję funkcjonowania i rozwoju szkoły

lub placówki oraz inne dokumenty określone w rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 28 maja 2004 r. w spra-

wie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki i trybu pracy komisji konkursowej

(Dz. U. Nr 128, poz. 1339).

Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem:
"Konkurs na stanowisko dyrektora..................................................w ............................................................ ",
(nazwa szkoły lub placówki)(miejscowość)
w terminie ................. dni od daty ukazania się ogłoszenia na adres ................................................................................

............................................................................................................................................................................................

Bliższych informacji udziela ...............................................................................................................................................
O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni

indywidualnie.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

DOKUMENTY SKŁADANE PRZEZ KANDYDATÓW PRZYSTĘPUJĄCYCH DO KONKURSU NA STANOWISKO DYREKTORA SZKOŁY LUB PLACÓWKI

Kandydat przystępujący do konkursu składa następujące dokumenty:
1)
zgłoszenie przystąpienia do konkursu wraz z uzasadnieniem;
2)
koncepcję funkcjonowania i rozwoju szkoły lub placówki;
3)
życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej;
4)
akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego albo dyplomowanego oraz dokumenty potwierdzające posiadanie kwalifikacji zawodowych i przygotowania pedagogicznego - w przypadku osoby będącej nauczycielem;
5)
dyplom ukończenia studiów wyższych oraz dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego stażu pracy, wykształcenia i przygotowania zawodowego - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem;
6)
dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwo ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą, o których mowa w § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 6 maja 2003 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w poszczególnych typach szkół i placówek (Dz. U. Nr 89, poz. 826 i Nr 189, poz. 1854);
7)
ocenę pracy albo ocenę dorobku zawodowego, o których mowa w § 1 pkt 4 rozporządzenia wymienionego w pkt 6;
8)
zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
9)
oświadczenie, że kandydat nie był karany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112, z późn. zm.1)), oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;
10)
oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne;
11)
oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 147 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, z późn. zm.2));
12)
oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 i Nr 153, poz. 1271 oraz z 2004 r. Nr 25, poz. 219 i Nr 33, poz. 285) w celach przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora.

Kandydaci składają oryginały dokumentów, o których mowa w pkt 4-7, lub urzędowo poświadczone kopie tych dokumentów.

______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 137, poz. 1304, Nr 203, poz. 1966, Nr 213, poz. 2081 i Nr 228, poz. 2258 oraz z 2004 r. Nr 96, poz. 959.

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 594, Nr 96, poz. 874, Nr 166, poz. 1611 i Nr 189, poz. 1851 oraz z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264 i Nr 123, poz. 1291.