§ 7. - Refundacja składek na ubezpieczenia społeczne osób niepełnosprawnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.1502 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 30 czerwca 2023 r.
§  7. 
1. 
Osoba niepełnosprawna wykonująca działalność gospodarczą przesyła do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, zwanego dalej "Funduszem", wraz z pierwszym wnioskiem Wn-U-G:
1)
kopie aktualnych dokumentów potwierdzających:
a)
pełną i skróconą nazwę wnioskodawcy, o ile posiada,
b)
imię i nazwisko wnioskodawcy,
c)
numery PESEL, REGON i NIP wnioskodawcy, o ile ich nadanie wynika z przepisów prawa;
2)
kopię aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności albo orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenia traktowanego na równi z tym orzeczeniem;
3)
upoważnienie osoby przesyłającej dokumenty, o których mowa w pkt 1 i 2 oraz w ust. 3, do występowania w imieniu wnioskodawcy, jeżeli wnioskodawca nie przesyła dokumentów osobiście.
2. 
Niepełnosprawny rolnik lub rolnik zobowiązany do opłacania składek za niepełnosprawnego domownika przesyłają do Funduszu wraz z pierwszym wnioskiem Wn-U-A:
1)
kopie aktualnych dokumentów potwierdzających:
a)
imię i nazwisko wnioskodawcy,
b)
numer PESEL i NIP wnioskodawcy, o ile ich nadanie wynika z przepisów prawa;
2)
kopię aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności albo orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenia traktowanego na równi z tym orzeczeniem niepełnosprawnego rolnika lub niepełnosprawnego domownika;
3)
kopię decyzji lub innego dokumentu potwierdzającego podleganie ubezpieczeniu społecznemu rolników, zawierającego wskazanie płatnika składek oraz tytuł ubezpieczenia, wystawionego:
a)
do dnia 31 grudnia 1990 r. przez urząd gminy albo
b)
przez Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego;
4)
upoważnienie osoby przesyłającej dokumenty, o których mowa w pkt 1-3 oraz w ust. 3, do występowania w imieniu wnioskodawcy, jeżeli wnioskodawca nie przesyła dokumentów osobiście.
3. 
Wraz z pierwszym wnioskiem Wn-U-G lub wnioskiem Wn-U-A, składanym po ustanowieniu osoby odpowiedzialnej za kontakty z Funduszem, wnioskodawca przesyła do Funduszu zgłoszenie zawierające imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakty z Funduszem, a także jej numery telefonu i faksu oraz adres poczty elektronicznej, o ile z nich korzysta.