Art. 24. - [Obowiązek unieważnienia dokumentów i tablic rejestracyjnych przyjmowanego pojazdu oraz wydania zaświadczenia o demontażu pojazdu] - Recykling pojazdów wycofanych z eksploatacji.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2020.2056 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 4 września 2022 r. do: 31 grudnia 2029 r.
Art. 24. [Obowiązek unieważnienia dokumentów i tablic rejestracyjnych przyjmowanego pojazdu oraz wydania zaświadczenia o demontażu pojazdu]
1.
Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu, przyjmując pojazd wycofany z eksploatacji, który posiada wszystkie istotne elementy określone w przepisach wydanych na podstawie art. 23 ust. 9, jest obowiązany do:1) 4
unieważnienia dowodu rejestracyjnego i zwrotu unieważnionego dowodu rejestracyjnego właścicielowi pojazdu;2)
wydania zaświadczenia o demontażu pojazdu.1a.
Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, w zakresie tablic rejestracyjnych, nie dotyczy pojazdów, o których mowa w art. 73 ust. 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.2.
Zaświadczenie o demontażu pojazdu powinno zawierać oświadczenie przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu o unieważnieniu dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, jeżeli była wydana, oraz tablic rejestracyjnych.3.
Zaświadczenie o demontażu pojazdu jest sporządzane w trzech egzemplarzach, z których pierwszy otrzymuje właściciel pojazdu, drugi jest przekazywany przez przedsiębiorcę prowadzącego stację demontażu w terminie 7 dni organowi rejestrującemu właściwemu ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, a trzeci pozostaje u przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu, z zastrzeżeniem ust. 5.4.
Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu, który otrzymuje zaświadczenia o demontażu pojazdu od przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów, o którym mowa w art. 33 ust. 3, przekazuje jeden egzemplarz zaświadczenia organowi rejestrującemu właściwemu ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, a drugi pozostawia u siebie.5.
W przypadku pojazdu niezarejestrowanego na terytorium kraju, egzemplarz zaświadczenia o demontażu pojazdu, przeznaczony dla organu rejestrującego właściwego ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu, jest przekazywany w terminie 7 dni Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska.4 Art. 24 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez art. 4 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 14 sierpnia 2020 r. (Dz.U.2020.1517) zmieniającej nin. ustawę z dniem 4 września 2022 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (4)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (4)
- Czy przyjęte auto do kasacji może zostać poddane ocenie przez rzeczoznawcę i stać się pojazdem zabytkowym?
- Jaki dokument stanowi podstawę do wyrejestrowania pojazdów niepodlegających przepisom u.r.p.w.e., które zostały przekazane do miejsca demontażu pojazdów niebędącego stacją demontażu pojazdów w rozumieniu u.r.p.w.e.?
- Jak powinna wyglądać korekta zaświadczenia o pojazdach wycofanych z eksploatacji?