§ 5. - Ramowe plany nauczania w szkołach publicznych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2012.204
Akt obowiązujący Wersja od: 1 września 2015 r.
§ 5.
1.
Dla uczniów niepełnosprawnych oraz uczniów szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych.2.
Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi niepełnosprawnemu podejmuje rada pedagogiczna, po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o którym mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, oraz zgody rodziców ucznia.3.
Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi szkoły w zakładzie poprawczym lub schronisku dla nieletnich podejmuje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej.4.
Decyzje, o których mowa w ust. 2 i 3, podejmuje się nie później niż;1)
w przypadku szkoły podstawowej - do końca lutego danego roku szkolnego odpowiednio w klasie III i klasie VI;2)
w przypadku gimnazjum oraz szkoły ponadgimnazjalnej - do końca lutego w ostatnim roku nauki w gimnazjum lub szkole ponadgimnazjalnej.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (12)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (12)
- Czy uczeń klasy II trzyletniego liceum posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z zespołem Aspergera może mieć wydłużony cykl kształcenia po klasie II?
- Czy uczniowi klasy III liceum posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na zagrożenie niedostosowaniem społecznym można wydłużyć o rok okres nauki?
- Na jaką podstawę prawną należy się powołać, wydłużając etap edukacyjny uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego?