Art. 48. - [Informacja o skargach i reklamacjach] - Publiczny transport zbiorowy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.2778 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 27 grudnia 2023 r. do: 31 grudnia 2025 r.
Art.  48.  [Informacja o skargach i reklamacjach]
1. 
Operator i przewoźnik jest obowiązany przekazywać organizatorowi, w terminie do dnia 31 marca każdego roku, informację o liczbie i sposobie załatwienia skarg i reklamacji składanych przez pasażerów w związku z realizacją usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego oraz informację o liczbie i wysokości przyznanych odszkodowań.
2. 
Informacja, o której mowa w ust. 1, jest wykorzystywana przy ocenie i kontroli realizacji usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego.
3. 
Niezależnie od uprawnień wynikających z przepisów ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. - Prawo przewozowe oraz ustawy z dnia 18 września 2001 r. - Kodeks morski, pasażerom przysługuje prawo składania bezpośrednio do właściwego organizatora skarg i reklamacji w związku z realizacją przewozów przez operatora.