Przyznawanie świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy.
Dz.U.2017.1854 t.j.
Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ 1
z dnia 29 stycznia 2015 r.
w sprawie przyznawania świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
.........................................
................................................................................................................ (miejscowość i data)
................................................................................................................
(nazwa przedsiębiorcy, adres siedziby oraz oznaczenie miejsca wykonywania
działalności gospodarczej)
Numer identyfikacji podatkowej (NIP) .................................................
Numer identyfikacyjny REGON ...........................................................
Kod i nazwa przeważającego rodzaju działalności gospodarczej .........................................................
W przypadku przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną: dowód osobisty numer …………..….. ,
numer PESEL .......................
Wniosek
o przyznanie świadczeń
...........................................
(nazwa marszałka województwa,
do którego skierowany jest wniosek)
I. Na podstawie art. 8 ustawy z dnia 11 października 2013 r. o szczególnych rozwiązaniach
związanych z ochroną miejsc pracy (Dz. U. z 2017 r. poz. 842) zwanej dalej "ustawą", wnoszę
o przyznanie z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych środków na wypłatę
świadczeń, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy, oraz środków na opłacenie
składek, o których mowa w art. 5 ust. 3 ustawy, z tytułu:
1) przestoju ekonomicznego, w kwocie ........................... zł
(słownie: .........................................................................) dla ....................... (podać liczbę)
pracowników, przysługujących za ....... (podać liczbę) miesięcy, w okresie od .....................
do .........................;
2) obniżenia wymiaru czasu pracy, w kwocie ................. zł
(słownie: .........................................................................) dla ....................... (podać liczbę)
pracowników, przysługujących za ....... (podać liczbę) miesięcy, w okresie od ....................
do ....................;
3) składek na ubezpieczenia społeczne pracowników należnych od pracodawcy od przyznanych
świadczeń, w kwocie ............................... zł (słownie: .........................................)
dla ........................... (podać liczbę) pracowników przez okres ..................... (podać liczbę)
miesięcy.
II. Oświadczam, że:
1) jestem przedsiębiorcą w rozumieniu art. 4 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie
działalności gospodarczej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1829, z późn. zm.):1)
a) o którym mowa w art. 3 ust. 1 ustawy, u którego wystąpił spadek obrotów gospodarczych,
rozumianych jako sprzedaż towarów lub usług, liczony w ujęciu
ilościowym/wartościowym2) obliczony jako stosunek łącznych obrotów w ciągu 6 kolejnych
miesięcy w okresie 12 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku o przyznanie
świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy (od ............ do ............)3), do łącznych obrotów
z analogicznych 6 miesięcy w okresie 12 miesięcy przed okresem 12 miesięcy
poprzedzających dzień złożenia wniosku, łącznie o ..............%;
b) o którym mowa w art. 3 ust. 1a ustawy, u którego przeważający rodzaj wykonywanej
działalności gospodarczej według Polskiej Klasyfikacji Działalności, wynikający z wpisu do
krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej, określony na podstawie
przepisów wydanych na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r.
o statystyce publicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1068, z późn. zm.), wskazuje na jej udział
w handlu, przetwórstwie, transporcie, uprawach rolnych lub chowie i hodowli zwierząt,
a także w wynikających z nich usługach, na krajowych lub zagranicznych rynkach
towarowych, a produkt tej działalności doznał ograniczeń ilościowych lub wartościowych
w obrocie handlowym na krajowych lub zagranicznych rynkach towarowych, w następstwie
wystąpienia czasowych ograniczeń, z przyczyn niezależnych od przedsiębiorcy, wwozu
towarów na terytoria innych krajów
oraz u którego ograniczenia te spowodowały spadek obrotów gospodarczych, rozumianych
jako sprzedaż towarów lub usług, liczony w ujęciu ilościowym/wartościowym2), obliczony
jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 3 kolejnych miesięcy
kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 6 sierpnia 2014 r. do dnia
poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie świadczeń (od ............ do ............)4),
do łącznych obrotów z tych samych 3 miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego, łącznie
o ..............%;
2) nie zachodzą wobec mnie przesłanki do ogłoszenia upadłości, o których mowa w art. 11 lub
art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2016 r.
poz. 2171, z późn. zm.);
3) zalegam/nie zalegam2) w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia
społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
lub Fundusz Pracy;
4) wnioskowana pomoc w formie świadczeń, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1
ustawy, oraz środków o których mowa w art. 5 ust. 3 ustawy, nie zostanie przeznaczona dla
zatrudnionych na podstawie umów pracowników, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy;
5) wartość obowiązującej stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe wynosi
...%;
6) pracownicy objęci wykazem pracowników uprawnionych do świadczeń wypłacanych
z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych:1)
a) nie osiągnęli w roku, w którym jest dokonywana wypłata świadczeń, kwoty ograniczenia
rocznej podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, stanowiącej
30-krotność prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce
narodowej na dany rok kalendarzowy, o której mowa w art. 19 ustawy z dnia 13 października
1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1778),
b) osiągnęli w roku, w którym jest dokonywana wypłata świadczeń, kwotę ograniczenia
rocznej podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, stanowiącą
30-krotność prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce
narodowej na dany rok kalendarzowy, o której mowa w art. 19 ustawy z dnia 13 października
1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych, a naliczone składki na ubezpieczenia
emerytalne i rentowe wykazane w wykazie pracowników uprawnionych do świadczeń
wypłacanych z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych obliczone zostały
tylko od tej części podstawy wymiaru składek, która nie spowodowała przekroczenia kwoty
ograniczenia rocznej podstawy wymiaru składek;
7) w zakresie wykonywanej działalności gospodarczej posługuję się rachunkiem
bankowym/rachunkiem prowadzonym w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej2)
nr ...........................................................................................................................................;
8) w okresie ostatnich trzech lat kalendarzowych otrzymałem pomoc de minimis (wymienić
każdy rodzaj oraz wysokość pomocy de minimis)5):
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................;
9) na dzień wystąpienia o pomoc zatrudniam ........................ pracowników.
Równocześnie oświadczam, że jestem świadomy (świadoma) odpowiedzialności karnej
wynikającej z art. 233 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny (Dz. U. z 2016 r.
poz. 1137, z późn. zm.) za złożenie fałszywego oświadczenia.
III. Do wniosku dołączam:
1) kopię umowy zawartej z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych lub kopię decyzji urzędu
skarbowego w sprawie spłaty zadłużenia, w przypadku, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 2
lit. a albo ust. 1a pkt 3 lit. a ustawy2);
2) plan spłaty zadłużenia z tytułu składek, zgodny ze złożonym do Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych wnioskiem o rozłożenie na raty należności z tytułu składek lub o odroczenie
terminu płatności składek, oraz kopię tego wniosku, w przypadku, o którym mowa w art. 3
ust. 1 pkt 2 lit. b albo ust. 1a pkt 3 lit. b ustawy2);
3) kopię układu zbiorowego pracy lub porozumienia, o którym mowa w art. 4 ust. 1 i 2 ustawy,
na podstawie którego ustalono warunki i tryb wykonywania pracy w okresie przestoju
ekonomicznego lub obniżonego wymiaru czasu pracy.
..............................................................................
(czytelny podpis, z podaniem imienia i nazwiska przedsiębiorcy
lub osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) do składania
oświadczeń woli w imieniu przedsiębiorcy)
1) Wskazać właściwe oświadczenie przez zakreślenie litery a albo b.
2) Niepotrzebne skreślić.
3) Podać okres obejmujący 6 kolejnych miesięcy w okresie 12 miesięcy poprzedzających dzień wystąpienia o pomoc.
4) Podać okres obejmujący 3 kolejne miesiące po dniu 6 sierpnia 2014 r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku
o przyznanie świadczeń, przy czym za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych,
w przypadku jeżeli trzymiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, tj. w dniu
innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego.
5) Podać wartość pomocy w euro obliczoną zgodnie z art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu
w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1808, z późn. zm.), przepisami wydanym na podstawie
art. 11 ust. 2 tej ustawy oraz przepisami prawa Unii Europejskiej dotyczącymi udzielania pomocy de minimis.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
UMOWA NR .........
O WYPŁATĘ ŚWIADCZEŃ
zawarta w dniu ............................. r. w ..................................., między:
Panem/Panią ................................................................................,
Marszałkiem Województwa ........................................................
(nazwa województwa)
reprezentowanym przez ..............................................................................................................,
działającego na podstawie upoważnienia z dnia .....................................*,
a
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(nazwa przedsiębiorcy, adres siedziby oraz oznaczenie miejsca wykonywania działalności gospodarczej)
wpisanym przez Sąd Rejonowy dla/w ................................. do rejestru przedsiębiorców
w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem ........... /legitymującym się dowodem
osobistym numer ..................., numer PESEL .................., wpisanym do Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej**,
numer identyfikacji podatkowej (NIP) ................................................, numer identyfikacyjny
REGON ....................................,
reprezentowanym przez ..............................................................................................................,
zwanym dalej "Przedsiębiorcą",
o którym mowa w art. 3 ust. 1 / art. 3 ust. 1a** ustawy z dnia 11 października 2013 r.
o szczególnych rozwiązaniach związanych z ochroną miejsc pracy (Dz. U. z 2017 r. poz. 842),
zwanej dalej "ustawą",
łącznie zwanymi dalej "Stronami", o następującej treści:
§ 1.
1. Marszałek województwa zobowiązuje się przekazać na rachunek bankowy
Przedsiębiorcy/rachunek Przedsiębiorcy prowadzony w spółdzielczej kasie
oszczędnościowo-kredytowej** środki na wypłatę świadczeń, o których mowa w art. 5
ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy, oraz środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 ustawy,
w łącznej wysokości do ...................................................................................................... zł
(słownie: ..........................................................................................), określonej we
wniosku Przedsiębiorcy, które obejmują:
1) środki w wysokości do .......... zł
(słownie: .......................................................................................) na częściowe
zaspokojenie wynagrodzeń ....... (podać liczbę) pracowników za czas przestoju
ekonomicznego;
2) środki w wysokości do .......... zł
(słownie: ....................................................................................................) na częściowe
zrekompensowanie wynagrodzenia z tytułu obniżenia wymiaru czasu pracy .................
(podać liczbę) pracownikom;
3) środki w wysokości do ......... zł
(słownie: ..........................................................................................) na opłacenie składek
na ubezpieczenia społeczne pracowników należnych od pracodawcy na podstawie
przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych od przyznanych świadczeń,
zwane dalej "środkami".
2. Środki przysługują za ...... (podać liczbę) miesięcy, w okresie od ............................. do
........................
3. Przedsiębiorca zobowiązuje się do złożenia marszałkowi województwa:
1) harmonogramu miesięcznych wypłat świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy oraz
środków na opłacenie składek na ubezpieczenia społeczne pracowników należnych od
pracodawcy niezwłocznie po zawarciu niniejszej umowy;
2) wykazu pracowników uprawnionych do świadczeń wypłacanych z Funduszu
Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, zwanego dalej "Funduszem",
sporządzanego według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia
Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie
przyznawania świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy (Dz. U. z 2017 r. poz. 1854),
zwanego dalej "wykazem", za okres od pierwszego dnia, za który świadczenie jest
należne, do ostatniego dnia miesiąca oraz co miesiąc do końca każdego miesiąca, za
który świadczenie jest należne.
4. Środki są przekazywane przez marszałka województwa na rachunek Przedsiębiorcy
nr ........................................................., w kwocie wynikającej z każdorazowo
zatwierdzanego miesięcznego wykazu.
§ 2.
1. Przedsiębiorca, niezwłocznie po otrzymaniu środków Funduszu, zobowiązuje się wypłacić
świadczenia uprawnionym pracownikom po dokonaniu potrąceń zgodnie z art. 12 ust. 1
ustawy.
2. Przedsiębiorca po dokonaniu potrąceń zobowiązuje się do odprowadzania należnych
składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz i Fundusz Pracy
oraz zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych zgodnie z obowiązującymi
przepisami.
3. Przedsiębiorca, nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania środków Funduszu,
zobowiązuje się:
1) zwrócić na rachunek Funduszu, z którego otrzymał środki, różnicę między kwotą
środków otrzymanych na wypłatę świadczeń i na opłacenie składek na ubezpieczenia
społeczne a kwotą środków wydatkowanych na te cele;
2) przekazać marszałkowi województwa wykaz zawierający potwierdzenia,
własnoręcznym podpisem, otrzymania świadczeń przez uprawnionych pracowników
lub przekazać poświadczone kopie potwierdzeń wypłaty świadczeń przekazem
pocztowym lub przelewem.
§ 3.
1. Przedsiębiorca zobowiązuje się, że nie wypowie umowy o pracę z przyczyn
niedotyczących pracownika w okresie lub w okresach pobierania przez pracownika
świadczeń, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy, oraz w okresie lub
w okresach przypadających bezpośrednio po okresie lub okresach pobierania tych
świadczeń, nie dłużej jednak niż przez łączny okres 3 miesięcy.
2. Przedsiębiorca jest zobowiązany do:
1) składania co miesiąc do marszałka województwa, w terminie do dnia ........ każdego
miesiąca, oświadczenia o niedokonaniu wypowiedzenia pracownikom umów o pracę
z przyczyn niedotyczących pracowników w okresie pobierania przez nich świadczeń,
o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy, oraz w okresie lub w okresach
przypadających bezpośrednio po okresie lub okresach pobierania tych świadczeń, nie
dłużej jednak niż przez łączny okres 3 miesięcy;
2) niezwłocznego przedstawienia, na wezwanie marszałka województwa, dokumentów
potwierdzających pozostawanie w stosunku pracy pracowników umieszczonych w wykazie,
w przypadku powzięcia wiadomości o naruszeniu warunków umowy;
3) powiadamiania marszałka województwa na piśmie o każdej zmianie okoliczności
mających wpływ na wysokość wypłacanych świadczeń, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1
i ust. 2 pkt 1 ustawy, w terminie 7 dni roboczych od dnia uzyskania informacji o jej
wystąpieniu.
§ 4.
Marszałek województwa ma prawo przeprowadzić kontrolę u Przedsiębiorcy na zasadach
określonych w art. 14 ust. 3 ustawy.
§ 5.
W przypadku niewywiązania się z postanowień zawartych w umowie albo odmowy poddania
się kontroli określonej w art. 14 ust. 3 ustawy, Przedsiębiorca zobowiązany jest do zwrotu na
rachunek bankowy marszałka województwa, z którego otrzymał środki, całości otrzymanej
pomocy wraz z odsetkami równymi stopie referencyjnej obliczanej zgodnie z metodologią
określoną w komunikacie Komisji w sprawie zmiany metody ustalania stóp referencyjnych
i dyskontowych (Dz. Urz. UE C 14 z 19.01.2008, str. 6), naliczonymi od dnia następującego
po dniu przekazania przez marszałka województwa środków na wypłatę świadczeń na
rachunek Przedsiębiorcy, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania do zwrotu środków
wypłaconych przez marszałka województwa.
§ 6.
Przedsiębiorca zobowiązuje się do natychmiastowego zwrotu na rachunek bankowy
marszałka województwa, z którego otrzymał środki, kwoty pomocy wykorzystanej
niezgodnie z przeznaczeniem określonym w § 1, wraz z odsetkami równymi stopie
referencyjnej obliczanej zgodnie z metodologią określoną w komunikacie Komisji w sprawie
zmiany metody ustalania stóp referencyjnych i dyskontowych, naliczonymi od dnia
następującego po dniu przekazania przez marszałka województwa środków na wypłatę
świadczeń na rachunek Przedsiębiorcy.
§ 7.
Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności
w drodze aneksu do umowy, podpisanego przez Strony.
§ 8.
W sprawach, których nie reguluje umowa, mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia
23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459, z późn. zm.) oraz ustawy.
§ 9.
Wszelkie spory powstałe w wyniku realizacji umowy Strony zobowiązują się rozwiązywać
polubownie, a w sytuacji gdy nie będzie to możliwe, Strony poddadzą spór rozpoznaniu
przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby marszałka województwa.
§ 10.
Wszelką korespondencję związaną z realizacją umowy Przedsiębiorca kieruje na adres:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
§ 11.
Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla
marszałka województwa i Przedsiębiorcy.
........................................................................... ....................................................................
(czytelny podpis, z podaniem imienia i nazwiska (podpis i pieczęć marszałka województwa lub osoby
Przedsiębiorcy lub osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) upoważnionej przez marszałka województwa)
do składania oświadczeń woli w imieniu Przedsiębiorcy)
* Jako stronę umowy należy wpisać właściwego marszałka województwa, a jako podmiot reprezentujący marszałka województwa –
dyrektora wojewódzkiego urzędu pracy lub zastępcę dyrektora wojewódzkiego urzędu pracy, jeżeli został upoważniony na
podstawie art. 25 ust. 2 ustawy do wykonywania czynności, o której mowa w art. 9 ustawy.
** Niepotrzebne skreślić.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
.......................................... (miejscowość i data) | ||||||||||||||||||||||
........................................................................................................................... | ||||||||||||||||||||||
(nazwa przedsiębiorcy, adres siedziby oraz oznaczenie miejsca wykonywania | ||||||||||||||||||||||
działalności gospodarczej) | ||||||||||||||||||||||
Numer identyfikacji podatkowej (NIP) ................................................................................................... | ||||||||||||||||||||||
Numer identyfikacyjny REGON ............................................................................................................. | ||||||||||||||||||||||
Nazwa banku albo spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej i numer rachunku przedsiębiorcy | ||||||||||||||||||||||
.................................................................................................................................................................. | ||||||||||||||||||||||
Wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń wypłacanych z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (Funduszu) za miesiąc ..................... rok ......................... | ||||||||||||||||||||||
Lp. | Imię i nazwisko pracownika | Nr PESEL | Wymiar czasu pracy | Kwota do wypłaty za czas przestoju ekonomicznego | Kwota do wypłaty z tytułu obniżenia wymiaru czasu pracy | Kwota ze środków Funduszu na opłacenie składek na ubezpieczenia społeczne pracowników należnych od pracodawcy | Kwota odprowadza- nych składek na Fundusz i Fundusz Pracy | Łączna kwota przyznanych środków z Funduszu (suma kolumn 6+9 albo 8+9) | Potrącenia | Kwota netto do wypłaty | Podpis pracownika | Uwagi | ||||||||||
kwota składek na ubezpieczenia społeczne potrącana ze środków pracownika | kwota zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od zatwierdzonych do wypłaty świadczeń, z tego | kwota składki na ubezpieczenie zdrowotne pobierana z dochodu ubezpieczonego | kwota z tytułu alimentów | |||||||||||||||||||
ze środków przed- siębiorcy | ze środków Funduszu | ze środków przed- siębiorcy | ze środków Funduszu | kwota zaliczki odprowadzana do urzędu skarbowego | kwota składki na ubezpieczenie zdrowotne | |||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | ||||
Suma | ||||||||||||||||||||||
......................................................................... | ||||||||||||||||||||||
Zatwierdzono do wypłaty z Funduszu | ||||||||||||||||||||||
(czytelny podpis, z podaniem imienia i nazwiska przedsiębiorcy lub osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) do składania oświadczeń woli w imieniu przedsiębiorcy) | Na łączną kwotę ................................... | |||||||||||||||||||||
Słownie: ...................................... | ||||||||||||||||||||||
........................................................................... | ||||||||||||||||||||||
(pieczęć, data i podpis głównego księgowego) | ||||||||||||||||||||||
....................................... | ||||||||||||||||||||||
(podpis i pieczęć marszałka województwa lub osoby upoważnionej przez marszałka województwa) |
ZAŁĄCZNIK Nr 4
........................................ .............................
(nazwa województwa) (miejscowość i data)
Zapotrzebowanie na środki Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na wypłatę świadczeń
na rzecz ochrony miejsc pracy
Lp. | Nazwa przedsiębiorcy | Nr decyzji o przyznaniu limitu wydatków | Liczba pracowników objętych wypłatą świadczeń | Nr kolejnej transzy | Kwota transzy (w zł) |
1 | |||||
2 | |||||
3 | |||||
4 | |||||
5 | |||||
6 | |||||
7 | |||||
8 | |||||
9 | |||||
10 | |||||
Razem |
Sporządził: Zatwierdził:
................................................... ................................................................................
(podpis i imienna pieczęć) (podpis i imienna pieczęć marszałka województwa lub osoby
upoważnionej przez marszałka województwa*)
* Jako podmiot składający zapotrzebowanie należy wpisać dyrektora wojewódzkiego urzędu pracy albo zastępcę dyrektora wojewódzkiego urzędu pracy, jeżeli
został upoważniony przez marszałka województwa na podstawie art. 25 ust. 2 ustawy z dnia 11 października 2013 r. o szczególnych rozwiązaniach
związanych z ochroną miejsc pracy (Dz. U. z 2017 r. poz. 842) do wykonywania czynności, o której mowa w art. 9 ust. 4 tej ustawy.
ZAŁĄCZNIK Nr 5
(nazwa województwa) (miejscowość i data)
Zapotrzebowanie na środki Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na finansowanie kosztów
obsługi zadań wynikających z ustawy z dnia 11 października 2013 r. o szczególnych rozwiązaniach
związanych z ochroną miejsc pracy (Dz. U. z 2017 r. poz. 842)
Lp. | Wyszczególnienie | Kwoty (w zł) |
1 | Wynagrodzenia | |
2 | Pochodne od wynagrodzeń | |
3 | Koszty rzeczowe | |
Razem |
Sporządził: Zatwierdził:
(podpis i imienna pieczęć) (podpis i imienna pieczęć marszałka województwa)
ZAŁĄCZNIK Nr 6
............................................................. | ..................................................... | |||||||||||||||||||
(nazwa województwa) | (miejscowość i data) | |||||||||||||||||||
Informacja dla ministra właściwego do spraw pracy dotycząca wykorzystania środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (Funduszu) na wypłaty świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy za miesiąc ............................. roku | ||||||||||||||||||||
Lp. | Podstawa prawna otrzymania świadczeń przez przedsiębiorcę (art. 3 ust. 1 albo ust. 1a ustawy z dnia 11 października 2013 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z ochroną miejsc pracy (Dz. U. z 2017 r. poz. 842)) | Nazwa przedsiębiorcy | Kod1) i nazwa przeważającego rodzaju działalności gospodarczej | Liczba pracowników zatrudnionych ogółem u przedsiębiorcy na dzień złożenia wniosku o przyznanie świadczeń | Liczba pracowników, objętych wypłatą świadczeń na częściowe zaspokojenie wynagrodzenia za czas przestoju ekonomicznego2) | Kwota środków wydatkowanych przez przedsiębiorcę z Funduszu na częściowe zaspokojenie wynagrodzenia pracowników za czas przestoju ekonomicznego (w zł) | Liczba pracowników, objętych wypłatą świadczeń na częściowe zrekompensowanie wynagrodzenia z tytułu obniżenia wymiaru czasu pracy2) | Kwota środków wydatkowanych przez przedsiębiorcę z Funduszu na częściowe zaspokojenie wynagrodzenia pracowników z tytułu obniżenia wymiaru czasu pracy (w zł) | Kwota środków wydatkowanych z Funduszu na opłacenie składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od wypłaconych świadczeń (w zł) | Kwota zwróconych przez pracodawcę środków niewykorzystanych na wypłaty świadczeń (w zł) | Łączna kwota środków wydatkowanych z Funduszu przez przedsiębiorcę (w zł) | |||||||||
w m-cu | narastająco | w m-cu | narastająco | w m-cu | narastająco | w m-cu | narastająco | w m-cu | narastająco | za czas przestoju ekonomicznego | z tytułu obniżenia wymiaru czasu pracy | składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od wypłaconych świadczeń | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | |||
1 | ||||||||||||||||||||
2 | ||||||||||||||||||||
3 | ||||||||||||||||||||
4 | ||||||||||||||||||||
5 | ||||||||||||||||||||
Sporządził: | Zatwierdził: | |||||||||||||||||||
.................................................... (podpis i imienna pieczęć) | ................................................................................................................................................................................................................................................. (podpis i imienna pieczęć lub podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu marszałka województwa lub osoby upoważnionej przez marszałka województwa3)) | |||||||||||||||||||
1) Wskazać właściwą sekcję według Polskiej Klasyfikacji Działalności (właściwy symbol jednoliterowy). 2) Pracownik powtarzający się w kolejnych składanych przez pracodawcę wykazach pracowników uprawnionych do świadczeń wypłacanych z Funduszu powinien być wykazany w informacji jako jedna osoba w celu uniknięcia dublowania świadczeniobiorców (oznacza to, że liczba świadczeniobiorców nie jest wielokrotnością liczby świadczeniobiorców wykazywanych w kolejnych miesiącach). 3) Jako podmiot przekazujący informację należy wpisać dyrektora wojewódzkiego urzędu pracy lub zastępcę dyrektora wojewódzkiego urzędu pracy, jeżeli został upoważniony przez marszałka województwa na podstawie art. 25 ust. 2 ustawy z dnia 11 października 2013 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z ochroną miejsc pracy (Dz. U. z 2017 r. poz. 842) do wykonania czynności, o której mowa w art. 16 tej ustawy. |
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (2)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (2)
- Czy pracodawca może równocześnie wnioskować o przyznanie środków z tytułu przestoju ekonomicznego, jak i z tytułu obniżenia wymiaru czasu pracy?
- Czy w świetle tzw. Tarczy antykryzysowej pracodawca może w odniesieniu do części pracowników uzyskać pomoc związaną z przestojem ekonomicznym, a do części pomoc związaną z obniżeniem wymiaru czasu pracy?
Akty prawne liczba obiektów na liście: (3)
Akty zmieniające liczba obiektów na liście: (1)
Podstawa prawna liczba obiektów na liście: (1)
Akty zastępowane liczba obiektów na liście: (1)
Wzory i narzędzia liczba obiektów na liście: (6)
Wzory liczba obiektów na liście: (6)
- Informacja dla ministra właściwego do spraw pracy dotycząca wykorzystania środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (Funduszu) na wypłaty świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy
- Zapotrzebowanie na środki Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na finansowanie kosztów obsługi zadań wynikających z ustawy
- Zapotrzebowanie na środki Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na wypłatę świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy