§ 4. - Przyznawanie, przekazywanie i rozliczanie dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji remontów i inwestycji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.1994 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 25 września 2023 r.
§  4. 
Wniosek o przyznanie dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji lub remontu zawiera:
1)
dane wnioskodawcy:
a)
nazwę albo imię i nazwisko,
b)
adres siedziby albo miejsca zamieszkania, oraz adres do korespondencji,
c)
adres poczty elektronicznej,
d)
numer PESEL, NIP, REGON albo KRS;
2)
dane osoby uprawnionej do reprezentacji i składania oświadczeń woli w imieniu i na rzecz wnioskodawcy:
a)
imię i nazwisko,
b)
numer PESEL,
c)
rodzaj umocowania i jego zakres,
d)
adres do korespondencji;
3)
(uchylony);
4)
określenie rodzaju inwestycji, jako inwestycja, o której mowa w art. 75a pkt 1, 2 albo 3 ustawy;
5)
określenie lokalizacji lub miejsca inwestycji lub remontu;
6)
wnioskowaną kwotę dotacji celowej na realizację inwestycji lub remontu oraz uzasadnienie dotyczące wnioskowanej wysokości kwoty dotacji celowej;
7)
źródła współfinansowania inwestycji lub remontu: kwoty środków własnych i środków innych niż dotacja celowa, o której mowa w art. 75a ustawy, planowanych na finansowanie inwestycji lub remontu z uwzględnieniem podziału według źródeł ich pochodzenia - w przypadku, gdy występują inne źródła finansowania;
8)
planowany zakres rzeczowo-finansowy inwestycji lub remontu zawierający kosztorys szczegółowy i ogólny inwestycji oraz deklarowany termin realizacji inwestycji lub remontu, w tym kolejność i terminy realizowania poszczególnych etapów inwestycji lub remontu, a w przypadku inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 2 i 3 ustawy, oraz remontu - także opis analizy potrzeb odpowiednio przedszkola, szkoły lub placówki;
9)
informację o działaniach podjętych przez wnioskodawcę w celu realizacji inwestycji lub remontu oraz informację o dokonanych ustaleniach;
10)
założenia i cel inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy, oraz uzasadnienie znaczenia realizacji tej inwestycji, z uwzględnieniem realizowanych zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania;
11)
założenia i cel inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 2 i 3 ustawy, oraz uzasadnienie znaczenia realizacji tej inwestycji dla rozwoju przedszkoli, szkół lub placówek, z uwzględnieniem realizowanych zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania;
12)
planowany zakres i cel remontu, z uwzględnieniem realizowanych zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania;
13)
opis planowanego sposobu użytkowania nieruchomości, obiektu lub wyposażenia - w przypadku inwestycji, o której mowa w art. 75a ustawy;
14)
deklarowany termin trwałości inwestycji lub remontu, z tym że nie krótszy niż 5 lat, a w przypadku inwestycji związanej z zakupem nieruchomości - nie krótszy niż 15 lat;
15)
(uchylony);
16)
informację o realizowanych przez wnioskodawcę inwestycjach finansowanych lub współfinansowanych ze środków publicznych w okresie ostatnich 5 lat liczonych od dnia złożenia wniosku - w przypadku inwestycji;
17)
oświadczenie, że wnioskowane finansowanie lub dofinansowanie na realizację inwestycji lub remontu nie stanowi pomocy publicznej i pomocy de minimis;
18)
oświadczenie o niezaleganiu przez wnioskodawcę z wpłatami z tytułu należności budżetowych;
19)
oświadczenie o niezaleganiu przez wnioskodawcę z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne;
20)
oświadczenie o wyrażeniu zgody na przesyłanie korespondencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344), w szczególności na adres poczty elektronicznej wnioskodawcy;
21)
oświadczenie, że informacje zawarte we wniosku są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym;
22)
wykaz załączników;
23)
informacje określone w komunikacie - w przypadku inwestycji, o której mowa w art. 75a pkt 1 ustawy.