Przyznawanie pomocy finansowej na kształcenie dla weteranów poszkodowanych-funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego zwolnionych ze służby.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2012.1054

Akt utracił moc
Wersja od: 24 września 2012 r.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 19 września 2012 r.
w sprawie przyznawania pomocy finansowej na kształcenie dla weteranów poszkodowanych-funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego zwolnionych ze służby

Na podstawie art. 28 ust. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami państwa (Dz. U. Nr 205, poz. 1203) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa:
1)
warunki i tryb przyznawania pomocy finansowej na kształcenie dla weteranów poszkodowanych-funkcjonariuszy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, zwanej dalej "ABW", zwolnionych ze służby, zwanej dalej "pomocą";
2)
właściwość organów w zakresie przyznawania pomocy;
3)
dokumenty stanowiące podstawę do przyznawania pomocy oraz sposób i termin jej wypłaty;
4)
warunki zawieszania udzielania pomocy oraz zwrotu kosztów kształcenia.
Przez funkcjonariusza ABW rozumie się funkcjonariusza, o którym mowa w art. 4 pkt 18 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o weteranach działań poza granicami państwa, zwanej dalej "ustawą".
1.
Pomoc jest przyznawana na wniosek o jej przyznanie, zwany dalej "wnioskiem", złożony przez weterana poszkodowanego-funkcjonariusza ABW zwolnionego ze służby, zwanego dalej "weteranem poszkodowanym-funkcjonariuszem".
2.
Wniosek składa się do Szefa ABW w każdym roku akademickim do dnia 30 września roku, w którym pomoc ma być przyznana.
3.
Wniosek weterana poszkodowanego-funkcjonariusza powinien zawierać:
1)
imię i nazwisko;
2)
adres zamieszkania;
3)
nr PESEL;
4)
numer i datę wydania legitymacji weterana poszkodowanego-funkcjonariusza.
4.
Do wniosku dołącza się:
1)
zaświadczenie wydane przez uczelnię lub inny dokument potwierdzający:
a)
fakt odbywania przez weterana poszkodowanego-funkcjonariusza studiów, ich rodzaj i łączny czas ich trwania (liczbę semestrów),
b)
aktualny semestr (rok) nauki odbywanej oraz liczbę semestrów w danym roku akademickim wraz z terminami ich rozpoczęcia i zakończenia,
c)
wysokość opłaty ustalonej przez uczelnię za naukę w danym roku akademickim i w poszczególnych jego semestrach;
2)
zobowiązanie do niezwłocznego zawiadomienia Szefa ABW o przerwaniu studiów w trakcie roku akademickiego lub niepodjęciu nauki;
3)
określenie formy wypłaty świadczenia z tytułu pomocy, a w przypadku formy bezgotówkowej - wskazanie rachunku bankowego właściwego dla wypłaty.
Pomoc przyznaje Szef ABW w drodze decyzji administracyjnej.
1.
Podmiotem właściwym do wypłaty pomocy weteranowi poszkodowanemu-funkcjonariuszowi jest jednostka organizacyjna ABW właściwa ze względu na miejsce zamieszkania tego weterana.
2.
Pomoc jest przyznawana na dany rok akademicki w wysokości opłaty, o której mowa w § 3 ust. 4 pkt 1 lit. c, do wysokości określonej w art. 28 ust. 2 ustawy.
3.
Jeżeli pomoc została przyznana przed upływem pierwszego semestru nauki w danym roku akademickim, jej wypłata następuje w dwóch ratach, w wysokości odpowiedniej do opłat za naukę ustalonych za poszczególne semestry:
1)
pierwsza - w terminie 30 dni od dnia jej przyznania;
2)
druga - w terminie 30 dni po rozpoczęciu drugiego semestru nauki.
4.
Pomoc jest wypłacana w sposób określony we wniosku ze środków pozostających w dyspozycji Szefa ABW.
5.
Pomoc nie podlega wypłacie, jeżeli Szef ABW powziął wiadomość o przerwaniu lub niepodjęciu nauki przez weterana poszkodowanego-funkcjonariusza przed terminami wypłaty, o których mowa w ust. 3.
1.
W przypadku przerwania studiów z przyczyn, o których mowa w art. 28 ust. 5 ustawy, weteran poszkodowany - funkcjonariusz jest obowiązany do niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie Szefa ABW.
2.
W przypadku przerwania studiów Szef ABW na wniosek weterana poszkodowanego-funkcjonariusza zawiesza wypłatę pomocy do czasu ustania przyczyny przerwania studiów. Przepis § 3 ust. 3 stosuje się odpowiednio.
3.
Do wniosku należy dołączyć dokumentację medyczną lub inną, która uzasadnia przerwanie studiów, oraz zaświadczenie wydane przez uczelnię o udzielonym weteranowi poszkodowanemu-funkcjonariuszowi urlopie od zajęć na uczelni. We wniosku można też wskazać przewidywany termin wznowienia nauki w przypadku zamiaru jej kontynuacji.
1.
W przypadku nieukończenia studiów z przyczyn, o których mowa w art. 28 ust. 6 ustawy, weteran poszkodowany-funkcjonariusz jest obowiązany do niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie Szefa ABW.
2.
Decyzję administracyjną w sprawie zwrotu pomocy wydaje Szef ABW.
3.
Zwrot pomocy następuje w terminie ustalonym w art. 28 ust. 6 ustawy, na wskazany rachunek bankowy.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.