Przyjęcie Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006.
Dz.U.2004.166.1743
Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI I PRACY1)
z dnia 1 lipca 2004 r.
w sprawie przyjęcia Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006
1) Minister Gospodarki i Pracy kieruje działem administracji rządowej - praca, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki i Pracy (Dz. U. Nr 134, poz. 1428).
(Załącznik do rozporządzenia jest zawarty w oddzielnym załączniku do niniejszego numeru.)
ZAŁĄCZNIK 1
Sektorowy Program Operacyjny
Sektorowy Program Operacyjny
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
2004-2006
Rozdział I: Wprowadzenie
1.1. Wstęp
1.2. Miejsce SPO RZL w Narodowym Planie Rozwoju
1.3. Uwarunkowania realizacji działań określonych w SPO RZL
1.4. Uwarunkowania polityczne
1.5. Proces konsultacji społecznych SPO RZL
Rozdział II: Sektor zasobów ludzkich - analiza
2.1. Wprowadzenie
2.2. Polski rynek pracy a instrumenty polityki aktywnego rynku pracy
2.2.1. Ogólny zarys zagadnienia
2.2.2. Zatrudnienie
2.2.3. Bezrobotni
2.2.3.1. Pośrednictwo pracy, kluby pracy oraz poradnictwo zawodowe
2.2.3.2. Inicjowanie i organizowanie szkoleń dla bezrobotnych i osób zagrożonych zwolnieniami
2.2.3.3. Pożyczki z Funduszu Pracy
2.2.3.4. Zatrudnienie subsydiowane
2.2.3.5. Roboty publiczne
2.2.3.6. Wspieranie regionalnych i lokalnych rynków pracy
2.2.4. Długotrwałe bezrobocie
2.2.5. Absolwenci szkół
2.2.6. Pracownicy w wieku powyżej 50 lat
2.2.7. Wyzwania strukturalne przed polskim rynkiem pracy
2.2.7.1. Zmiany strukturalne
2.2.7.2. Zróżnicowanie regionalne
2.2.7.3. Zmiany demograficzne a rynek pracy
2.3. Równe szanse i promocja integracji społecznej
2.3.1. Ogólny zarys zagadnienia
2.3.2. Osoby niepełnosprawne
2.3.3. Ubóstwo a udział w rynku pracy i społeczeństwie
2.3.4. Młodzież zagrożona wykluczeniem społecznym
2.3.5. Osoby opuszczające zakłady karne
2.3.6. Mniejszości etniczne i narodowe
2.3.7. Uchodźcy
2.3.8. Osoby uzależnione od narkotyków i/lub alkoholu
2.3.9. Bezdomni
2.3.10. Pomoc społeczna dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym
2.4. Poprawa szkolenia i edukacji oraz promocja kształcenia ustawicznego
2.4.1. Ogólny zarys zagadnienia
2.4.2. Podnoszenie poziomu wykształcenia populacji
2.4.3. Wychowanie przedszkolne
2.4.4. Różnice poziomu umiejętności na szczeblu szkoły podstawowej
2.4.5. Szkolnictwo wyższe
2.4.6. Kształcenie i doskonalenie nauczycieli
2.4.7. Edukacja informatyczna
2.4.8. Różnice w dostępie do edukacji
2.4.9. Reformy i zmiany w systemie edukacji
2.4.9.1. Reforma systemu edukacji - opis
2.4.9.2. Reforma systemu edukacji zawodowej
2.4.9.3. Kształcenie osób dorosłych
2.5. Przedsiębiorczość i potencjał adaptacyjny
2.5.1. Ogólny zarys zagadnienia
2.5.2. Obszary wzrostu zatrudnienia
2.5.3. Bariery dla rozwoju przedsiębiorstw i tworzenia miejsc pracy
2.5.4. Wpływ inwestycji zagranicznych na rozwój zatrudnienia
2.5.5. Potencjał adaptacyjny zasobów ludzkich i przedsiębiorstw
2.5.6. Wspieranie przedsiębiorczości
2.5.6.1. Działalność szkoleniowa, doradcza i informacyjna
2.5.6.2. Promocja przedsiębiorczości
2.5.6.3. Wspieranie innowacyjności i kształcenie kadr
2.6. Zwiększanie udziału kobiet w rynku pracy
2.6.1. Ogólny zarys zagadnienia
2.6.2. Sytuacja kobiet na rynku pracy
2.6.3. Programy aktywizacji zawodowej kobiet
2.7. Podsumowanie dla sektora zasobów ludzkich
2.7.1. Bezrobocie a polityka aktywnego rynku pracy
2.7.2. Promocja integracji społecznej, przedsiębiorczości i potencjału adaptacyjnego
2.8. Załącznik
2.9. Służby zatrudnienia
2.10. Dotychczasowa pomoc zagraniczna w zakresie rozwoju zasobów ludzkich
Rozdział III: Strategia rozwoju zasobów ludzkich - kontekst programowy
3.1. Wprowadzenie
3.2. Ogólny zarys sytuacji na rynku pracy
3.3. Strategia Rozwoju Zasobów Ludzkich RP
3.3.1. Narodowa Strategia Wzrostu Zatrudnienia i Rozwoju Zasobów Ludzkich
3.3.1.1. Ogólny cel Strategii
3.3.1.2. Filary Strategii
3.3.2. Dalsza reforma strukturalna rynku pracy
3.3.3. Strategia społeczno-ekonomiczna "Przedsiębiorczość - Rozwój - Praca"
3.3.4. Działania rządu na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw
3.4. Spójność Programu Operacyjnego ze Wspólną Oceną Założeń Polskiej Polityki Zatrudnienia
3.5. Spójność Programu Operacyjnego ze Wspólnym Memorandum na rzecz Integracji Społecznej
3.5.1. Zagrożenie trwałym wykluczeniem z rynku pracy
3.5.2. Rozwiązanie problemu niekorzystnej sytuacji edukacyjnej
3.5.3. Wsparcie na rzecz wzmacniania więzi rodzinnych oraz zwalczania uzależnień, przemocy wobec dzieci i przemocy rodzinnej
3.5.4. Warunki mieszkaniowe
3.5.5. Dostęp do wysokiej jakości usług
3.5.6. Świadczenia społeczne
3.6. Oczekiwane efekty generalne realizacji programu
3.7. Podsumowanie - analiza SWOT
Rozdział IV: Priorytety i obszary wsparcia
4.1. Wprowadzenie i uzasadnienie wsparcia
4.2. Priorytet 1: Aktywna polityka rynku pracy oraz integracji zawodowej i społecznej
4.2.1. Cele Priorytetu
4.2.2. Uzasadnienie wyboru Priorytetu
4.2.3. Spodziewane rezultaty/efekty realizacji Priorytetu
4.2.4. Działania realizowane w ramach Priorytetu
4.2.5. Indykatywny plan finansowy Priorytetu 1
4.3. Priorytet 2: Rozwój społeczeństwa opartego na wiedzy
4.3.1. Cele Priorytetu
4.3.2. Uzasadnienie wyboru Priorytetu
4.3.3. Spodziewane rezultaty/efekty realizacji Priorytetu
4.3.4. Działania realizowane w ramach Priorytetu
4.3.5. Indykatywny plan finansowy Priorytetu 2
4.4. Priorytet 3: Pomoc techniczna
4.4.1. Cele i uzasadnienie Priorytetu
4.4.2. Działania realizowane w ramach Priorytetu
4.4.3. Indykatywny plan finansowy dla Priorytetu 3
4.5. Kwestie horyzontalne
4.6. Działania współfinansowane z EFS Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego i działania współfinansowane w ramach innych Funduszy Strukturalnych
Rozdział V: Wdrażanie SPO RZL
5.1. Uwagi ogólne
5.2. Zarządzanie i wdrażanie SPO RZL
5.2.1. Instytucja Zarządzająca SPO RZL
5.2.2. Instytucje Pośredniczące SPO RZL
5.2.3. Instytucje Wdrażające SPO RZL
5.2.4. Komitety Sterujące
5.2.5. Uzupełnienie Programu
5.3. Zarządzanie finansowe i kontrola
5.3.1. Rozwiązania w zakresie zarządzania finansowego i kontroli
5.3.2. Jednostka Monitorująco-Kontrolna EFS
5.3.3. Rola Instytucji Płatniczej
5.3.4. Rola Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczących i Instytucji Wdrażających w zarządzaniu finansowym
5.3.4.1. Instytucja Zarządzająca SPO RZL
5.3.4.2. Instytucje Pośredniczące
5.3.4.3. Instytucje Wdrażające
5.3.5. Audyt i kontrola finansowa
5.3.5.1. Poświadczenie zamknięcia pomocy
5.3.5.2. Kontrola pogłębiona
5.3.5.3. Audyt wewnętrzny
5.3.5.4. Raporty w sprawie nieprawidłowości
5.3.6. Przepływ środków z EFS
5.3.6.1. Fundusze strukturalne a polskie finanse publiczne
5.3.6.2. Procedura przepływów finansowych w ramach SPO RZL angażujących środki EFS
5.3.6.3. Planowanie finansowe realizacji SPO RZL, w tym współfinansowanie
5.3.7. Rozwiązania szczególne zapewniające zgodność z politykami wspólnotowymi
5.4. Przekazywanie danych i monitorowanie
5.5. Monitoring
5.5.1. Monitorowanie projektów wdrażanych w ramach SPO RZL
5.5.2. Komitet Monitorujący SPO RZL
5.5.3. Kwantyfikacja celów i wskaźniki monitorowania
5.5.4. Roczne i końcowe raporty z wdrażania SPO RZL
5.5.4.1. Raporty roczne
5.5.4.2. Raport końcowy
5.5.4.3. Przegląd głównych rezultatów poprzedniego roku
5.6. Ocena (ewaluacja)
5.6.1. Ocena ex ante(art. 41)
5.6.2. Ocena średniookresowa i końcowa oraz ocena ex post (art. 42 i 43)
5.6.3. Budowa potencjału ewaluacyjnego, oceny uzupełniające i ocena końcowa
5.7. Partnerstwo
5.8. Informacja i promocja
Rozdział VI: Finansowanie SPO RZL
6.1. Plan finansowy
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »