Przyjęcie Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.166.1743

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 grudnia 2006 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA GOSPODARKI I PRACY1)
z dnia 1 lipca 2004 r.
w sprawie przyjęcia Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006

Na podstawie art. 17 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206) zarządza się, co następuje:
Przyjmuje się Sektorowy Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
______

1) Minister Gospodarki i Pracy kieruje działem administracji rządowej - praca, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki i Pracy (Dz. U. Nr 134, poz. 1428).

(Załącznik do rozporządzenia jest zawarty w oddzielnym załączniku do niniejszego numeru.)

ZAŁĄCZNIK  1

Sektorowy Program Operacyjny

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

Rozwój Zasobów Ludzkich

2004-2006

Rozdział I: Wprowadzenie

1.1. Wstęp

1.2. Miejsce SPO RZL w Narodowym Planie Rozwoju

1.3. Uwarunkowania realizacji działań określonych w SPO RZL

1.4. Uwarunkowania polityczne

1.5. Proces konsultacji społecznych SPO RZL

grafika

Rozdział II: Sektor zasobów ludzkich - analiza

2.1. Wprowadzenie

2.2. Polski rynek pracy a instrumenty polityki aktywnego rynku pracy

2.2.1. Ogólny zarys zagadnienia

2.2.2. Zatrudnienie

2.2.3. Bezrobotni

2.2.3.1. Pośrednictwo pracy, kluby pracy oraz poradnictwo zawodowe

2.2.3.2. Inicjowanie i organizowanie szkoleń dla bezrobotnych i osób zagrożonych zwolnieniami

2.2.3.3. Pożyczki z Funduszu Pracy

2.2.3.4. Zatrudnienie subsydiowane

2.2.3.5. Roboty publiczne

2.2.3.6. Wspieranie regionalnych i lokalnych rynków pracy

2.2.4. Długotrwałe bezrobocie

2.2.5. Absolwenci szkół

2.2.6. Pracownicy w wieku powyżej 50 lat

2.2.7. Wyzwania strukturalne przed polskim rynkiem pracy

2.2.7.1. Zmiany strukturalne

2.2.7.2. Zróżnicowanie regionalne

2.2.7.3. Zmiany demograficzne a rynek pracy

2.3. Równe szanse i promocja integracji społecznej

2.3.1. Ogólny zarys zagadnienia

2.3.2. Osoby niepełnosprawne

2.3.3. Ubóstwo a udział w rynku pracy i społeczeństwie

2.3.4. Młodzież zagrożona wykluczeniem społecznym

2.3.5. Osoby opuszczające zakłady karne

2.3.6. Mniejszości etniczne i narodowe

2.3.7. Uchodźcy

2.3.8. Osoby uzależnione od narkotyków i/lub alkoholu

2.3.9. Bezdomni

2.3.10. Pomoc społeczna dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym

2.4. Poprawa szkolenia i edukacji oraz promocja kształcenia ustawicznego

2.4.1. Ogólny zarys zagadnienia

2.4.2. Podnoszenie poziomu wykształcenia populacji

2.4.3. Wychowanie przedszkolne

2.4.4. Różnice poziomu umiejętności na szczeblu szkoły podstawowej

2.4.5. Szkolnictwo wyższe

2.4.6. Kształcenie i doskonalenie nauczycieli

2.4.7. Edukacja informatyczna

2.4.8. Różnice w dostępie do edukacji

2.4.9. Reformy i zmiany w systemie edukacji

2.4.9.1. Reforma systemu edukacji - opis

2.4.9.2. Reforma systemu edukacji zawodowej

2.4.9.3. Kształcenie osób dorosłych

2.5. Przedsiębiorczość i potencjał adaptacyjny

2.5.1. Ogólny zarys zagadnienia

2.5.2. Obszary wzrostu zatrudnienia

2.5.3. Bariery dla rozwoju przedsiębiorstw i tworzenia miejsc pracy

2.5.4. Wpływ inwestycji zagranicznych na rozwój zatrudnienia

2.5.5. Potencjał adaptacyjny zasobów ludzkich i przedsiębiorstw

2.5.6. Wspieranie przedsiębiorczości

2.5.6.1. Działalność szkoleniowa, doradcza i informacyjna

2.5.6.2. Promocja przedsiębiorczości

2.5.6.3. Wspieranie innowacyjności i kształcenie kadr

2.6. Zwiększanie udziału kobiet w rynku pracy

2.6.1. Ogólny zarys zagadnienia

2.6.2. Sytuacja kobiet na rynku pracy

2.6.3. Programy aktywizacji zawodowej kobiet

2.7. Podsumowanie dla sektora zasobów ludzkich

2.7.1. Bezrobocie a polityka aktywnego rynku pracy

2.7.2. Promocja integracji społecznej, przedsiębiorczości i potencjału adaptacyjnego

2.8. Załącznik

2.9. Służby zatrudnienia

2.10. Dotychczasowa pomoc zagraniczna w zakresie rozwoju zasobów ludzkich

grafika

Rozdział III: Strategia rozwoju zasobów ludzkich - kontekst programowy

3.1. Wprowadzenie

3.2. Ogólny zarys sytuacji na rynku pracy

3.3. Strategia Rozwoju Zasobów Ludzkich RP

3.3.1. Narodowa Strategia Wzrostu Zatrudnienia i Rozwoju Zasobów Ludzkich

3.3.1.1. Ogólny cel Strategii

3.3.1.2. Filary Strategii

3.3.2. Dalsza reforma strukturalna rynku pracy

3.3.3. Strategia społeczno-ekonomiczna "Przedsiębiorczość - Rozwój - Praca"

3.3.4. Działania rządu na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw

3.4. Spójność Programu Operacyjnego ze Wspólną Oceną Założeń Polskiej Polityki Zatrudnienia

3.5. Spójność Programu Operacyjnego ze Wspólnym Memorandum na rzecz Integracji Społecznej

3.5.1. Zagrożenie trwałym wykluczeniem z rynku pracy

3.5.2. Rozwiązanie problemu niekorzystnej sytuacji edukacyjnej

3.5.3. Wsparcie na rzecz wzmacniania więzi rodzinnych oraz zwalczania uzależnień, przemocy wobec dzieci i przemocy rodzinnej

3.5.4. Warunki mieszkaniowe

3.5.5. Dostęp do wysokiej jakości usług

3.5.6. Świadczenia społeczne

3.6. Oczekiwane efekty generalne realizacji programu

3.7. Podsumowanie - analiza SWOT

grafika

Rozdział IV: Priorytety i obszary wsparcia

4.1. Wprowadzenie i uzasadnienie wsparcia

4.2. Priorytet 1: Aktywna polityka rynku pracy oraz integracji zawodowej i społecznej

4.2.1. Cele Priorytetu

4.2.2. Uzasadnienie wyboru Priorytetu

4.2.3. Spodziewane rezultaty/efekty realizacji Priorytetu

4.2.4. Działania realizowane w ramach Priorytetu

4.2.5. Indykatywny plan finansowy Priorytetu 1

4.3. Priorytet 2: Rozwój społeczeństwa opartego na wiedzy

4.3.1. Cele Priorytetu

4.3.2. Uzasadnienie wyboru Priorytetu

4.3.3. Spodziewane rezultaty/efekty realizacji Priorytetu

4.3.4. Działania realizowane w ramach Priorytetu

4.3.5. Indykatywny plan finansowy Priorytetu 2

4.4. Priorytet 3: Pomoc techniczna

4.4.1. Cele i uzasadnienie Priorytetu

4.4.2. Działania realizowane w ramach Priorytetu

4.4.3. Indykatywny plan finansowy dla Priorytetu 3

4.5. Kwestie horyzontalne

4.6. Działania współfinansowane z EFS Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego i działania współfinansowane w ramach innych Funduszy Strukturalnych

grafika

Rozdział V: Wdrażanie SPO RZL

5.1. Uwagi ogólne

5.2. Zarządzanie i wdrażanie SPO RZL

5.2.1. Instytucja Zarządzająca SPO RZL

5.2.2. Instytucje Pośredniczące SPO RZL

5.2.3. Instytucje Wdrażające SPO RZL

5.2.4. Komitety Sterujące

5.2.5. Uzupełnienie Programu

5.3. Zarządzanie finansowe i kontrola

5.3.1. Rozwiązania w zakresie zarządzania finansowego i kontroli

5.3.2. Jednostka Monitorująco-Kontrolna EFS

5.3.3. Rola Instytucji Płatniczej

5.3.4. Rola Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczących i Instytucji Wdrażających w zarządzaniu finansowym

5.3.4.1. Instytucja Zarządzająca SPO RZL

5.3.4.2. Instytucje Pośredniczące

5.3.4.3. Instytucje Wdrażające

5.3.5. Audyt i kontrola finansowa

5.3.5.1. Poświadczenie zamknięcia pomocy

5.3.5.2. Kontrola pogłębiona

5.3.5.3. Audyt wewnętrzny

5.3.5.4. Raporty w sprawie nieprawidłowości

5.3.6. Przepływ środków z EFS

5.3.6.1. Fundusze strukturalne a polskie finanse publiczne

5.3.6.2. Procedura przepływów finansowych w ramach SPO RZL angażujących środki EFS

5.3.6.3. Planowanie finansowe realizacji SPO RZL, w tym współfinansowanie

5.3.7. Rozwiązania szczególne zapewniające zgodność z politykami wspólnotowymi

5.4. Przekazywanie danych i monitorowanie

5.5. Monitoring

5.5.1. Monitorowanie projektów wdrażanych w ramach SPO RZL

5.5.2. Komitet Monitorujący SPO RZL

5.5.3. Kwantyfikacja celów i wskaźniki monitorowania

5.5.4. Roczne i końcowe raporty z wdrażania SPO RZL

5.5.4.1. Raporty roczne

5.5.4.2. Raport końcowy

5.5.4.3. Przegląd głównych rezultatów poprzedniego roku

5.6. Ocena (ewaluacja)

5.6.1. Ocena ex ante(art. 41)

5.6.2. Ocena średniookresowa i końcowa oraz ocena ex post (art. 42 i 43)

5.6.3. Budowa potencjału ewaluacyjnego, oceny uzupełniające i ocena końcowa

5.7. Partnerstwo

5.8. Informacja i promocja

grafika

Rozdział VI: Finansowanie SPO RZL

6.1. Plan finansowy

grafika

1 Załącznik zmieniony przez § 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 29 grudnia 2006 r. (Dz.U.06.251.1857) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 grudnia 2006 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.