Przyjęcie przez szereg państw Konwencji o Międzyrządowej Morskiej Organizacji Doradczej, podpisanej w Genewie dnia 6 marca 1948 r.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1962.9.44

Akt jednorazowy
Wersja od: 16 lutego 1962 r.

OŚWIADCZENIE RZĄDOWE
z dnia 30 grudnia 1961 r.
w sprawie przyjęcia przez szereg państw Konwencji o Międzyrządowej Morskiej Organizacji Doradczej, podpisanej w Genewie dnia 6 marca 1948 r.

Podaje się niniejszym do wiadomości, że zgodnie z art. 57 Konwencji o Międzyrządowej Morskiej Organizacji Doradczej, podpisanej w Genewie dnia 6 marca 1948 r. (Dz. U. z 1961 r. Nr 14, poz. 74), następujące państwa złożyły swoje dokumenty przyjęcia wymienionej Konwencji:
Niemiecka Republika Federalna dnia 7 stycznia 1959 r.

Republika Wybrzeża Kości Słoniowej dnia 4 listopada1960 r.

Republika Senegalu dnia 7 listopada1960 r.

Islandia dnia 8 listopada1960 r.

Nowa Zelandia dnia 9 listopada1960 r.

Kambodża dnia 3 stycznia1961 r.

Indonezja dnia 18 stycznia1961 r.

Republika Malgaska dnia 8 marca1961 r.

Republika Kamerun dnia 1 maja1961 r.

Mauretania dnia 8 maja1961 r.

Jednocześnie podaje się do wiadomości, że Rząd Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Północnej Irlandii zakomunikował dnia 2 października 1961 r. o zastosowaniu postanowień Konwencji do terytoriów Sarawaku i Północnego Borneo.

Ponadto podaje się do wiadomości, że następujące państwa złożyły wymienione niżej deklaracje i zastrzeżenia:

Islandia

"Islandia rozpatrzy ponownie sprawę ratyfikacji w razie, gdyby zadecydowano w przyszłości rozszerzyć zakres kompetencji IMCO na zagadnienia natury czysto finansowej lub handlowej.

Islandia przywiązuje wielką wagę do rzeczywistej ważności artykułu 59 Konwencji, dotyczącego wystąpienia".

Kambodża

"Akceptując Konwencję o Międzyrządowej Morskiej Organizacji Doradczej, Królewski Rząd Kambodży oświadcza, że kroki, które podjął lub też podejmie w celu zapewnienia poparcia i pomocy dla swej żeglugi narodowej i przemysłu okrętowego (na przykład finansowanie pożyczek krajowych przedsiębiorstw żeglugowych przy zastosowaniu rozsądnych, a nawet ulgowych stawek procentowych, albo powierzanie statkom kambodżańskim ładunków należących do Rządu Królewskiego lub kontrolowanych przez niego, albo zastrzeżenie prawa handlu przybrzeżnego dla żeglugi krajowej) oraz wszelkie inne środki, które mogą być przyjęte w celu popierania rozwoju żeglugi narodowej, są zgodne z celami Międzyrządowej Morskiej Organizacji Doradczej, określonymi w artykule 1 (b) Konwencji.

Stosownie do tego Rząd Królewski rozpatrzy ponownie przed ich zastosowaniem każde z zaleceń w tej sprawie, które zostało przyjęte przez Organizację.

Ponadto Rząd Królewski oświadcza, że przyjęcie wymienionej Konwencji nie ma i nie będzie miało wpływu na zmianę lub modyfikację w jakikolwiek sposób prawa obowiązującego na terytorium Królestwa Kambodży".

Indonezja

"Akceptując Konwencję, Rząd Republiki Indonezji oświadcza, że właśnie w dziedzinie zagadnień technicznych i nawigacyjnych Organizacja może przyczynić się do rozwoju żeglugi i handlu morskiego na całym świecie.

W sprawach natury czysto handlowej i ekonomicznej Rząd zajmuje stanowisko, że udzielanie poparcia i pomocy jego narodowemu przemysłowi żeglugowemu w celu rozwinięcia jego handlu wewnętrznego i zagranicznego dla celów zapewnienia bezpieczeństwa jest zgodne z celami Organizacji określonymi w artykule 1 (b) Konwencji.

W następstwie akceptacja nigdy nie spowoduje żadnej zmiany lub modyfikacji praw obowiązujących w Republice Indonezji, a każde zalecenie odnoszące się do tej sprawy, które zostało przyjęte przez Organizację, będzie ponownie rozpatrzone przez Rząd Republiki Indonezji."