§ 24. - Przygotowanie lotnisk do sytuacji zagrożenia oraz lotniskowe służby ratowniczo-gaśnicze.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2013.487

Akt utracił moc
Wersja od: 23 kwietnia 2013 r.
§  24.
1.
Szkolenia wstępne i bieżące przeprowadza się na terenie lotniska, na którym utworzono lsr-g.
2.
Szkolenie wstępne, obejmujące nie mniej niż 70 godzin w przypadku lotniska zaliczonego do kategorii lotniska 4-10 lub 30 godzin w przypadku lotniska zaliczonego do kategorii lotniska 1-3, jest przeznaczone dla nowo przyjętych pracowników i kończy się w ciągu 30 dni od dnia:
1)
przyjęcia do pracy - w przypadku pracownika posiadającego kwalifikacje zawodowe, określone w przepisach wydanych na podstawie art. 16a ust. 6 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej;
2)
uzyskania kwalifikacji zawodowych, określonych w przepisach, o których mowa w pkt 1- w przypadku pracownika nieposiadającego tych kwalifikacji.
3.
Szkolenie bieżące, obejmujące nie mniej niż 200 godzin, dla pracowników lsr-g innych niż wymienieni w ust. 2, jest realizowane w cyklu rocznym.
4.
Program szkolenia wstępnego i program szkolenia bieżącego obejmują:
1)
informację o lotnisku;
2)
topografię lotniska i rejonu operacyjnego lotniska;
3)
informacje o przeznaczeniu obiektów i budynków na lotnisku, zagrożeniu pożarowym i warunkach ewakuacji dotyczących tych obiektów i budynków;
4)
budowę statków powietrznych;
5)
bezpieczeństwo pracowników lsr-g w trakcie ćwiczeń oraz interwencji;
6)
systemy łączności, alarmowania, współdziałania i kierowania;
7)
obsługę sprzętu gaśniczego;
8)
środki gaśnicze i ich stosowanie;
9)
ewakuację osób i mienia ze statków powietrznych;
10)
taktykę działań ratowniczych ze szczególnym uwzględnieniem gaszenia pożarów statków powietrznych;
11)
przeznaczenie i zastosowanie sprzętu ratownictwa technicznego, chemicznego i radiologicznego;
12)
materiały niebezpieczne;
13)
odzież ochronną i ochronę dróg oddechowych;
14)
organizację pomocy medycznej na miejscu zdarzenia lotniczego;
15)
współdziałanie służb lotniskowych oraz podmiotów określonych w PDSZ.