Przydział i opróżnianie lokali mieszkalnych i kwater tymczasowych przez funkcjonariuszy Służby Więziennej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.23 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 5 stycznia 2021 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 14 lipca 2010 r.
w sprawie przydziału i opróżniania lokali mieszkalnych i kwater tymczasowych przez funkcjonariuszy Służby Więziennej

Na podstawie art. 191 ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej (Dz. U. z 2020 r. poz. 848, 1610, 2112 i 2320) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa szczegółowy tryb przydziału i opróżniania lokali mieszkalnych i kwater tymczasowych, szczegółowe warunki odpłatności za zajmowanie kwater tymczasowych, a także wzór wniosku o przydział lokalu mieszkalnego i kwatery tymczasowej, oraz rodzaj dokumentu przyjęcia przez funkcjonariusza Służby Więziennej, zwanego dalej "funkcjonariuszem", lokalu mieszkalnego lub kwatery tymczasowej.
1. 
Kierownik jednostki organizacyjnej Służby Więziennej, zwany dalej "kierownikiem", podaje do wiadomości funkcjonariuszy, w sposób zwyczajowo przyjęty, informację o lokalu mieszkalnym lub kwaterze tymczasowej przeznaczonych do zasiedlenia.
2. 
Informacja, o której mowa w ust. 1, powinna zawierać:
1)
co najmniej dziesięciodniowy termin wyznaczony w celu składania wniosków o przydział lokalu mieszkalnego lub kwatery tymczasowej;
2)
wielkość powierzchni mieszkalnej;
3)
usytuowanie lokalu mieszkalnego lub kwatery tymczasowej.
3. 
Lokal mieszkalny lub kwaterę tymczasową przydziela się na wniosek funkcjonariusza. Wzór wniosku o przydział lokalu mieszkalnego i kwatery tymczasowej jest określony w załączniku do rozporządzenia.
Przydzielony lokal mieszkalny lub kwatera tymczasowa powinny znajdować się w należytym stanie technicznym i sanitarnym, umożliwiającym zamieszkanie.
1. 
Przyjęcie i zdanie lokalu mieszkalnego lub kwatery tymczasowej następuje na podstawie protokołu sporządzonego i podpisanego przez upoważnionego przedstawiciela jednostki organizacyjnej Służby Więziennej i funkcjonariusza przyjmującego lub zdającego lokal mieszkalny lub kwaterę tymczasową.
2. 
W protokole, o którym mowa w ust. 1, określa się przedmioty wyposażenia lokalu mieszkalnego lub kwatery tymczasowej, stan techniczny elementów i wyposażenia lokalu mieszkalnego lub kwatery tymczasowej oraz znajdujących się w nim urządzeń.
3. 
Protokół, o którym mowa w ust. 1, sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
1. 
Funkcjonariusz w służbie przygotowawczej, któremu przydzielono kwaterę tymczasową, zwany dalej "lokatorem", uiszcza opłaty czynszowe z góry, miesięcznie, do dziesiątego dnia każdego miesiąca na wskazane przez kierownika lub upoważnioną przez niego osobę konto bankowe lub w kasie jednostki organizacyjnej Służby Więziennej, w której dyspozycji znajduje się kwatera tymczasowa.
2. 
W przypadku zawarcia przez lokatora umów na dostawy mediów do przydzielonej kwatery tymczasowej ponosi on koszty ich dostaw w wysokości i terminach wynikających z tych umów.
3. 
W przypadku dostawy mediów do kwatery tymczasowej na podstawie umów zawartych przez kierownika lokator opłaca koszty ich dostaw w terminie, wysokości oraz miejscu określonych przez kierownika lub upoważnioną przez niego osobę.
1. 
Opróżnienie lokalu mieszkalnego lub kwatery tymczasowej następuje w terminie 30 dni od dnia doręczenia funkcjonariuszowi decyzji o ich opróżnieniu.
2. 
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, na wniosek funkcjonariusza, termin opróżnienia lokalu mieszkalnego lub kwatery tymczasowej może być przedłużony do 3 miesięcy.
3. 
Funkcjonariusz, który zrzekł się uprawnień do zajmowanego lokalu mieszkalnego lub kwatery tymczasowej, w terminie co najmniej 14 dni przed planowanym dniem ich zwolnienia powiadamia pisemnie o tym kierownika jednostki organizacyjnej Służby Więziennej, w której dyspozycji znajduje się lokal mieszkalny lub kwatera tymczasowa.
Dzień podpisania protokołu zdawczego przez kierownika lub osobę przez niego upoważnioną oraz lokatora jest dniem opróżnienia lokalu mieszkalnego lub kwatery tymczasowej.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 13 sierpnia 2010 r.

ZAŁĄCZNIK 

WZÓR

....................................................................................................................................................................

(stopień, imię i nazwisko, imię ojca)

....................................................................................................................................................................

(stanowisko służbowe i stopień służbowy)

....................................................................................................................................................................

(data przeniesienia z urzędu do pełnienia służby w innej miejscowości/delegowania do pełnienia służby)

....................................................................................................................................................................

(jednostka organizacyjna Służby Więziennej)

........................................................

(data przyjęcia do służby)

Do

...................................................

...................................................

WNIOSEK O PRZYDZIAŁ LOKALU MIESZKALNEGO / KWATERY TYMCZASOWEJ*)

1. Proszę o przydzielenie lokalu mieszkalnego / kwatery tymczasowej*):

....................................................................................................................................................................

z uwzględnieniem prawa do zamieszkania następujących osób:

1) .............................................................................................................................................................,

2) .............................................................................................................................................................,

3) .............................................................................................................................................................,

4) ............................................................................................................................................................ .

2. Dane o zajmowanym lokalu mieszkalnym:

1) przez wnioskodawcę:

adres lokalu: ...........................................................................................................................................,

tytuł prawny do lokalu (domu) posiada .................................................................................................,

pozostałe osoby zamieszkałe w lokalu: .................................................................................................,

(imię, nazwisko, stopień pokrewieństwa)

mieszkanie (dom) jest: w dyspozycji jednostki organizacyjnej SW, komunalne, spółdzielcze (lokatorskie,

własnościowe), stanowiące odrębną nieruchomość, inne*) (podać jakie) ...................................................

.................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................;

2) przez małżonka:

adres lokalu: ...........................................................................................................................................,

tytuł prawny do lokalu (domu) posiada .................................................................................................,

mieszkanie (dom) jest: w dyspozycji jednostki organizacyjnej SW, komunalne, spółdzielcze (lokatorskie,

własnościowe), stanowiące odrębną nieruchomość, inne*) (podać jakie) ...................................................

............................................................................................................................................................... .

3. Do jakich innych lokali mieszkalnych (domów) wnioskodawca lub małżonek posiada tytuł prawny? .......

.................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................

4. Czy wnioskodawca lub małżonek posiadał tytuł prawny do lokalu mieszkalnego (domu), który następnie

utracił lub którego się zrzekł? ...................................................................................................................

.................................................................................................................................................................

5. Czy wnioskodawca otrzymał pomoc finansową na uzyskanie lokalu mieszkalnego (jeżeli tak, to w jakiej

jednostce organizacyjnej SW, kiedy i w jakiej wysokości)? ..................................................................

.................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................

6. Informacje dodatkowe (podać dodatkowe dane istotne dla sprawy, niewymienione wyżej):

.................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................

7. Uzasadnienie wniosku:

.................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................

........................................................

(podpis wnioskodawcy)

Adnotacje komórki kadrowej:

Pan(i) ....................................................., funkcjonariusz w służbie stałej/przygotowawczej*) mianowany(a)

dnia .........................................., pełniący(a) służbę w ..................................................................., zajmujący(a)

stanowisko przewidziane etatem dla .............................................., decyzją nr ............ z dnia ..........................

został(a) delegowany(a)/przeniesiony(a)*) do ............................................. na okres od ....................................

do ................................... .

........................................................

(data i podpis)

_________________

*) Niepotrzebne skreślić.