§ 2. - Przetwarzanie przez Policję informacji o osobach.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2007.170.1203

Akt utracił moc
Wersja od: 19 września 2007 r.
§  2.
1.
Pobranie informacji w ramach uprawnień Policji określonych odrębnymi przepisami, ze zbiorów już prowadzonych przez inne podmioty, organy Policji dokumentują poprzez sporządzenie wniosku o przekazanie lub udostępnienie informacji kierowanego do podmiotu dysponującego informacjami, w tym także do osoby fizycznej.
2.
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, ma formę pisemną i zawiera:
1)
oznaczenie wnioskodawcy;
2)
wskazanie przepisów uprawniających do dostępu do informacji;
3)
określenie rodzaju i zakresu potrzebnych informacji oraz formy ich przekazania lub udostępnienia;
4)
wskazanie imienia, nazwiska i stopnia służbowego policjanta upoważnionego do pobrania informacji lub zapoznania się z ich treścią.
3.
Policjant składa ustny wniosek, o którym mowa w ust. 1, jeżeli zachodzi konieczność niezwłocznego działania, a w szczególności w trakcie pościgu za osobą podejrzaną o popełnienie czynu zabronionego albo podczas wykonywania czynności mających na celu ratowanie życia i zdrowia ludzkiego lub mienia.
4.
Policjant jest obowiązany na żądanie pokwitować pobranie dokumentów zawierających informacje przekazane w trybie wniosku, o którym mowa w ust. 1, albo potwierdzić uzyskanie wglądu w treść informacji oraz w razie potrzeby pouczyć osobę przekazującą informacje o konieczności zachowania w tajemnicy faktu i okoliczności przekazania.
5.
Dokumenty, o których mowa w ust. 4, zwraca się za pokwitowaniem w miejscu i czasie uzgodnionym z osobą przekazującą, chyba że na podstawie odrębnych przepisów podlegają one włączeniu do akt prowadzonego postępowania.