Przetarg oraz konkurs na rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2009.118.990

Akt utracił moc
Wersja od: 28 lipca 2009 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 17 lipca 2009 r.
w sprawie przetargu oraz konkursu na rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych

Na podstawie art. 120 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800, z późn. zm. 2 ) zarządza się, co następuje:

Przepis ogólny

§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
tryb ogłaszania przetargu na rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych, zwanego dalej "przetargiem", oraz konkursu na rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych, zwanego dalej "konkursem";
2)
szczegółowe wymagania co do treści ogłoszenia i zawartości dokumentacji przetargowej oraz dokumentacji konkursowej;
3)
warunki i tryb organizowania, przeprowadzania i zakończenia przetargu oraz konkursu, w tym:
a)
powoływania i pracy komisji przetargowej oraz komisji konkursowej,
b)
sposób wpłaty i zwrotu wadium w przypadku przetargu.

Ogłaszanie przetargu i konkursu

§  2.
1.
Przetarg albo konkurs ogłasza Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zwany dalej "Prezesem UKE", nie później niż w terminie 21 dni od dnia ogłoszenia wyników postępowania konsultacyjnego w tej sprawie.
2.
Przetarg albo konkurs rozpoczyna się w dniu opublikowania ogłoszenia o przetargu albo konkursie w prasie codziennej o zasięgu ogólnokrajowym.
3.
Z dniem rozpoczęcia przetargu albo konkursu Prezes UKE udostępnia w siedzibie Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zwanego dalej "UKE", dokumentację przetargową albo konkursową, o której mowa w § 5-8.
§  3.
W ogłoszeniu o przetargu określa się:
1)
przedmiot i zakres przetargu, podając w szczególności:
a)
częstotliwości lub zasoby orbitalne oraz rodzaj służby radiokomunikacyjnej, sieci lub usługi telekomunikacyjnej, w której będą one wykorzystywane,
b)
obszar, na którym częstotliwości lub zasoby orbitalne będą wykorzystywane,
c)
okres rezerwacji częstotliwości lub zasobów orbitalnych;
2)
warunki uczestnictwa w przetargu, podając w szczególności:
a)
sposób nabycia oraz wysokość opłaty za dokumentację przetargową,
b)
miejsce i formę złożenia oferty,
c)
termin złożenia oferty, który nie może być krótszy niż 45 dni od dnia opublikowania ogłoszenia o przetargu,
d)
wysokość wadium oraz sposób i termin jego wniesienia;
3)
kryteria oceny oferty;
4)
czy w ramach przetargu będzie przeprowadzona aukcja.
§  4.
W ogłoszeniu o konkursie określa się:
1)
przedmiot i zakres konkursu, podając w szczególności:
a)
częstotliwości lub zasoby orbitalne objęte konkursem, z ich przyporządkowaniem do poszczególnych multipleksów zgodnie z planem zagospodarowania częstotliwości,
b)
obszar, na którym częstotliwości lub zasoby orbitalne będą wykorzystywane,
c)
okres rezerwacji częstotliwości lub zasobów orbitalnych;
2)
warunki uczestnictwa w konkursie, podając w szczególności:
a)
sposób nabycia oraz wysokość opłaty za dokumentację konkursową,
b)
miejsce i formę złożenia oferty,
c)
termin złożenia oferty, który nie może być krótszy niż 45 dni od dnia opublikowania ogłoszenia o konkursie;
3)
kryteria oceny oferty.

Dokumentacja przetargowa i konkursowa

§  5.
1.
Dokumentacja przetargowa zawiera:
1)
warunki uczestnictwa w przetargu, w szczególności dotyczące:
a)
nabycia dokumentacji przetargowej,
b)
złożenia oferty w miejscu, formie oraz terminie określonych w ogłoszeniu o przetargu oraz zachowania zgodności oferty z wymaganiami określonymi w pkt 2,
c)
wniesienia wadium na rachunek bankowy w sposób oraz w wysokości i terminie określonych w ogłoszeniu o przetargu,
d)
podania numeru rachunku bankowego, na który następuje zwrot wadium,
e)
podania adresu właściwego do doręczeń;
2)
wymagania, jakim powinna odpowiadać oferta, w szczególności dotyczące:
a)
opisu sposobu przygotowania oferty,
b)
określenia przedmiotu oferty zgodnie z ogłoszeniem,
c)
określenia zawartości oferty poprzez wskazanie informacji i dokumentów niezbędnych do oceny oferty;
3)
w zakresie kryteriów oceny ofert:
a)
listę i szczegółowy opis kryteriów oceny ofert,
b)
określenie maksymalnej liczby punktów, jaką może uzyskać oferta w zakresie każdego z kryteriów oceny,
c)
opis sposobu oceny ofert w zakresie każdego z kryteriów oceny ofert,
d)
informację o minimum kwalifikacyjnym, a w przypadku przetargu, w którym badanie ofert odbywa się w trzech etapach - dodatkowo informację o minimum kwalifikacyjnym będącym warunkiem zakwalifikowania oferty do etapu III.
2.
W przypadku przetargu, w ramach którego będzie przeprowadzona aukcja, dokumentacja przetargowa zawiera ponadto:
1)
warunki uczestnictwa w aukcji, w szczególności dotyczące:
a)
miejsca przeprowadzenia aukcji,
b)
harmonogramu aukcji,
c)
sposobu reprezentacji uczestników przetargu w trakcie aukcji oraz sposobu postępowania z ofertą w przypadku niewłaściwej reprezentacji,
d)
procedur i środków bezpieczeństwa w celu zapewnienia prawidłowego przebiegu aukcji, w tym łączności dozwolonej w trakcie aukcji, kontroli dostępu do miejsca przebiegu aukcji oraz innych zabezpieczeń;
2)
sposób przedstawiania przez uczestników przetargu wysokości deklarowanych w aukcji kwot;
3)
informację o wysokości minimalnej kwoty postąpienia ustalonej dla drugiej rundy aukcji;
4)
procedurę i kryteria ustalania minimalnej kwoty postąpienia przez komisję przetargową dla kolejnych rund aukcji oraz ogłaszania listy uczestników przetargu, którzy skorzystali z uprawnienia, o którym mowa w § 24 ust. 4;
5)
opis postępowania komisji przetargowej oraz uczestników przetargu w trakcie aukcji oraz sposób ogłaszania przez komisję przetargową minimalnej kwoty postąpienia oraz listy, o których mowa w pkt 4.
§  6.
Dokumentacja konkursowa zawiera:
1)
warunki uczestnictwa w konkursie, w szczególności dotyczące:
a)
złożenia oferty w miejscu, formie oraz terminie określonych w ogłoszeniu o konkursie oraz zachowania zgodności oferty z wymaganiami określonymi w pkt 2,
b)
nabycia dokumentacji konkursowej,
c)
podania adresu właściwego do doręczeń;
2)
wymagania, jakim powinna odpowiadać oferta, w szczególności dotyczące:
a)
opisu sposobu przygotowania oferty,
b)
określenia przedmiotu oferty zgodnie z ogłoszeniem,
c)
określenia programów telewizyjnych lub radiofonicznych rozprowadzanych lub rozpowszechnianych w sygnale multipleksu za pomocą rezerwowanej częstotliwości,
d)
uporządkowania w sygnale multipleksu programów, o których mowa w lit. c, oraz udziału każdego z takich programów w tym sygnale,
e)
określenia minimalnego procentowego udziału programów, o których mowa w lit. c, w sygnale multipleksu oraz minimalnego procentowego udziału usług dodatkowych w sygnale multipleksu,
f)
określenia zawartości oferty poprzez wskazanie informacji i dokumentów niezbędnych do oceny oferty;
3)
w zakresie kryteriów oceny ofert:
a)
listę i szczegółowy opis kryteriów oceny ofert,
b)
określenie maksymalnej liczby punktów, jaką może uzyskać oferta w zakresie każdego z kryteriów oceny,
c)
opis sposobu oceny ofert w zakresie każdego z kryteriów oceny ofert,
d)
informację o minimum kwalifikacyjnym.
§  7.
Dokumentacja przetargowa albo konkursowa może również zawierać:
1)
warunki wykonywania działalności telekomunikacyjnej wymagającej wykorzystania częstotliwości lub zasobów orbitalnych objętych przetargiem albo konkursem, a w szczególności:
a)
wskazanie daty rozpoczęcia wykorzystywania częstotliwości lub zasobów orbitalnych,
b)
określenie mocy promieniowanej lub mocy wyjściowej radiowego urządzenia nadawczego,
c)
charakterystykę promieniowania anteny nadawczej,
d)
rodzaj sygnału i parametry techniczne jego nadawania;
2)
określenie zobowiązań, jakie muszą lub mogą być podjęte przez podmiot, na rzecz którego zostanie dokonana rezerwacja częstotliwości lub zasobów orbitalnych.
§  8.
1.
Podmiot, który nabył dokumentację przetargową albo konkursową, może, nie później niż na 21 dni przed upływem terminu do złożenia ofert, zwrócić się do Prezesa UKE z wnioskiem o wyjaśnienie jej treści.
2.
Prezes UKE niezwłocznie publikuje w Biuletynie Informacji Publicznej UKE treść wniosku, o którym mowa w ust. 1, bez ujawnienia źródła wniosku.
3.
Wnioski złożone po terminie, o którym mowa w ust. 1, Prezes UKE pozostawia bez wyjaśnienia.
4.
Wyjaśnienie treści dokumentacji Prezes UKE niezwłocznie publikuje w Biuletynie Informacji Publicznej UKE.
5.
Wyjaśnienie, o którym mowa w ust. 4, jest wiążące dla uczestników przetargu albo konkursu.
6.
Prezes UKE może z urzędu, nie później niż na 30 dni przed upływem terminu do złożenia ofert, sprostować oczywistą omyłkę w treści dokumentacji przetargowej albo konkursowej. Prezes UKE niezwłocznie publikuje sprostowanie w Biuletynie Informacji Publicznej UKE. Sprostowanie jest wiążące dla uczestników przetargu albo konkursu.
§  9.
Uczestnik przetargu albo konkursu, przed upływem terminu do złożenia ofert, może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie poprzez jej wycofanie i złożenie nowej.

Komisja

§  10.
1.
Do przeprowadzenia przetargu albo konkursu Prezes UKE powołuje odpowiednio komisję przetargową albo komisję konkursową, zwane dalej "komisją".
2.
Komisja składa się z co najmniej 5 członków, w tym przewodniczącego oraz jego zastępcy wyznaczanych przez Prezesa UKE. Członków komisji Prezes UKE powołuje spośród osób będących pracownikami UKE, posiadających wiedzę i doświadczenie niezbędne do przeprowadzenia przetargu albo konkursu.
§  11.
1.
Po sporządzeniu listy, o której mowa w § 18 ust. 1, członek komisji składa pisemne oświadczenie, że:
1)
nie pozostaje w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia oraz nie jest związany z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z żadnym uczestnikiem przetargu albo konkursu, jego zastępcą prawnym lub członkami władz osób prawnych ubiegających się o rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych;
2)
przed upływem jednego roku od daty rozpoczęcia przetargu albo konkursu nie pozostawał w stosunku pracy lub zlecenia z żadnym uczestnikiem przetargu albo konkursu;
3)
przed upływem jednego roku od daty rozpoczęcia przetargu albo konkursu nie był członkiem władz osób prawnych ubiegających się o rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych;
4)
nie pozostaje z żadnym uczestnikiem przetargu albo konkursu, jego zastępcą prawnym lub członkami władz osób prawnych ubiegających się o rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jego bezstronności.
2.
Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, odbiera przewodniczący komisji i przekazuje je Prezesowi UKE.
3.
Członek komisji do czasu zakończenia jej prac jest obowiązany niezwłocznie powiadomić przewodniczącego komisji o każdej zmianie stanu objętego oświadczeniem, o którym mowa w ust. 1. Informację taką przewodniczący niezwłocznie przekazuje Prezesowi UKE.
§  12.
1.
Prezes UKE odwołuje członka komisji w przypadku:
1)
niezłożenia pisemnego oświadczenia, o którym mowa w § 11 ust. 1, lub wystąpienia zmiany stanu objętego tym oświadczeniem, lub
2)
długotrwałej choroby uniemożliwiającej jego udział w pracach komisji.
2.
Mandat członka komisji wygasa w przypadku:
1)
jego śmierci;
2)
ustania stosunku pracy w UKE.
§  13.
1.
Jeżeli w wyniku odwołania lub wygaśnięcia mandatu liczba członków komisji jest mniejsza niż 5, Prezes UKE wyznacza kolejnego członka zgodnie z § 10.
2.
Do kolejnego członka komisji stosuje się przepisy § 11 i 12.
3.
Komisja przystępuje do dalszych prac po uzyskaniu pisemnej informacji od Prezesa UKE o ostatecznym ustaleniu jej składu.
§  14.
1.
Komisja pracuje na posiedzeniach.
2.
Posiedzenia komisji odbywają się w terminie i miejscu wskazanych przez przewodniczącego komisji, z zastrzeżeniem ust. 5.
3.
W posiedzeniach komisji biorą udział tylko jej członkowie, z zastrzeżeniem ust. 5.
4.
Poza posiedzeniami komisji członkowie komisji mogą zapoznawać się ze złożonymi ofertami w pomieszczeniu wyznaczonym do tego celu przez przewodniczącego komisji.
5.
W przetargu, w ramach którego przeprowadzana jest aukcja, komisja pracuje zgodnie z harmonogramem, o którym mowa w § 5 ust. 2 pkt 1 lit. b, oraz opisem postępowania, o którym mowa w § 5 ust. 2 pkt 5. W posiedzeniu Komisji mogą brać udział przedstawiciele uczestników przetargu lub inne osoby upoważnione przez Prezesa UKE, zgodnie z opisem postępowania, o którym mowa w § 5 ust. 2 pkt 5.
§  15.
1.
Z posiedzenia komisji sporządza się protokół.
2.
Protokół sporządza wyznaczony przez przewodniczącego członek komisji, a w przypadku jego nieobecności inny członek komisji wyznaczony przez przewodniczącego komisji.
3.
Protokół z posiedzenia komisji zawiera w szczególności:
1)
datę i miejsce posiedzenia;
2)
listę uczestników posiedzenia;
3)
ustalenia komisji.
4.
Członkowie komisji obecni na posiedzeniu podpisują protokół z posiedzenia komisji oraz co najmniej jeden członek komisji parafuje każdą stronę protokołu oraz załączników do protokołu.
5.
Wyznaczony przez przewodniczącego członek komisji, do czasu zakończenia jej prac, przechowuje dokumentację z prac komisji, obejmującą w szczególności:
1)
protokoły z posiedzeń komisji;
2)
uchwały komisji;
3)
informacje o pracach komisji sporządzane dla Prezesa UKE.
6.
Do czasu zakończenia przetargu albo konkursu dostęp do dokumentacji z prac komisji posiadają tylko Prezes UKE, członkowie komisji oraz upoważnieni przez Prezesa UKE pracownicy UKE.
§  16.
1.
Pracami komisji kieruje przewodniczący komisji, a w przypadku jego nieobecności zastępca przewodniczącego.
2.
Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności:
1)
organizowanie prac komisji;
2)
reprezentowanie komisji przed Prezesem UKE;
3)
wyznaczanie terminów posiedzeń komisji i przewodniczenie tym posiedzeniom;
4)
wyznaczanie poszczególnym członkom komisji zadań, w tym zlecanie przygotowania dokumentów przyjmowanych przez komisję.
§  17.
1.
Komisja podejmuje uchwały w sprawach:
1)
zakończenia badania ofert w I, II lub III etapie, o których mowa odpowiednio w § 21, 23 i 24;
2)
przyjęcia protokołu, o którym mowa w § 25;
3)
innych, na wniosek przewodniczącego lub członka komisji.
2.
Komisja podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu komisji. W przypadku równej liczby głosów o wyniku głosowania decyduje głos przewodniczącego komisji.

Przeprowadzanie przetargu oraz konkursu

§  18.
1.
Niezwłocznie po upływie terminu do składania ofert przewodniczący komisji zwołuje posiedzenie, podczas którego komisja otwiera oferty złożone w terminie, a następnie, z zachowaniem kolejności złożenia ofert, sporządza listę oferentów, którzy złożyli oferty w terminie.
2.
Listę, o której mowa w ust. 1, przewodniczący komisji przekazuje Prezesowi UKE niezwłocznie po jej sporządzeniu, w celu ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej UKE.
§  19.
1.
W przypadku złożenia oferty po upływie terminu do składania ofert przewodniczący komisji przekazuje Prezesowi UKE ofertę bez jej otwierania.
2.
Ofertę złożoną po terminie Prezes UKE zwraca oferentowi bez otwierania.
§  20.
Badanie ofert przeprowadza się w dwóch, a w przypadku przetargu, w ramach którego przeprowadzana jest aukcja - w trzech etapach.
§  21.
1.
Etap I obejmuje sprawdzenie:
1)
nabycia dokumentacji, o której mowa w § 5 albo 6;
2)
złożenia oferty w miejscu i formie określonych w ogłoszeniu;
3)
zgodności złożonej oferty z wymaganiami formalnymi określonymi w dokumentacji;
4)
wniesienia wadium w sposób oraz w wysokości i terminie określonych w ogłoszeniu o przetargu oraz w dokumentacji przetargowej.
2.
Po zakończeniu badania ofert w etapie I, komisja podejmuje uchwałę, w której wskazuje:
1)
oferty zakwalifikowane do etapu II;
2)
oferty niezakwalifikowane do etapu II, podając przyczyny ich niezakwalifikowania.
3.
Warunkiem zakwalifikowania oferty do etapu II przetargu albo konkursu jest spełnienie warunków i wymagań sprawdzanych w etapie I.
§  22.
W celu uzyskania opinii, o której mowa w art. 118a ust. 4 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r.- Prawo telekomunikacyjne, niezwłocznie po zakończeniu etapu I, komisja przekazuje Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów po jednym egzemplarzu każdej z ofert zakwalifikowanych do etapu II.
§  23.
1.
Etap II obejmuje ocenę:
1)
spełnienia kryteriów oceny ofert, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 3 albo w § 6 pkt 3;
2)
zobowiązań, o których mowa w § 7 pkt 2, jeżeli zostały wskazane w dokumentacji przetargowej albo konkursowej.
2.
Ocena oferty w etapie II stanowi sumę punktów uzyskanych w tym etapie.
3.
Po zakończeniu etapu II komisja podejmuje uchwałę, w której wskazuje liczbę punktów uzyskanych przez poszczególne oferty, a w przypadku przetargu, w ramach którego przeprowadzana jest aukcja, również:
1)
oferty zakwalifikowane do etapu III;
2)
oferty niezakwalifikowane do etapu III, podając przyczyny ich niezakwalifikowania.
§  24.
1.
Każda z ofert zakwalifikowanych do etapu III przystępuje do tego etapu z sumą punktów uzyskanych w etapie II.
2.
Etap III obejmuje przeprowadzenie aukcji podzielonej na rundy.
3.
Z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, w etapie III, w pierwszej i kolejnych rundach aukcji każdy z uczestników przetargu określa wysokość zadeklarowanej kwoty, przy czym dla pierwszej rundy określa ją w ofercie. W każdej kolejnej rundzie aukcji wysokość zadeklarowanej kwoty musi być wyższa od poprzednio zadeklarowanej kwoty co najmniej o minimalną kwotę postąpienia, określoną odpowiednio dla drugiej rundy zgodnie z § 5 ust. 2 pkt 3 albo dla kolejnej rundy zgodnie z § 5 ust. 2 pkt 4.
4.
W etapie III, począwszy od rundy drugiej, uczestnikowi przetargu przysługuje określona w dokumentacji przetargowej liczba rund, w których może on nie określić wysokości zadeklarowanej kwoty. Wówczas do obliczenia wyników przetargu po danej rundzie komisja przyjmuje kwotę zadeklarowaną przez danego uczestnika przetargu w ostatniej rundzie, w której wziął udział zgodnie z ust. 3.
5.
Obowiązek określenia wysokości zadeklarowanej kwoty nie dotyczy uczestnika przetargu, którego oferta, zgodnie z ogłoszonymi wynikami rundy poprzedniej, znajduje się na pozycji o numerze mniejszym lub równym liczbie rezerwacji częstotliwości stanowiących przedmiot przetargu. Wówczas do obliczenia wyników przetargu po danej rundzie komisja przyjmuje kwotę zadeklarowaną przez danego uczestnika przetargu w ostatniej rundzie, w której wziął udział zgodnie z ust. 3.
6.
W przypadku zadeklarowania przez uczestnika przetargu kwoty niższej niż minimalna kwota postąpienia, określona odpowiednio dla drugiej rundy zgodnie z § 5 ust. 2 pkt 3 albo dla kolejnej rundy zgodnie z § 5 ust. 2 pkt 4, sytuacja taka jest kwalifikowana jak skorzystanie z uprawnienia, o którym mowa w ust. 4, a przy dokonywaniu oceny punktowej ofert po danej rundzie aukcji komisja przyjmuje kwotę zadeklarowaną przez danego uczestnika przetargu w ostatniej rundzie, w której wziął udział zgodnie z ust. 3.
7.
Przepis ust. 6 stosuje się w przypadku niezadeklarowania jakiejkolwiek kwoty przez uczestnika przetargu.
8.
Po wykorzystaniu przez uczestnika przetargu określonej w dokumentacji przetargowej liczby rund aukcji bez określania wysokości zadeklarowanej kwoty, zgodnie z ust. 4-7, nie przysługuje mu prawo dalszego deklarowania kwoty. Wówczas do obliczenia wyników przetargu komisja przyjmuje kwotę zadeklarowaną przez tego uczestnika przetargu w rundzie aukcji, w której wziął udział zgodnie z ust. 3.
9.
Po każdej rundzie aukcji komisja dokonuje oceny punktowej ofert, uwzględniając sumę punktów uzyskanych przez ofertę w etapie II i III, w sposób określony w dokumentacji przetargowej.
10.
Ocena punktowa ofert, o których mowa w ust. 9, minimalna kwota postąpienia oraz lista uczestników przetargu, którzy skorzystali z uprawnienia, o którym mowa w ust. 4, są ogłaszane przez komisję niezwłocznie po zakończeniu każdej rundy aukcji.
11.
Po kolejnych rundach aukcji komisja może udzielać wyjaśnień na pytania uczestników przetargu dotyczące ogłoszenia, o którym mowa w ust. 10.
12.
Etap III kończy się po zakończeniu trzeciej kolejnej rundy aukcji, po której nie nastąpiła względem dwóch rund poprzednich zmiana co najmniej o minimalną kwotę postąpienia kwoty zadeklarowanej przez uczestnika, którego oferta, zgodnie z ogłoszonymi wynikami rundy poprzedniej, znajduje się na pozycji o numerze mniejszym lub równym liczbie rezerwacji częstotliwości stanowiących przedmiot przetargu.
13.
Po zakończeniu etapu III komisja podejmuje uchwałę, w której wskazuje liczbę rund aukcji, zadeklarowane kwoty w każdej rundzie aukcji przez każdego uczestnika przetargu lub kwoty przyjęte przez komisję w związku z wystąpieniem sytuacji, o której mowa w ust. 4-8, a dla ostatniej rundy dodatkowo wynikające z nich oceny punktowe uzyskane przez poszczególne oferty.

Zakończenie przetargu i konkursu

§  25.
1.
Niezwłocznie po zakończeniu etapu II albo etapu III komisja sporządza protokół z przebiegu przetargu albo konkursu oraz przekazuje go Prezesowi UKE wraz z ofertami oraz dokumentacją, o której mowa w § 15 ust. 5.
2.
Protokół zawiera w szczególności:
1)
oznaczenie czasu i miejsca przeprowadzenia etapów oceny ofert;
2)
imiona i nazwiska członków komisji, ze wskazaniem czynności, w których brali udział;
3)
listę ofert zwróconych bez otwierania;
4)
listę ofert poddanych badaniu w etapie I;
5)
listę ofert zakwalifikowanych oraz niezakwalifikowanych do oceny w etapie II, z podaniem przyczyn ich niezakwalifikowania;
6)
listę ofert zakwalifikowanych oraz niezakwalifikowanych do etapu III, z podaniem przyczyn ich niezakwalifikowania - w przypadku przetargu, w którym przeprowadzona była aukcja;
7)
listę ofert, które nie uzyskały minimum kwalifikacyjnego - w przypadku przetargu, w którym nie była przeprowadzona aukcja;
8)
szczegółowe uzasadnienie rozstrzygnięć i ocen dokonywanych w czasie przetargu albo konkursu;
9)
liczbę punktów, jaką uzyskała każda oferta, w zakresie spełnienia poszczególnych kryteriów etapu II oceny ofert;
10)
ocenę punktową, jaką uzyskała każda z ofert w III etapie - w przypadku przetargu, w którym przeprowadzona była aukcja;
11)
kolejność ofert wraz z ich oceną punktową;
12)
podpisy wszystkich członków komisji, a w przypadku braku podpisu - wzmiankę o przyczynie jego braku.
3.
Komisja kończy pracę z dniem przyjęcia protokołu przez Prezesa UKE.
§  26.
1.
Prezes UKE niezwłocznie po otrzymaniu protokołu z przebiegu przetargu albo konkursu ogłasza wyniki przetargu albo konkursu w Biuletynie Informacji Publicznej UKE.
2.
Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 1, zawiera w szczególności:
1)
oznaczenie terminu, miejsca i przedmiotu przetargu albo konkursu;
2)
listę ofert zakwalifikowanych oraz niezakwalifikowanych do oceny w etapie II;
3)
listę ofert zakwalifikowanych oraz niezakwalifikowanych do oceny w etapie III - w przypadku przetargu, w którym przeprowadzona była aukcja;
4)
kolejność ofert wraz z ich oceną punktową.
3.
Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 1, kończy przetarg albo konkurs.
§  27.
1.
Uczestnik przetargu wnosi wadium na rachunek bankowy UKE podany w ogłoszeniu o przetargu.
2.
Kopię dowodu wpłaty wadium dołącza się do oferty.
3.
Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, którego oferta została zwrócona bez otwierania, zwraca się w terminie 7 dni roboczych od dnia zwrotu oferty.
4.
W przypadku określonym w ust. 3 oraz w art. 119 ust. 5 i 6 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne wadium zwraca się na rachunek bankowy wskazany przez uczestnika przetargu.
5.
Wadium zwraca się wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew wadium.

Przepisy przejściowe i końcowe

§  28.
Do przetargów oraz konkursów wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie rozporządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.
§  29.
Traci moc rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 15 lutego 2008 r. w sprawie przetargu oraz konkursu na rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych (Dz. U. Nr 30, poz. 179).
§  30.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1 Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - łączność, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 163, poz. 1362 i Nr 267, poz. 2258, z 2006 r. Nr 12, poz. 66, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 170, poz. 1217, Nr 220, poz. 1600, Nr 235, poz. 1700 i Nr 249, poz. 1834, z 2007 r. Nr 23, poz. 137, Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 556, z 2008 r. Nr 17, poz. 101 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 11, poz. 59, Nr 18, poz. 97 i Nr 85, poz. 716.