Rozdział 5 - Zwolnienie z obowiązku oznakowania przeszkody lotniczej oraz zezwolenie na zmianę sposobu lub rodzaju jej oznakowania - Przeszkody lotnicze, powierzchnie ograniczające przeszkody oraz urządzenia o charakterze niebezpiecznym.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2021.264
Akt obowiązujący Wersja od: 10 lutego 2021 r.
Rozdział 5
Zwolnienie z obowiązku oznakowania przeszkody lotniczej oraz zezwolenie na zmianę sposobu lub rodzaju jej oznakowania
Zwolnienie z obowiązku oznakowania przeszkody lotniczej oraz zezwolenie na zmianę sposobu lub rodzaju jej oznakowania
§ 40.
1.
Zwolnienia z obowiązku oznakowania przeszkody lotniczej albo zezwolenia na zmianę sposobu lub rodzaju jej oznakowania udziela się na wniosek podmiotu, o którym mowa w art. 872 ust. 2 ustawy.2.
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera:1)
dane kontaktowe wnioskodawcy: imię i nazwisko, firmę albo nazwę, adres, numer telefonu, adres poczty elektronicznej;2)
opis przeszkody lotniczej;3)
informacje określające lokalizację przeszkody lotniczej oraz jej najwyższego punktu albo najwyższego poziomu, podane według układu współrzędnych Światowego Systemu Geodezyjnego 1984 (WGS-84), z rozdzielczością zapisu 1/100 sekundy, a także numer działki ewidencyjnej, na której znajduje się przeszkoda lotnicza, wraz z podaniem obrębu geodezyjnego i nazwy miejscowości;4)
informacje określające kontur przeszkody lotniczej podane według układu współrzędnych Światowego Systemu Geodezyjnego 1984 (WGS-84), z rozdzielczością zapisu 1/100 sekundy - w przypadku gdy kontur przeszkody lotniczej nie jest kołem, a odległość między punktem centralnym przeszkody lotniczej i jej najbardziej oddalonym punktem wynosi co najmniej:a)
10 m - w przypadku przeszkody lotniczej znajdującej się w granicach powierzchni ograniczających przeszkody albob)
50 m - w przypadku przeszkody lotniczej znajdującej się poza granicami powierzchni ograniczających przeszkody;5)
mapę:a)
w skali nie mniejszej niż 1:5000 z naniesionym konturem przeszkody lotniczej - w przypadku przeszkody lotniczej znajdującej się w granicach lotniska,b)
w skali 1:25 000 z naniesionym punktem centralnym przeszkody lotniczej - w przypadku przeszkody lotniczej znajdującej się w granicach powierzchni ograniczających przeszkody,c)
poglądową z naniesionym konturem przeszkody lotniczej i jej punktem centralnym - w przypadku przeszkody lotniczej znajdującej się poza granicami lotniska;6)
informacje określające wysokość względną najwyższego punktu przeszkody lotniczej, z rozdzielczością zapisu 1/10 m, oraz wysokość bezwzględną najwyższego punktu przeszkody lotniczej, uwzględniające dominanty, z rozdzielczością zapisu 1/10 m, zgodnie z geodezyjnym układem wysokościowym PL-EVRF2007-NH;7)
informacje określające wysokość wzniesienia terenu w miejscu zlokalizowania przeszkody lotniczej, w odniesieniu do poziomu morza, z rozdzielczością zapisu 1/10 m, zgodnie z geodezyjnym układem wysokościowym PL-EVRF2007-NH;8)
zwymiarowane rzuty pionowe przeszkody lotniczej oddające jej kształt;9)
projekt oznakowania przeszkody lotniczej - w przypadku wniosku o zezwolenie na zmianę sposobu lub rodzaju jej oznakowania;10)
uzasadnienie zmiany sposobu lub rodzaju oznakowania przeszkody lotniczej albo rezygnacji z jej oznakowania ze względu na funkcjonowanie przeszkody lotniczej lub jej oddziaływanie na otoczenie;11)
opinię instytucji zapewniającej służbę ruchu lotniczego - w przypadku przeszkody lotniczej znajdującej się poza granicami powierzchni ograniczających przeszkody.§ 41.
Zwolnienia albo zezwolenia, o których mowa w § 40 ust. 1, udziela się w przypadku gdy:1)
zastosowanie oznakowania, o którym mowa w rozdziale 4, jest niemożliwe ze względów technicznych przeszkody lotniczej lub uniemożliwia prawidłowe funkcjonowanie obiektu stanowiącego przeszkodę lotniczą lub2)
co najmniej trzy przeszkody lotnicze niebędące elektrowniami wiatrowymi znajdują się w odległości nie większej niż 100 m między kolejnymi przeszkodami lotniczymi znajdującymi się w granicach powierzchni ograniczających przeszkody albo nie więcej niż 900 m między kolejnymi przeszkodami lotniczymi znajdującymi się poza granicami powierzchni ograniczających przeszkody, lub3)
przeszkoda lotnicza jest wpisana do rejestru zabytków lub stanowi obiekt sakralny, a zastosowane albo planowane oświetlenie obiektu spełnia wymagania, o których mowa w § 21, lub4)
przeszkoda lotnicza posiada kształt, który wskazuje na konieczność zastosowania więcej niż jednego sposobu oznakowania, lub5)
wysokość lub kształt oznakowanej przeszkody lotniczej są zmieniane, lub6)
przeszkoda lotnicza znajduje się w granicach administracyjnych miasta.§ 42.
W przypadku przeszkody lotniczej znajdującej się w granicach powierzchni ograniczających przeszkody zwolnienia albo zezwolenia, o których mowa w § 40 ust. 1, udziela się po zasięgnięciu opinii:1)
instytucji zapewniającej służbę ruchu lotniczego - w przypadku gdy taka służba funkcjonuje na lotnisku;2)
zarządzającego lotniskiem - w przypadku lotniska wpisanego do rejestru lotnisk cywilnych;3)
jednostki organizacyjnej zarządzającej lotniskiem wpisanym wyłącznie do rejestru lotnisk i lądowisk wojskowych - w przypadku lotniska wpisanego wyłącznie do rejestru lotnisk i lądowisk wojskowych;4)
jednostki organizacyjnej zarządzającej lotniskiem wpisanym wyłącznie do rejestru lotnisk i lądowisk lotnictwa służb porządku publicznego - w przypadku lotniska wpisanego wyłącznie do rejestru lotnisk i lądowisk lotnictwa służb porządku publicznego.