§ 2. - Przeprowadzanie przez organizacje społeczne ocen jakości wyrobów, usług, robót i obiektów budowlanych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1979.19.113

Akt utracił moc
Wersja od: 15 sierpnia 1979 r.
§  2.
1.
Ocena jakości wyrobów, usług, robót i obiektów budowlanych powinna służyć:
1)
aktywizacji działań na rzecz poprawy jakości, podejmowanych przez członków zainteresowanych organizacji społecznych w ich miejscu pracy, w tym głównie w postaci organizowania konkursów jakości, współzawodnictwa międzywydziałowego, usprawnień organizacyjno-technicznych, doskonalenia funkcjonowania kontroli jakości i innych,
2)
rozwijaniu różnych form działalności społecznej na rzecz poprawy jakości, w tym działalności dydaktyczno-szkoleniowej i informacyjnej, prowadzonej przez zainteresowane organizacje społeczne.
2.
Organizacje społeczne po dokonaniu oceny jakości:
1)
przedstawiają przedsiębiorstwom państwowym i innym jednostkom gospodarki uspołecznionej i nie uspołecznionej, w których dokonano oceny jakości, oraz w miarę potrzeby właściwym ministrom i wojewodom wnioski w sprawie poprawy jakości wyrobów, usług, robót i obiektów budowlanych, zwiększenia produkcji wyrobów o jakości odpowiadającej wzrastającym potrzebom użytkowników lub ograniczenia produkcji wyrobów nieodpowiedniej jakości,
2)
powiadamiają, w miarę potrzeby, Polski Komitet Normalizacji, Miar i Jakości o wynikach oceny jakości oraz przedstawiają wnioski dotyczące doskonalenia wymagań jakościowych w normach i w kryteriach oceny jakości,
3)
powiadamiają właściwe miejscowo komitety kontroli społecznej o negatywnych zjawiskach stwierdzonych przy dokonywaniu oceny jakości.
2.
Przedsiębiorstwa państwowe i inne jednostki gospodarki uspołecznionej i nie uspołecznionej są obowiązane do wnikliwej analizy otrzymanych ocen jakości i wykorzystywania ich w pracach na rzecz poprawy jakości oraz do udzielania organizacjom społecznym informacji o wykorzystaniu tych ocen w terminie 30 dni od dnia ich otrzymania.