§ 10. - Przeprowadzanie kontroli biura informacji gospodarczej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.136.1149

Akt utracił moc
Wersja od: 25 lipca 2005 r.
§  10.
1.
Dokonane podczas kontroli ustalenia kontrolujący opisuje w protokole kontroli w sposób uporządkowany, zwięzły i przejrzysty.
2.
Protokół kontroli powinien zawierać:
1)
oznaczenie biura, adres biura i numer, pod którym biuro jest wpisane do rejestru przedsiębiorców, oraz imię i nazwisko osoby kierującej biurem, a w miarę potrzeby także kierowników kontrolowanych komórek organizacyjnych, z uwzględnieniem zmian w okresie objętym kontrolą;
2)
datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli, z uwzględnieniem przerw w kontroli;
3)
imię i nazwisko kontrolującego oraz numer i datę upoważnienia do kontroli;
4)
określenie przedmiotu kontroli i okres działalności biura objęty kontrolą;
5)
opis stanu faktycznego działalności biura stwierdzonego podczas kontroli, w tym ustalonych nieprawidłowości, ich zakresu i skutków, wraz z oznaczeniem podstaw dla kwalifikacji dokonanych ustaleń;
6)
pouczenie o prawie, sposobie i terminie zgłoszenia:
a)
zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole kontroli,
b)
wyjaśnień co do przyczyn powstania opisanych w protokole kontroli nieprawidłowości;
7)
wzmiankę, że protokół służy wyłącznie do użytku służbowego;
8)
pouczenie o prawie do odmowy podpisania protokołu;
9)
podpisy kontrolującego i osoby kierującej biurem lub podpis kontrolującego i adnotację o odmowie podpisania protokołu oraz miejsce i datę podpisania protokołu;
10)
parafy kontrolującego i osoby kierującej biurem na każdej stronie protokołu.
3.
Protokół kontroli sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z czego jeden egzemplarz protokołu otrzymuje osoba kierująca biurem.
4.
Zebrany w trakcie kontroli materiał dowodowy, o którym mowa w § 5 ust. 1, otrzymane na piśmie wyjaśnienia i notatki sporządzone z ustnych wyjaśnień składanych przez osobę kierującą biurem lub osobę przez nią upoważnioną oraz protokół sporządzony z dokonanych w toku kontroli oględzin, o których mowa w § 6, stanowią akta kontroli.
5.
Akta kontroli, wraz ze sporządzonym w układzie chronologicznym ich spisem, stanowią załącznik do egzemplarza protokołu przeznaczonego dla ministra właściwego do spraw gospodarki.