Art. 57. - [Imienne wykazy pracowników; podanie pracownikom danych nowego pracodawcy] - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1998.133.872

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 stycznia 2017 r.
Art.  57.  [Imienne wykazy pracowników; podanie pracownikom danych nowego pracodawcy]
1. 
Pracodawcy zatrudniający pracowników, o których mowa w art. 52-54 i w art. 56, w terminie do dnia 30 października 1998 r., przygotują imienne wykazy osób wykonujących z upoważnienia wojewody jego zadania i kompetencje podlegające przejęciu, odpowiednio do ich podziału, przez jednostki samorządu terytorialnego i administrację rządową w województwie.
2. 
Pracodawcy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani do dnia 15 listopada 1998 r. podać na piśmie zainteresowanym pracownikom dane dotyczące nazwy i siedziby nowego pracodawcy. Przepisy art. 231 § 4 Kodeksu pracy stosuje się odpowiednio.
3. 
Delegat Rządu ustali i przekaże zbiorcze wykazy osób przechodzących do jednostek samorządu terytorialnego odpowiednio dotychczasowemu wojewodzie, marszałkowi województwa i starostom, a w miastach na prawach powiatu - prezydentom miast.
4. 
Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio w przypadku, gdy:
1)
obszar działania urzędów rejonowych, urzędów organów administracji specjalnej i urzędów miejskich stref usług publicznych nie odpowiada obszarowi powiatu,
2)
obszar działania wojewódzkiego sejmiku samorządowego nie odpowiada obszarowi województwa.