Art. 190. - [Wygaśnięcie stosunków pracy pracowników Biura Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów; powołanie dyrektora Biura Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów; przekształcenie Biura Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów w Biuro Rady Doskonałości Naukowej] - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2018.1669

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 stycznia 2024 r.
Art.  190.  [Wygaśnięcie stosunków pracy pracowników Biura Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów; powołanie dyrektora Biura Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów; przekształcenie Biura Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów w Biuro Rady Doskonałości Naukowej]
1. 
Stosunki pracy pracowników Biura Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów, o którym mowa w art. 33 ust. 4 ustawy uchylanej w art. 169 pkt 2, wygasają po upływie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 1, jeżeli przed upływem tego terminu nie zostaną im zaproponowane nowe warunki pracy lub płacy albo warunki te nie zostaną przyjęte przez pracownika.
2. 
W przypadku wygaśnięcia stosunku pracy pracownikowi przysługuje odprawa pieniężna przewidziana dla pracownika, z którym stosunek pracy rozwiązuje się z przyczyn niedotyczących pracowników.
3. 
W terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 1, przewodniczący Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów powoła, po przeprowadzeniu konkursu, dyrektora Biura Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów.
4. 
Biuro Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów zapewnia obsługę Rady Doskonałości Naukowej od dnia powołania jej przewodniczącego.
5. 
Z dniem 1 stycznia 2020 r. Biuro Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów staje się Biurem Rady Doskonałości Naukowej, o którym mowa w art. 237 ust. 1 ustawy, o której mowa w art. 1.
6. 
Biuro Rady Doskonałości Naukowej zapewnia obsługę Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów do dnia 31 grudnia 2020 r.