§ 7. - Przepisy techniczne w zakresie zapobiegania zanieczyszczaniu morza przez statki, tryb przeprowadzania przeglądów i inspekcji, wzory międzynarodowych świadectw, wysokość opłat z tym związanych oraz powierzenie niektórych zadań organu inspekcyjnego instytucji klasyfikacyjnej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1997.2.16

Akt utracił moc
Wersja od: 1 listopada 2005 r.
§  7.
Organ inspekcyjny powinien w szczególności sprawdzić, czy:
1)
statek podczas przebywania na morzu oraz postoju w porcie przestrzega wymagań technicznych określonych w załącznikach Konwencji MARPOL 1973/78 i Konwencji o ochronie środowiska morskiego obszaru Morza Bałtyckiego, sporządzonej w Helsinkach dnia 22 marca 1974 r. (Dz. U. z 1980 r. Nr 18, poz. 64), zwanej dalej "Konwencją helsińską",
2)
statek posiada "Książkę zapisów olejowych", a statek przewożący jako ładunek olej lub chemikalia w stanie płynnym ponadto "Książkę zapisów ładunkowych", zgodnie z wymogami Konwencji MARPOL 1973/78 i Konwencji helsińskiej,
3)
zbiornikowiec olejowy o pojemności brutto mniejszej od 150 posiada "Książkę zapisów olejowych" w formie skróconej, obejmującej niezbędne dla inspekcji adnotacje, których zakres określa urząd morski,
4)
książki, o których mowa w pkt 2 i 3, są prowadzone w języku polskim, a dla statków uprawiających żeglugę międzynarodową - również w języku angielskim,
5)
armator statku o polskiej przynależności wyposażył statek w:
a)
książkę, o której mowa w pkt 2 i 3, stanowiącą druk ścisłego zarachowania, po uprzednim zarejestrowaniu jej w urzędzie morskim właściwym dla portu macierzystego tego statku,
b)
plan zabezpieczenia przed zanieczyszczeniem morza.