Przepisy przewozowe dla bezpośredniej polsko-sowieckiej komunikacji towarowej.
Dz.U.1928.25.225
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOMUNIKACJI
z dnia 25 lutego 1928 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami: Sprawiedliwości, Przemysłu i Handlu oraz Rolnictwa w sprawie przepisów przewozowych dla bezpośredniej polsko-sowieckiej komunikacji towarowej.
ZAŁĄCZNIK 1
PRZEPISY PRZEWOZOWE
PRZEPISY PRZEWOZOWE
Przepisy niniejsze obowiązują w komunikacji towarowej pomiędzy stacjami kolei miejskich, włączając położone na obszarze Wolnego Miasta Gdańska z jednej strony, a stacjami Kolei Związku Socjalistycznych Republik Rad z drugiej strony.
I.
Przepisy ogólne.
Przepisy ogólne.
II.
Postanowienia specjalne.
Postanowienia specjalne.
Koleje, należące do komunikacji, oraz przejścia graniczne, przez które przewozi się towary, określa taryfa dla bezpośredniej komunikacji towarowej pomiędzy Polską a Z. S. R. R.
2. do art. 3 K. M.
Przy przewozie tych przedmiotów obowiązują, oprócz warunków, ustalonych drogą uprzedniego porozumienia, także warunki, przewidziane w punkcie 2.
3. do art. 6 K. M.
4. do art. 7 K. M.
5. do art. 10 K. M.
Nadawca obowiązany jest dołączyć oprócz dowodów, wymienionych w p. (1), w razie potrzeby również pozwolenie na wwóz, wywóz i tranzyt towarów.
Jeżeli przepisy wewnętrzne państw interesowanych dopuszczają składanie tych dowodów na granicznej stacji celnej, list przewozowy winien zawierać wzmiankę o ich złożeniu.
6. do art. 11 K. M.
Przewoźne i opłaty dodatkowe oblicza się według taryf wewnętrznych kolei odnośnych krajów lub taryfy dla bezpośredniej komunikacji towarowej pomiędzy Polską a Z. S. R. R.
Taryfy bezpośrednie, jakie mogą być wprowadzone, będą miały zastosowanie o tyle, o ile list przewozowy nie będzie zawierał odmiennego żądania nadawcy.
Dla obliczenia przewoźnego i opłat dodatkowych miarodajne są taryfy, obowiązujące w dniu nadania przesyłki.
7. do art. 12 K. M.
Przewoźne, opłaty dodatkowe i inne zamienia się z waluty danego kraju na dolary Stanów Zjedn. Ameryki Półn. i odwrotnie. Zamiany dokonywa się na kolejach polskich według oficjalnego kursu kolejowego, a na kolejach Z. S. R. R. według kursu oficjalnego dnia zamiany.
8. do art. 13 K. M.
Zaliczenie wypłaca się jedynie na zasadzie takich zaświadczeń o zaliczeniu.
9. do art. 15 K. M.
do stacji, na której przesyłkę zatrzymano - według taryf, stosowanych w komunikacji między tą stacją i stacją nadania, i
od stacji reekspedycji do stacji nadania - według taryf, stosowanych na tej przestrzeni.
do stacji, na której przesyłkę zatrzymano - według taryf, stosowanych w komunikacji między tą stacją i stacją nadania, i
od stacji reekspedycji do nowej stacji przeznaczenia według taryf, stosowanych w komunikacji między temi dwiema stacjami.
10. do art. 18 K. M.
Jeżeli w wypadkach, o których mowa w ustępie 1 art. 18 nadawca na żądanie kolei nie da dyspozycji co do towaru, należy z towarem postąpić w sposób, przewidziany przez art. 24 dla towarów nieodebranych.
Co się tyczy pobrania składowego, względnie postojowego za towary, zatrzymane w drodze - obowiązują przepisy kolei tego kraju, w obrębie którego towar został zatrzymany.
11. do art. 24 K. M.
Dodatkowe postanowienie 1 w komunikacji pomiędzy Polską a Z. S. R. R. nie ma zastosowania.
12. do art. 26 K. M.
Roszczenia o zwrot nadpłat mogą być zgłaszane tylko przez tego, od kogo pobrano nadpłatę, i tylko do kolei, która tę nadpłatę pobrała.
13. do art. 38 i 40 K. M.
Ubezpieczenie dostawy i deklarowanie wartości jest niedopuszczalne.
14. do art. 44 K. M.
15. do art. 57 K. M.
Postanowienia tych artykułów nie mają zastosowania.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »