Przepisy o kolejności przyjmowania nadawanych do wysyłania ładunków oraz o wykonaniu planu przewozowego na zasadzie kolejności.
Dz.U.1920.56.350
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KOLEI ŻELAZNYCH
z dnia 9 lipca 1920 r.
w sprawie przepisów o kolejności przyjmowania nadawanych do wysyłania ładunków oraz o wykonaniu planu przewozowego na zasadzie kolejności. *
Przepisy o kolejności przyjmowania nadawanych do wysyłania ładunków i wykonaniu planu przewozowego na zasadzie kolejności
Przepisy o kolejności przyjmowania nadawanych do wysyłania ładunków i wykonaniu planu przewozowego na zasadzie kolejności
Na każdej stacji poszczególnej Dyrekcji naładunek do wagonów przesyłek towarowych uskutecznia się według ustalonej poniżej kolejności,
Kolejności przewozów należy przestrzegać w takim porządku, aby przed pokryciem zapotrzebowań wyższej kolejności niezależnie od czasu ich zgłaszania nie były ładowane towary niższej kolejności, np. jeżeli w ciągu danego dnia z powodu braku wagonów nie mogły być pokryte wszystkie zamówienia, to pozostałe niepokrytemi przenoszą się na następny dzień i mają pierwszeństwo przed zgłoszonemi później zapotrzebowaniami jednakowej lub niższej kolejności, jeżeli jednakże na następny dzień będą zgłoszone zapotrzebowania wyższej kolejności, to powinny być zaspokojone przed pozostałemi z poprzednich dni niższej kolejności.
Lista kolejności ładunków.
b) ładunki na potrzeby wojska (t. j. takie, których nadawcą jest osoba lub instytucja prywatna, odbiorcą zaś wyłącznie instytucja wojskowa), przewożone za zwykłemi listami przewozowemi, lecz na zasadzie specjalnych zezwoleń. władzy wojskowej. Jeżeli nadawcą będzie instytucja rządowa - zezwolenia takie są zbędne.
1) bób, wyka, rzepak ozimy i letni, łubin, seradela i ich przetwory, jak również wszelkie nasiona siewne traw i warzyw, oraz leśne i ogrodowe;
2) wszelkie nawozy sztuczne, narzędzia rolnicze i takież maszyny; maszyny młynarskie, kamienie młynarskie, maszyny do wydobywania torfu i dreny (sączki);
3) drzewa ogrodowe i parkowe, sadzonki takież i leśne;
4) mięso i przetwory mięsne;
5) ryby świeże, tłuszcze jadalne zwierzęce i roślinne, nabiał, drób, jaja, warzywa i jarzyny ogrodowe oraz ziemniaki;
6) wody mineralne.
b) kukurydza, ryż, śledzie, konserwy wszelkie, herbata, kawa, kakao, cykorja, marmelada, Syrop ziemniaczany, zapałki, soda, mydło, łój surowy i topiony, odpadki łoju, wyroby metalowe do użytku domowego, skóry, wyprawione, obuwie gotowe, wyroby włókiennicze, nici, bielizna, ubrania, worki, przedmioty służące do opakowania (beczki, skrzynki, szpagat, papier) nadawane za zwykłemi listami przewozowemi, bez ograniczenia co do nadawcy lub odbiorcy.
Podawanie wagonów do przewozu osadników i ich mienia, zwierząt domowych oraz innych ładunków, co do których istnieją lub będą ogłoszone specjalne przepisy przewozowe, należy uskuteczniać na zasadzie tych specjalnych przepisów, poza kolejnością, według norm Ministerstwa Kolei Żelaznych.
Zezwolenia, o których mowa w poszczególnych punktach listy kolejności, wydawane przez odnośne Ministerstwa lub Urzędy, należy wklejać do grzbietu księgi ceduł. Zezwolenia te są ważne w ciągu miesiąca, na który zostały wydane.
Numery dziurkowane listów przewozowych Ministerstwa Aprowizacji muszą być odnotowywane w grzbietach księgi ceduł.
Za zwykłemi listami przewozowemi przewożone będą wszelkie ładunki, co do których w liście kolejności nie zaznaczono inaczej.
W wypadkach, w których ładunek korzysta z odpowiedniej kolejności, dzięki temu, że jest wysyłany pod pewnym określonym adresem - zawiesza się moc artykułu 73 Przepisów Przewozowych, obowiązujących na kolejach polskich, z wyjątkiem przysługującego nadawcy prawa do żądania zwrotu ładunku na stację nadawczą.
Przesyłki pośpieszne i drobne przewożą się poza kolejnością w granicach specjalnych norm ustalonych przez poszczególne Dyrekcje.
Ładunki przybywające z zagranicy, niewyładowane do magazynów komór granicznych, również przewożą się poza kolejnością.
Niniejsze przepisy nie stosują się do przewozów uskutecznianych w wagonach cysternach i w innych wagonach specjalnych, oraz wagonach zagranicznych, (powracających na koleje macierzyste), w których ładunki przewożone być mogą na zasadzie wskazówek Ministerstwa Kolei Żelaznych jak również w wagonach, wydzielonych dla przewozu gospodarczych ładunków kolejowych.
Ministerstwo Kolei Żelaznych i Dyrekcje Kolejowe mają prawo w wypadkach szczególnej wagi według swego uznania zezwalać na podawanie wagonów dla przewozu poszczególnych przesyłek ze wskazaniem odpowiedniej kolejności.
Przepisy o wykonaniu planu przewozowego na zasadzie kolejności
Przepisy o wykonaniu planu przewozowego na zasadzie kolejności
W granicach tych norm Dyrekcje Kolejowe ustalają na dany okres czasu norm naładunku na poszczególnych oddziałach i dla poszczególnych kategorji towarów. O ile Dyrekcje nie otrzymają zawczasu wskazówek co do norm otrzymanych na dany miesiąc, zachowują swą moc normy z poprzedniego okresu.
W razie ograniczeń przewozowych lub braku wagonów wskutek czego przedstawione przez nadawców listy przewozowe Min. Aprowizacji, P. U. W. lub zezwolenia nie mogą być pokryte, zawiadowcy stacji powinni uczynić O tem we wspominanych dokumentach adnotacje, ze wskazaniem w razie ograniczenia przewozów, № depeszy, ograniczającej i terminu trwania ograniczenia, oraz przyłożyć stempel z nazwą stacji i datą uczynienia adnotacji
Przekroczenia dziennych norm naładunku dopuszalne są przy ładowaniu tylko w granicach 25% poszczególnych norm z tem jednakże aby w ciągu bieżącego miesiąca naładunek nie przewyższał normy określonej na ten okres czasu dla odpowiednich ładunków. O wszelkich ograniczeniach lub przerwach ładunku towarów Ministerstwo Kolei Żelaznych podaje do ogólnej wiadomości, zamieszczając ogłoszenia w Monitorze.
Warszawa, dn. 9 lipca 1920 r.
- rozporządzenie z dnia 2 października 1920 r. (Dz.U.20.97.644) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 października 1920 r.
- rozporządzenie z dnia 18 listopada 1920 r. (Dz.U.20.106.702) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 18 listopada 1920 r.
- rozporządzenie z dnia 19 stycznia 1921 r. (Dz.U.21.10.59) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lutego 1921 r.
- rozporządzenie z dnia 3 marca 1921 r. (Dz.U.21.27.159) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 marca 1921 r.
- rozporządzenia z dnia 29 kwietnia 1921 r. (Dz.U.21.38.233) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 maja 1921 r.
- rozporządzenia z dnia 10 czerwca 1921 r. (Dz.U.21.52.329) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 czerwca 1921 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (10)
Akty zmieniające liczba obiektów na liście: (6)
- Zm.: przepisach o kolejności przyjmowania ładunków, nadawanych do wysyłania, oraz o wykonaniu planu przewozowego na zasadzie kolejności (Dz. Ust. 1920 r. Nr 56 poz. 350, Nr 97 poz. 644, Nr 106 poz. 702, 1921 r., nr 10 poz. 59, Nr 27 poz. 159 i Nr 38 poz. 233).
- Zm.: przepisy o kolejności przyjmowania ładunków, nadawanych do wysyłania, oraz o wykonaniu planu przewozowego na zasadzie kolejności (Dziennik Ust. 1920 r. Nr 56 poz. 350, Nr 97 poz. 644, Nr 106 poz. 702 i 1921 r. Nr 10 poz. 59 i Nr 27 poz. 159).
- Zmiana w przepisach o kolejności przyjmowania ładunków, nadawanych do wysyłania oraz wykonaniu planu przewozowego na zasadzie kolejności (Dz. Ust. 1920 r. Nr 56, poz. 350, Nr 97, poz. 644, Nr 106, poz. 702 i 1921 r. Nr 10, poz. 59).