Art. 2. - Przekształcenie Państwowej Rady Kolejowej na Państwową Radę Komunikacyjną.
Dz.U.1933.85.637
Akt utracił mocW Statucie Państwowej Rady Kolejowej, o którym mowa w art. 1, wprowadza się następujące zmiany:
"i) zasady polityki drogowej, koncesjonowania przewozów samochodowych i świadczeń publicznych na rzecz dróg kołowych;
j) zasady polityki wodno-budowlanej i opłat żeglugowych;
k) zasady przewozu osób i towarów statkami powietrznymi;
l) zasady ogólnej polityki komunikacyjnej w zakresie kolei oraz dróg kołowych, wodnych śródlądowych i powietrznych;";
"z przedstawicieli większych miast w liczbie co najmniej ośmiu, po jednym z każdego, z wyboru rad miejskich, z dwóch delegatów Związku Miast Polskich, z przedstawicieli powiatowych związków samorządowych, po jednym z każdego województwa, wyznaczonych przez Wydział Wojewódzki (Izbę wojewódzką), z jednego przedstawiciela Związku Powiatów Rzeczypospolitej, oraz z jednego przedstawiciela Związku Gmin Wiejskich;";
"z przedstawicieli przedsiębiorstw samochodowych, żeglugowych i lotniczych, wyznaczonych przez Ministra Komunikacji;";
"Posiedzenia Państwowej Rady Komunikacyjnej zwołuje Minister Komunikacji w miarę potrzeby";
"d) Komitet publicznych dróg kołowych,
e) Komitet dróg wodnych,
f) Komitet do spraw koordynacji przewozów kolejowych, samochodowych, wodnych i lotniczych.";
"Członkowie Państwowej Rady Komunikacyjnej nie pobierają wynagrodzenia.".