Przejęcie kolei, zbudowanych przez b. władze okupacyjne, pod zarząd Ministerstwa Kolei Żelaznych.
Dz.U.1921.3.5
Akt utracił mocUSTAWA
z dnia 14 grudnia 1920 r.
w sprawie przejęcia kolei, zbudowanych przez b. władze okupacyjne, pod zarząd Ministerstwa Kolei Żelaznych.
Wszystkie koleje szerokotorowe i wąskotorowe, zbudowane przez b. władze okupacyjne, oraz te koleje użyteczności prywatnej, które były przeistoczone przez okupantów na cele użyteczności publicznej-przechodzą pod zarząd Ministerstwa Kolei Żelaznych.
Eksploatację Kolei ureguluje Ministerstwo Kolei Żelaznych, któremu służy w porozumieniu z Ministerstwem Spraw Wojskowych wyłączne prawo rozbierania i przekazywania poszczególnych linji do użytkowania innym ministerstwom lub instytucjom.
Eksploatacja kolei, przekazanych przez Ministerstwo Kolei Żelaznych innym ministerstwom lub instytucjom, odbywa się pod nadzorem Ministerstwa Kolei Żelaznych, które prowadzi ewidencje wszystkich tych kolei i materjałów.
Minister Kolei Żelaznych w porozumieniu z zainteresowanemi ministerstwami i Głównym Urzędem Likwidacyjnym upoważniony jest do wydania przepisów o zaspakajaniu wyniknąć mogących ze stosowania niniejszej ustawy pretensji osób trzecich.
Uprawnienia, zawarte w art. 1-4, przysługują Ministerstwu Kolei Żelaznych na całym obszarze Rzeczypospolitej.
Dekret o przejęciu kolei, zbudowanych przez b. władze okupacyjne, pod zarząd Ministerstwa Komunikacji z dnia 7 lutego 1919 r. (Dz. Praw Nº 14, poz. 155) z chwilą wejścia w życie niniejszej ustawy traci moc obowiązującą.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (4)
Akty wykonawcze liczba obiektów na liście: (2)
- Uzupełnienie rozporządzenia z dnia 9 kwietnia 1921 r. w sprawie wykonania ustawy z dnia 14 grudnia 1920 r., dotyczącej przejęcia kolei, zbudowanych przez b. władze okupacyjne, pod zarząd Ministerstwa Kolei Żelaznych.
- Wykonanie ustawy z dn. 14. XII. 1920 r. w sprawie przejęcia kolei, zbudowanych przez b. władze okupacyjne, pod zarząd Ministerstwa Kolei Żelaznych. (Dz. Ust. Rz. P. z r. 1921 r. Nr 3 poz. 5).