Rozdział 6 - Sposób weryfikacji przydatności i niezbędności informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w rejestrze wykroczeń w zakresie realizacji zadań Policji, a także ich usuwania - Prowadzenie rejestru wykroczeń, przetwarzanie w nim informacji oraz sposoby i tryb udzielania informacji o osobach z tego rejestru.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.715 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 14 kwietnia 2023 r.

Rozdział  6

Sposób weryfikacji przydatności i niezbędności informacji, w tym danych osobowych, przetwarzanych w rejestrze wykroczeń w zakresie realizacji zadań Policji, a także ich usuwania

§  13. 
Organy Policji lub upoważnieni przez nie policjanci lub pracownicy Policji dokonują weryfikacji przydatności i niezbędności informacji przetwarzanych w rejestrze wykroczeń w sposób zapewniający dokonanie oceny, czy informacje te służą realizacji ustawowych zadań Policji. Podczas weryfikacji bierze się pod uwagę w szczególności:
1)
rodzaj i charakter popełnionego czynu wyczerpującego znamiona wykroczenia;
2)
rodzaj i charakter dobra chronionego prawem naruszonego popełnionym wykroczeniem;
3)
formy sprawstwa i umyślności popełnienia wykroczenia;
4)
postaci zamiaru i skutki czynu, w tym rodzaj i rozmiar wyrządzonej lub grożącej szkody;
5)
zagrożenie sankcją karną za popełnione wykroczenie;
6)
liczbę popełnionych wykroczeń;
7)
czas, który upłynął od momentu wprowadzenia danych do rejestru wykroczeń do momentu dokonywania oceny;
8)
inne zgromadzone informacje o osobie;
9)
podstawy uzyskania, pobrania lub zgromadzenia danych, oraz ich prawdziwość;
10)
aktualność przesłanek legalności oraz niezbędności dalszego przetwarzania danych do wykonania zadań ustawowych Policji;
11)
wystąpienie okoliczności określonych w art. 20f ust. 14 i 15 ustawy o Policji;
12)
wynik i sposób zakończenia czynności wyjaśniających oraz prowadzonego postępowania w sprawach o wykroczenia;
13)
przedawnienie karalności czynu oraz zatarcie ukarania.
§  14. 
Weryfikacji, o której mowa w § 13, organy Policji lub upoważnieni w tym zakresie policjanci i pracownicy Policji dokonują z wykorzystaniem informacji, w tym danych osobowych:
1)
zgromadzonych w rejestrze wykroczeń oraz zbiorach danych prowadzonych w Policji, powiązanych z danymi wytypowanymi do oceny;
2)
zawartych we wnioskach osób, których dane dotyczą, złożonych na podstawie art. 20f ust. 9 ustawy o Policji lub w trybie przepisów rozdziału 4 ustawy o ochronie danych osobowych;
3)
uzyskanych od innych organów, służb lub instytucji państwowych.
§  15. 
1. 
Dane osobowe znajdujące się w systemach teleinformatycznych lub na informatycznych nośnikach danych usuwa się w sposób uniemożliwiający odtworzenie usuniętych danych:
1)
przy użyciu technik programowych;
2)
przez zniszczenie nośników zawierających dane osobowe przeznaczone do usunięcia, jeżeli ich usunięcie w sposób określony w pkt 1 nie jest możliwe.
2. 
Wzór protokołu, o którym mowa w art. 20f ust. 17 ustawy o Policji, dokumentującego usunięcie danych osobowych z rejestru wykroczeń, określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.