§ 8. - Prowadzenie rejestru pośredników ubezpieczeniowych oraz udostępnianie informacji z tego rejestru.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.2040 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 3 października 2022 r.
§  8. 
1. 
Wniosek o udzielenie informacji z rejestru, o których mowa w art. 52 ust. 6 ustawy, jest kierowany do Izby i może być złożony przez:
1)
zakład ubezpieczeń, na formularzu elektronicznym udostępnianym za pośrednictwem strony internetowej Izby, z zastosowaniem mechanizmów uwierzytelniania;
2)
przedsiębiorcę, którego informacja dotyczy, w formie pisemnej lub w formie elektronicznej.
2. 
We wniosku, o którym mowa w ust. 1, należy wskazać żądane informacje oraz następujące dane identyfikujące agenta ubezpieczeniowego lub agenta oferującego ubezpieczenia uzupełniające, którego informacja dotyczy:
1)
firmę, pod którą agent ubezpieczeniowy lub agent oferujący ubezpieczenia uzupełniające wykonuje działalność gospodarczą;
2)
numer wpisu w rejestrze, a także numer identyfikacji podatkowej (NIP) albo numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym.