§ 15. - Prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1992.99.496

Akt utracił moc
Wersja od: 6 lutego 1995 r.
§  15. 
1.  25
 Otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych, zwanych dalej "materiałami", i towarów handlowych powinno być potwierdzone na dowodzie zakupu datą i podpisem osoby, która je przyjęła, oraz numerem pozycji księgi, pod którym zaewidencjonowano otrzymanie materiałów lub towarów handlowych.
2.  26
 Jeżeli materiał lub towar handlowy, którego zakup - zgodnie z przepisami rozporządzenia - dokumentowany jest rachunkami dostawców, został dostarczony do zakładu lub dokonano nim obrotu przed otrzymaniem rachunku, należy sporządzić szczegółowy opis otrzymanego materiału (lub towaru handlowego), podając imię, nazwisko (firmę) i adres dostawcy, ilość i rodzaj oraz cenę jednostkową i wartość materiału (lub towaru handlowego) i dokonać zapisu w księdze na podstawie opisu. Opis powinien być potwierdzony w sposób określony w ust. 1 oraz przechowywany jako dowód zakupu i połączony z nadesłanym następnie rachunkiem. Ewentualna różnica w stosunku do wartości podanej w rachunku powinna być zaksięgowana w księdze w dniu otrzymania rachunku.
3.  27
 Podatnik może nie sporządzać opisu, o którym mowa w ust. 2, jeżeli zakup dokumentowany jest specyfikacją dostawcy, pod warunkiem że specyfikacja spełnia wymogi określone dla opisu. Przepis ust. 2 stosuje sie odpowiednio.
25 § 15 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. a) rozporządzenia z dnia 23 grudnia 1994 r. (Dz.U.94.140.788) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.
26 § 15 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. b) rozporządzenia z dnia 23 grudnia 1994 r. (Dz.U.94.140.788) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.
27 § 15 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 10 lit. c) rozporządzenia z dnia 23 grudnia 1994 r. (Dz.U.94.140.788) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.