§ 9. - Prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1988.44.350

Akt utracił moc
Wersja od: 1 kwietnia 1990 r.
§  9.
1.
Otrzymanie materiałów i towarów powinno być potwierdzone na dowodzie zakupu datą i podpisem osoby, która przyjęła materiał lub towar, oraz numerem pozycji, pod którym zaewidencjonowano otrzymanie materiałów lub towarów.
2.
Jeżeli materiał lub towar, którego zakup - zgodnie z przepisami rozporządzenia - dokumentowany jest rachunkami dostawców, został dostarczony do zakładu lub dokonano nim obrotu przed otrzymaniem rachunku, należy sporządzić szczegółowy opis otrzymanego materiału (lub towaru), podając imię, nazwisko (firmę) i adres dostawcy, ilość i rodzaj oraz cenę jednostkową i wartość materiału (lub towaru) i dokonać zapisu w księdze na podstawie opisu. Opis powinien być potwierdzony w sposób określony w ust. 1 oraz przechowywany jako dowód przychodu i połączony z nadesłanym następnie rachunkiem. Ewentualna różnica między wartością podaną w opisie a wartością podaną w rachunku powinna być zaksięgowana w księdze w dniu otrzymania rachunku.