Prowadzenie listy stałych mediatorów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2016.122

Akt obowiązujący
Wersja od: 28 stycznia 2016 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 20 stycznia 2016 r.
w sprawie prowadzenia listy stałych mediatorów

Na podstawie art. 157f ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 133, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa:
1)
sposób prowadzenia listy stałych mediatorów, zwanej dalej "listą";
2)
tryb wpisywania i skreślania z listy;
3)
tryb zamieszczania na liście i aktualizacji danych i informacji;
4)
sposób potwierdzania spełnienia warunków wpisywania na listę;
5)
wzór formularza wniosku o wpis na listę;
6)
rodzaje dokumentów załączanych do wniosku.
1. 
Prezes sądu okręgowego prowadzi listę w formie tabelarycznej w postaci pisemnej i elektronicznej.
2. 
Nagłówek tabeli stanowią rubryki określające poszczególne rodzaje danych i informacji, o których mowa w art. 157d § 2 i 3 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych, zwanej dalej "ustawą".
3. 
Wpisy dotyczące poszczególnych mediatorów oddziela się od siebie pogrubioną linią poziomą.
4. 
Wpisy zamieszcza się w porządku alfabetycznym.
Wniosek o wpis na listę składa się do prezesa wybranego sądu okręgowego na urzędowym formularzu. Wzór formularza jest określony w załączniku do rozporządzenia.
Osoba ubiegająca się o wpis na listę potwierdza spełnienie warunków wpisywania na listę przez złożenie stosownych oświadczeń potwierdzonych czytelnym podpisem oraz oryginałów lub kopii dokumentów.
1. 
Do wniosku dołącza się kopie dokumentów potwierdzających wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia mediacji, którymi są: informacje o liczbie przeprowadzonych mediacji, spis wydanych publikacji na temat mediacji, opinie ośrodków mediacyjnych lub osób fizycznych o posiadanej wiedzy i umiejętnościach w zakresie mediacji, dokumenty poświadczające posiadane wykształcenie, odbyte szkolenia z zakresu mediacji oraz określające specjalizację.
2. 
Prezes sądu okręgowego w razie wątpliwości co do treści lub autentyczności załączonych dokumentów może żądać okazania oryginałów dokumentów załączonych do wniosku.
Wpisu na listę dokonuje się po sprawdzeniu spełnienia przez osobę ubiegającą się o wpis warunków, o których mowa w art. 157a pkt 1-5 ustawy, oraz sprawdzeniu, czy zostały załączone oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 157b § 2 i 3 ustawy.
Osobę wpisaną na listę prowadzoną w innym sądzie okręgowym wpisuje się na listę na podstawie załączonej do wniosku decyzji.
Wpisu na listę danych i informacji, o których mowa w art. 157d § 2 i 3 ustawy, dokonuje się na podstawie ostatecznej decyzji, o której mowa w art. 157b § 1 ustawy, lub decyzji o wpisie na listę wydanej przez prezesa innego sądu okręgowego.
1. 
Aktualizacji danych i informacji, o których mowa w art. 157d § 2 i 3 ustawy, dokonuje się po złożeniu wniosku stałego mediatora w tym przedmiocie. Dane dotychczas umieszczone na liście zastępuje się aktualnymi danymi.
2. 
W razie ujawnienia okoliczności wskazującej, że zamieszczone na liście dane i informacje, o których mowa w art. 157d § 2 i 3 ustawy, są nieaktualne, na liście umieszcza się o tym wzmiankę.
1. 
Skreślenia mediatora z listy w przypadkach, o których mowa w art. 157c § 1 ustawy, dokonuje prezes sądu okręgowego po stwierdzeniu tych okoliczności.
2. 
Z wyjątkiem przypadku określonego w art. 157c § 1 pkt 2 ustawy, postępowanie w przedmiocie skreślenia mediatora z listy może zostać wszczęte z urzędu.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

......................................................
(miejscowość, data)
Do Prezesa Sądu Okręgowego
w ...................................................
WNIOSEK O WPIS NA LISTĘ STAŁYCH MEDIATORÓW

Wnoszę o wpis na listę stałych mediatorów, prowadzoną przez Prezesa Sądu Okręgowego w

.......................................................................................................................................................

1. Imię i nazwisko osoby ubiegającej się o wpis

.......................................................................................................................................................

2. Adres osoby ubiegającej się o wpis

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

3. Wskazanie danych osoby ubiegającej się o wpis, które zostaną zamieszczone na liście

stałych mediatorów:1)

1) imię i nazwisko

.......................................................................................................................................................

2) rok urodzenia

.......................................................................................................................................................

3) adres do korespondencji

.......................................................................................................................................................

________________________

1) Nie wypełnia wnioskodawca wpisany już na listę stałych mediatorów przez prezesa innego sądu okręgowego.

4) numer telefonu2)

.......................................................................................................................................................

5) adres poczty elektronicznej2)

.......................................................................................................................................................

6) informacja dotycząca wykształcenia i odbytych szkoleń

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

7) informacja dotycząca specjalizacji

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

8) informacja o wpisie na listę mediatorów prowadzoną przez organizacje pozarządowe lub

uczelnie, o której mowa w art. 1832 § 3 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks

postępowania cywilnego2)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

4. Informacja, czy osoba ubiegająca się o wpis została wpisana na listę stałych mediatorów

w innym sądzie okręgowym; jeżeli tak, to w którym sądzie

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

________________________

2) Podlega wypełnieniu w razie wnioskowania osoby ubiegającej się o wpis o zamieszczenie na liście stałych

mediatorów.

Wykaz załączników3):

1) oświadczenie o ukończeniu 26 lat;

2) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych;

3) oświadczenie o korzystaniu w pełni z praw publicznych;

4) oświadczenie o tym, że kandydat jest/nie jest sędzią w stanie spoczynku4);

5) oświadczenie o znajomości języka polskiego;

6) oświadczenie, że kandydat nie został prawomocnie skazany za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

7) oświadczenie o tym, że kandydat jest świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia wynikającej z art. 233 Kodeksu karnego.

________________________

3) Oświadczeń nie składa wnioskodawca wpisany już na listę stałych mediatorów przez prezesa innego sądu

okręgowego.

4) Niepotrzebne skreślić.