Rozdział 10 - Postępowanie z uszkodzonymi lub zniszczonymi dokumentami ewidencyjnymi - Prowadzenie ewidencji wojskowej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2006.122.848

Akt utracił moc
Wersja od: 10 lipca 2006 r.

Rozdział  10

Postępowanie z uszkodzonymi lub zniszczonymi dokumentami ewidencyjnymi

§  45.
1.
W razie zniszczenia lub uszkodzenia karty ewidencyjnej w stopniu uniemożliwiającym posługiwanie się tym dokumentem albo w razie jej zaginięcia zakłada się indywidualny zbiór ewidencyjny lub sporządza się duplikat karty ewidencyjnej.
2.
Duplikat karty ewidencyjnej wypełnia się w oparciu o dane zawarte w indywidualnym zbiorze ewidencyjnym, we wtórniku karty ewidencyjnej oraz w dokumentach aktualizujących, zamieszczając w nim dane zawarte w poszczególnych rubrykach karty ewidencyjnej lub indywidualnego zbioru ewidencyjnego, i oznacza się napisem "DUPLIKAT".
3.
Wiarygodność wpisów odtworzonych w duplikacie karty ewidencyjnej stwierdza wojskowy komendant uzupełnień swoim podpisem i odciskiem pieczęci urzędowej.
4.
Karty ewidencyjne, w miejsce których zostały sporządzone duplikaty, niszczy się protokolarnie.
§  46.
1.
W razie zniszczenia lub uszkodzenia wtórnika karty ewidencyjnej w stopniu uniemożliwiającym posługiwanie się tym dokumentem albo w razie jego zaginięcia zakłada się indywidualny zbiór ewidencyjny lub sporządza się duplikat wtórnika.
2.
Duplikat wtórnika karty ewidencyjnej wypełnia się w oparciu o dane zawarte w karcie ewidencyjnej, w indywidualnym zbiorze ewidencyjnym oraz w dokumentach aktualizujących, zamieszczając w nim dane zawarte w poszczególnych rubrykach wtórnika karty ewidencyjnej, i oznacza się napisem "DUPLIKAT".
3.
Wiarygodność wpisów odtworzonych w duplikacie wtórnika karty ewidencyjnej stwierdza wojskowy komendant uzupełnień swoim podpisem i odciskiem pieczęci urzędowej.
4.
Wtórniki kart ewidencyjnych, w miejsce których zostały sporządzone duplikaty, niszczy się protokolarnie.
5.
Duplikatu wtórnika karty ewidencyjnej nie zakłada się, jeżeli zniszczenie wtórnika karty ewidencyjnej nastąpiło w związku z założeniem indywidualnego zbioru ewidencyjnego.
§  47.
1.
W razie uszkodzenia poszczególnych stron księgi ewidencji lub książki ewidencyjnej odtwarza się pełną treść uszkodzonych stron w wolnej od wpisów części tej księgi lub książki.
2.
W przypadku gdy księga ewidencji lub książka ewidencyjna ulegnie zniszczeniu w stopniu utrudniającym posługiwanie się nią w bieżącej pracy, zakłada się nową księgę lub książkę.
3.
Księgi ewidencyjne (strony ksiąg ewidencyjnych) lub książki ewidencyjne (strony książek ewidencyjnych) odtwarza się w oparciu o dane zawarte w kartach ewidencyjnych, wtórnikach lub indywidualnych zbiorach ewidencyjnych.
4.
Do nowo założonej księgi ewidencji lub książki ewidencyjnej wpisuje się lub zamieszcza dane tylko tej osoby, która jest aktualnie objęta ewidencją wojskową prowadzoną przez wojskowego komendanta uzupełnień lub dowódcę jednostki wojskowej.
5.
Uszkodzoną księgę ewidencji przechowuje się w archiwum wojskowej komendy uzupełnień do czasu zniszczenia kart ewidencyjnych lub indywidualnych zbiorów ewidencyjnych osób tego rocznika, na który założono daną księgę.
6.
Uszkodzoną książkę ewidencyjną przechowuje się w jednostce wojskowej przez okres dziesięciu lat, liczony od dnia ubycia z tej jednostki wojskowej i skreślenia z ewidencji ostatniej osoby, której dane znajdowały się w tej książce.