Program "PATENT PLUS - wsparcie patentowania wynalazków".
Dz.U.2008.156.971
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO1)
z dnia 12 sierpnia 2008 r.
w sprawie programu "PATENT PLUS - wsparcie patentowania wynalazków"
- zwanym dalej "uprawnionym podmiotem".
1) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej - nauka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. Nr 216, poz. 1596).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 85, poz. 727 i Nr 179, poz. 1484, z 2007 r. Nr 115, poz. 795 oraz z 2008 r. Nr 116, poz. 730.
3) Wytyczne wspólnotowe dotyczące pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw (Dz. Urz. UE C z 01.10.2004, str. 2-17).
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WNIOSEK
o przyznanie środków finansowych na realizację zadań w ramach programu "PATENT PLUS - wsparcie patentowania wynalazków"
A. | DANE WNIOSKODAWCY | Numer rejestracyjny wniosku |
1) Nazwa i adres wnioskodawcy, telefon, numer faksu, e-mail, www, | ||
2) Imię i nazwisko kierownika uprawnionego podmiotu lub osoby uprawnionej do reprezentowania wnioskodawcy, | Data złożenia | |
3) NIP, REGON, | ||
4) Nazwa banku, nr rachunku, | ||
5) Imię i nazwisko osoby uprawnionej do kontaktu ze strony wnioskodawcy (telefon, e-mail). | (wypełnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw nauki) |
B. INFORMACJE OGÓLNE
1) Tytuł projektu: ...
2) Planowany okres realizacji zadań w ramach programu: .........
(należy wpisać termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji zadań w miesiącach i latach)
3) Planowane nakłady na realizację projektu ogółem: ..... zł
w tym:
a) środki własne ....... zł
(nie mniej niż 10 % ogólnej wartości zadań realizowanych w ramach programu)
b) środki finansowe na naukę ...... zł
c) środki pochodzące z innych źródeł ....... zł
C. INFORMACJE O WNIOSKODAWCY
1) Informacje o prowadzonej działalności,
2) Liczba osób zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy w roku poprzedzającym rok złożenia wniosku - ogółem ....
w tym z wykształceniem wyższym ....
3) Do wniosku dołącza się następujące dokumenty:
a) odpis Krajowego Rejestru Sądowego albo inny dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej - wydany w okresie 3 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku,
b) oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu na rachunku bieżącym środków finansowych w wysokości niezbędnej do realizacji projektu lub o jego zdolności kredytowej w zakresie wymaganego wkładu własnego,
c) kopię sprawozdania finansowego - rachunek zysków i strat oraz bilans, za okres poprzedzający złożenie wniosku (sprawozdanie kwartalne lub roczne),
d) oświadczenie wnioskodawcy o niezaleganiu z wpłatami z tytułu należności budżetowych,
e) oświadczenie wnioskodawcy o niezaleganiu z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne,
f) jednostka reprezentująca konsorcjum naukowo-przemysłowe dołącza do wniosku kopię umowy o utworzeniu konsorcjum, w której wymienia się podmioty tworzące konsorcjum oraz dokonuje opisu podziału zadań związanych z realizacją zadań w ramach programu,
g) kopie zaświadczeń o uzyskanej pomocy de minimis (jeżeli dotyczy).
D. OPIS ZADAŃ I OCZEKIWANYCH EFEKTÓW ICH REALIZACJI
1) Diagnoza stanu związanego z przedmiotem zadań;
2) Cele, jakie zamierza się osiągnąć dzięki realizacji zadań w ramach programu;
3) Sposób realizacji zadań, w tym informacje o osobach lub podmiotach uczestniczących w realizacji zadań oraz o sposobie ich wyboru.
E. HARMONOGRAM WYKONYWANIA ZADAŃ
(należy wymienić zadania oraz planowane koszty, z uwzględnieniem kosztów pośrednich oraz w zaokrągleniu do pełnych zł)
Lp. | Nazwa zadania | Planowany termin rozpoczęcia | Planowane koszty (zł) | |||
Ogółem | środki własne wnioskodawcy | środki finansowe pochodzące ze środków finansowych na naukę | środki finansowe pochodzące z innych źródeł | |||
i zakończenia zadania | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
OGÓŁEM (zł) |
F. KOSZTORYS (zł)
(należy wypełnić w zaokrągleniu do pełnych złotych)
Lp. | Treść | Plan na .... r. | |||
Środki ogółem na realizację zadań | w tym: | ||||
środki własne wnioskodawcy | środki finansowe pochodzące ze środków finansowych na naukę1) | środki finansowe pochodzące z innych źródeł | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Koszty bezpośrednie ogółem w tym: 1) wynagrodzenia z pochodnymi 2) sprzęt i wyposażenie2) 3) inne | ||||
2 | Koszty pośrednie3) | ||||
3 | Koszty ogółem |
1) Do 90 % planowanych kosztów realizacji zadań.
2) Przez sprzęt i wyposażenie rozumiany jest zakup środka trwałego, wartości niematerialnych i prawnych lub innych aktywów, dla których jest prowadzona ewidencja ilościowo-wartościowa.
3) Ogółem maksymalnie 10 % wartości zadań realizowanych w ramach programu.
UWAGA!
Kosztorys należy wypełnić dla całego okresu realizacji zadań w ramach programu oraz oddzielnie dla każdego roku kalendarzowego.
Do wniosku należy dołączyć oświadczenie o nieubieganiu się o środki finansowe na tworzenie lub zakup baz danych, o których mowa w § 3 pkt 2 lit. d rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 października 2007 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na działalność wspomagającą badania (Dz. U. Nr 194, poz. 1402).
Pieczęć wnioskodawcy Osoba upoważniona Główny
do reprezentowania księgowy/Kwestor
wnioskodawcy
data podpis i pieczęć podpis i pieczęć
ZAŁĄCZNIK Nr 2
RAPORT ROCZNY
z realizacji zadań w roku ... w ramach programu "PATENT PLUS - wsparcie patentowania wynalazków"
1. DANE OGÓLNE
1 | Nazwa i adres wnioskodawcy, telefon, numer faksu, e-mail, www | |
2 | Kierownik/osoba upoważniona do reprezentowania wnioskodawcy | |
3 | Telefon, numer faksu, e-mail, www | |
4 | NIP, REGON |
2. INFORMACJE O ZADANIACH REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU
1 | Numer umowy | |
2 | Tytuł projektu | |
3 | Imię i nazwisko osoby uprawnionej do kontaktów ze strony wnioskodawcy (telefon, e-mail, numer faksu) | |
4 | Termin rozpoczęcia realizacji zadań w ramach programu | |
5 | Termin zakończenia realizacji zadań w ramach programu |
3. SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONYWANYCH ZADAŃ
(opis wykonanych zadań zgodnie z harmonogramem oraz wskazanie uzyskanych efektów z realizacji poszczególnych zadań)
4. WYKONANE ZADANIA WEDŁUG HARMONOGRAMU
Lp. | Nazwa zadania | Termin zakończenia planowany | Środki ogółem | Środki finansowe na naukę | ||
wykonanie | planowane | poniesione | planowane | poniesione | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1 | ||||||
2 | ||||||
3 | ||||||
4 |
5. WYKAZ ZAKUPIONEGO SPRZĘTU I WYPOSAŻENIA
Lp. | Rok zakupu | Nazwa | Koszt (zł) |
1 | |||
2 | |||
3 |
6. OCENA REALIZACJI ZADAŃ W RAMACH PROGRAMU
Czy zadanie jest realizowane zgodnie z harmonogramem i kosztorysem umowy?
TAK/NIE |
(Jeśli zaznaczono odpowiedź NIE, należy przedstawić powstałe odstępstwa od umowy
wraz z ich uzasadnieniem)
Opis i uzasadnienie rozbieżności:
7. ZESTAWIENIE PONIESIONYCH KOSZTÓW (zł)
Lp. | Specyfikacja kosztów | Poniesione koszty rok .... | |||
Koszt projektu ogółem | w tym: | ||||
środki własne | środki finansowe pochodzące ze środków finansowych na naukę | środki finansowe pochodzące z innych źródeł | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Koszty bezpośrednie ogółem w tym: | ||||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | |||||
2) sprzęt i wyposażenie | |||||
3) inne | |||||
2 | Koszty pośrednie | ||||
3 | Koszty ogółem |
8. OPIS CZĘŚCI FINANSOWEJ
1) Środki finansowe na naukę niewykorzystane wg stanu na dzień...
2) Wyjaśnienie ewentualnych rozbieżności dotyczących nakładów planowanych i zrealizowanych.
3) Uzasadnienie ewentualnych rozbieżności powstałych w toku wykonywania zadań pomiędzy zakresem zadań lub harmonogramem określonym w umowie.
4) Dokumentacja potwierdzająca rozliczenie projektu znajduje się do wglądu w ...
(adres, osoba upoważniona, telefon, e-mail)
5) Osoba odpowiedzialna za przygotowanie raportu:
(imię i nazwisko, telefon, numer faksu, e-mail)
6) Raport sporządzono w dniu ...
Pieczęć wnioskodawcy Osoba upoważniona Główny
do reprezentowania księgowy/Kwestor
wnioskodawcy
data podpis i pieczęć podpis i pieczęć
ZAŁĄCZNIK Nr 3
RAPORT KOŃCOWY
z realizacji zadań w ramach programu"PATENT PLUS - wsparcie patentowania wynalazków"
1. DANE OGÓLNE
1 | Nazwa i adres wnioskodawcy, telefon, numer faksu, e-mail, www | |
2 | Kierownik/osoba upoważniona do reprezentowania wnioskodawcy | |
3 | Telefon, numer faksu, e-mail, www | |
4 | NIP, REGON |
2. INFORMACJE O ZADANIACH REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU
1 | Numer umowy | |
2 | Imię i nazwisko osoby uprawnionej do kontaktów ze strony wnioskodawcy (telefon, e-mail, numer faksu) | |
3 | Termin rozpoczęcia realizacji zadań w ramach programu | |
4 | Termin zakończenia realizacji zadań w ramach programu |
3. SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANYCH ZADAŃ
(opis wykonanych zadań zgodnie z harmonogramem oraz wskazanie uzyskanych efektów z realizacji poszczególnych zadań)
4. WYKONANE ZADANIA WEDŁUG HARMONOGRAMU
Lp. | Nazwa zadania | Termin zakończenia planowany | Środki ogółem | Środki finansowe na naukę | ||
wykonanie | planowane | poniesione | planowane | poniesione | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1 | ||||||
2 | ||||||
3 | ||||||
4 |
5. WYKAZ ZAKUPIONEGO SPRZĘTU I WYPOSAŻENIA
Lp. | Rok zakupu | Nazwa | Koszt (zł) |
1 | |||
2 | |||
3 |
6. OCENA REALIZACJI PROJEKTU PRZEZ WNIOSKODAWCĘ
Czy projekt został zrealizowany zgodnie z harmonogramem i kosztorysem umowy?
TAK/NIE |
(Jeśli zaznaczono odpowiedź NIE, należy przedstawić powstałe odstępstwa od umowy
wraz z ich uzasadnieniem)
Opis i uzasadnienie rozbieżności:
7. ZESTAWIENIE KOSZTÓW PONIESIONYCH (zł)
Lp. | Specyfikacja kosztów | Poniesione koszty | |||
Koszty realizacji zadań ogółem | w tym: | ||||
środki własne | środki finansowe pochodzące ze środków finansowych na naukę | środki finansowe pochodzące z innych źródeł | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Koszty bezpośrednie ogółem w tym: | ||||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | |||||
2) sprzęt i wyposażenie | |||||
3) inne | |||||
2 | Koszty pośrednie | ||||
3 | Koszty ogółem |
8. OPIS CZĘŚCI FINANSOWEJ
1) Środki finansowe na naukę niewykorzystane wg stanu na dzień ...
2) Wyjaśnienie rozbieżności dotyczących kosztów planowanych i zrealizowanych.
3) Uzasadnienie ewentualnych rozbieżności powstałych w toku wykonywania zadań pomiędzy zakresem zadań lub harmonogramem określonym w umowie.
4) Dokumentacja potwierdzająca rozliczenie realizacji zadań w ramach programu znajduje się do wglądu w ...
(adres, osoba upoważniona, telefon, e-mail)
5) Osoba odpowiedzialna za przygotowanie raportu:
(imię i nazwisko, telefon, numer faksu, e-mail)
6) Raport sporządzono w dniu ...
Pieczęć wnioskodawcy Osoba upoważniona Główny
do reprezentowania księgowy/Kwestor
wnioskodawcy
data podpis i pieczęć podpis i pieczęć
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (3)
Podstawa prawna liczba obiektów na liście: (2)
Akty uchylające liczba obiektów na liście: (1)
Wzory i narzędzia liczba obiektów na liście: (3)
Wzory liczba obiektów na liście: (3)
- Wniosek o przyznanie środków finansowych na realizację zadań w ramach programu "PATENTS PLUS - wsparcie patentowania wynalazków"
- Raport roczny z realizacji zadań w danym roku w ramach programu "PATENT PLUS - wsparcie patentowania wynalazków"
- Raport końcowy z realizacji zadań w ramach programu "PATENT PLUS - wsparcie patentowania wynalazków"