§ 17. - [Obowiązku punktu potwierdzającego w zakresie przechowywania i archiwizacji dokumentacji] - Profil zaufany i podpis zaufany.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.2551 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 24 listopada 2023 r.
§  17.  [Obowiązku punktu potwierdzającego w zakresie przechowywania i archiwizacji dokumentacji]
1. 
Punkt potwierdzający przechowuje i archiwizuje dokumenty w postaci papierowej w zakresie potwierdzania, przedłużania i unieważniania profilu zaufanego w warunkach zapewniających:
1)
zachowanie integralności dokumentów;
2)
odszukanie i udostępnienie dokumentów;
3)
ochronę danych osobowych zawartych w dokumentach;
4)
ochronę tych dokumentów przed zniszczeniem.
2. 
Dokumenty oraz dane w postaci elektronicznej w zakresie potwierdzania, przedłużania i unieważniania profilu zaufanego, z zachowaniem warunków określonych w ust. 1, przechowuje oraz archiwizuje minister.
3. 
Obowiązek przechowania dokumentów oraz danych, o których mowa w ust. 1 i 2, trwa przez okres 20 lat od chwili potwierdzenia albo przedłużenia ważności profilu zaufanego lub od chwili odmowy jego potwierdzenia albo odmowy przedłużenia ważności bądź od chwili jego unieważnienia, z wyłączeniem nagrania, o którym mowa w art. 20cb ust. 5 ustawy, które przechowuje się przez 6 lat.
4. 
Organ lub jednostka organizacyjna przejmująca zadania, funkcje i dokumenty punktu potwierdzającego, którego działalność ustała, zapewnia spełnienie warunków, o których mowa w ust. 1 i 3. W przypadku braku następcy prawnego punktu potwierdzającego spełnienie warunków, o których mowa w ust. 1 i 3, zapewnia minister.