Art. 31. - [Treść umowy o dostępie telekomunikacyjnym] - Prawo telekomunikacyjne.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.34 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 10 stycznia 2024 r. do: 31 maja 2024 r.
Art. 31. [Treść umowy o dostępie telekomunikacyjnym]
1.
Warunki dostępu telekomunikacyjnego i związanej z tym współpracy przedsiębiorcy telekomunikacyjni ustalają w umowie o dostępie telekomunikacyjnym, zawartej na piśmie pod rygorem nieważności.2.
Umowa o dostępie telekomunikacyjnym w zakresie połączenia sieci powinna zawierać postanowienia dotyczące co najmniej:1)
umiejscowienia punktów połączenia sieci telekomunikacyjnych;2)
warunków technicznych połączenia sieci telekomunikacyjnych;3)
rozliczeń z tytułu:a)
zapewnienia dostępu telekomunikacyjnego oraz wzajemnego korzystania z sieci telekomunikacyjnych,b)
niewykonania lub nienależytego wykonania świadczonych wzajemnie usług telekomunikacyjnych;4)
sposobów wypełniania wymagań:a)
w zakresie interoperacyjności usług, integralności sieci, postępowań w sytuacjach szczególnych zagrożeń oraz awarii, zachowania tajemnicy telekomunikacyjnej i ochrony danych w sieci,b)
dotyczących kompatybilności elektromagnetycznej;5)
procedur rozstrzygania sporów;6)
postępowania w przypadkach:a)
zmian treści umowy,b)
badań interoperacyjności usług świadczonych w połączonych sieciach telekomunikacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem badań jakości usług telekomunikacyjnych,c)
przebudowy połączonych sieci telekomunikacyjnych,d)
zmian oferty usług telekomunikacyjnych,e)
zmian numeracji;7)
warunków rozwiązania umowy, dotyczących w szczególności zachowania ciągłości świadczenia usługi powszechnej, jeżeli jest świadczona w łączonych sieciach telekomunikacyjnych, ochrony interesów użytkowników, a także potrzeb obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego;8)
rodzajów wzajemnie świadczonych usług telekomunikacyjnych.3.
Umowa o dostępie telekomunikacyjnym w zakresie połączenia sieci może także zawierać, w zależności od rodzajów łączonych sieci, odpowiednie postanowienia dotyczące:1)
zapewnienia ciągłości świadczenia usług telekomunikacyjnych w przypadku rozwiązania umowy;2)
warunków kolokacji na potrzeby połączenia sieci;3)
utrzymania jakości świadczonych usług telekomunikacyjnych;4)
efektywnego wykorzystania zasobów częstotliwości lub zasobów orbitalnych;5)
współwykorzystywania zasobów numeracji, w tym zapewnienia:a)
równego dostępu do usług polegających na udzielaniu informacji o numerach abonentów, do numerów alarmowych oraz innych numeracji uzgodnionych w skali międzynarodowej, z zastrzeżeniem wymagań podmiotów, o których mowa w art. 4 pkt 1, 2, 4, 5, 7 i 8,b)
przenoszenia numerów;6)
świadczeń dodatkowych, a także usług pomocniczych i zaawansowanych, związanych z wzajemnym świadczeniem usług telekomunikacyjnych, a w szczególności:a)
pomocy konsultanta operatora,b)
krajowej i międzynarodowej informacji o numerach telefonicznych,c)
usługi prezentacji identyfikacji linii wywołującej i wywoływanej,d)
przekierowania połączeń telefonicznych,e)
usług połączeń telefonicznych realizowanych za pomocą karty telefonicznej,f)
realizacji bezpłatnych połączeń telefonicznych lub usług o podwyższonej opłacie,g)
realizacji usług sporządzania wykazów wykonywanych usług telekomunikacyjnych, fakturowania lub windykacji.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »