Art. 106. - [Obowiązek rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej] - Prawo telekomunikacyjne.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.34 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 10 stycznia 2024 r. do: 31 maja 2024 r.
Art.  106.  [Obowiązek rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej]
1. 
Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiązany do rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej.
2. 
Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że została ona uwzględniona. Przez rozpatrzenie reklamacji rozumie się wysłanie przed upływem tego terminu przez dostawcę publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych odpowiedzi o uwzględnieniu lub nieuwzględnieniu reklamacji.
3. 
W przypadku uwzględnienia reklamacji usługi telekomunikacyjnej opłata, o której mowa w art. 80 ust. 2, podlega zwrotowi.
4. 
Minister właściwy do spraw informatyzacji określi, w drodze rozporządzenia, tryb postępowania reklamacyjnego oraz warunki, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej za:
1)
niedotrzymanie z winy przedsiębiorcy wyznaczonego terminu zawarcia umowy o świadczenie usługi powszechnej lub usługi, o której mowa w art. 81 ust. 5,
2)
niedotrzymanie z winy dostawcy usług określonego w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych terminu rozpoczęcia świadczenia tych usług,
3)
niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi telekomunikacyjnej,
4)
nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia usługi telekomunikacyjnej

- mając na uwadze niezbędną ochronę interesu użytkownika końcowego.