Art. 20. - [Wniosek o rejestrację dziennika lub czasopisma] - Prawo prasowe.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2018.1914 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 5 października 2018 r.
Art. 20. [Wniosek o rejestrację dziennika lub czasopisma]
1.
Wydawanie dziennika lub czasopisma wymaga rejestracji w sądzie okręgowym właściwym miejscowo dla siedziby wydawcy, zwanym dalej "organem rejestracyjnym". Do postępowania w tych sprawach stosuje się przepisy Kodeksu postępowania cywilnego o postępowaniu nieprocesowym, ze zmianami wynikającymi z niniejszej ustawy.2.
Wniosek o rejestrację, o której mowa w ust. 1, powinien zawierać:1)
tytuł dziennika lub czasopisma oraz siedzibę i dokładny adres redakcji;2)
dane osobowe redaktora naczelnego;3)
określenie wydawcy, jego siedzibę i dokładny adres;4)
częstotliwość ukazywania się dziennika lub czasopisma.3.
Postanowienia zarządzające wpis do rejestru sąd uzasadnia tylko na wniosek.4.
Wydawanie dziennika lub czasopisma można rozpocząć, jeżeli organ rejestracyjny nie rozstrzygnął wniosku o rejestrację w ciągu 30 dni od jego zgłoszenia.5.
O zmianie danych, o których mowa w ust. 2, należy zawiadomić niezwłocznie organ rejestracyjny.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »