Art. 112. - [Obowiązki operatora wyznaczonego w razie wystąpienia straty] - Prawo pocztowe.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.1640 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 marca 2024 r. do: 31 grudnia 2025 r.
Art.  112.  [Obowiązki operatora wyznaczonego w razie wystąpienia straty]
1. 
Jeżeli operator wyznaczony ubiega się o finansowanie, o którym mowa w art. 109 ust. 1, składa do Prezesa UKE, w terminie 7 miesięcy od zakończenia roku obrotowego, w którym wystąpiła strata na usługach powszechnych, wniosek o uruchomienie finansowania kosztu netto i przedkłada następujące dokumenty:
1)
kalkulację kosztu netto i straty na usługach powszechnych;
2)
rachunki oraz inne dokumenty, służące za podstawę kalkulacji kosztu netto i straty na usługach powszechnych, zgodnie ze zbadanym przez niezależnego biegłego rewidenta sprawozdaniem finansowym za poprzedni rok obrotowy.
2. 
(uchylony).
3. 
Do przeprowadzenia weryfikacji przedłożonych dokumentów, o których mowa w ust. 1, Prezes UKE powołuje niezależnego biegłego rewidenta.
4. 
Weryfikacja przedłożonych dokumentów, o których mowa w ust. 1, wykonywana jest na koszt operatora wyznaczonego.
5. 
Prezes UKE, w terminie 4 miesięcy od dnia otrzymania wniosku i dokumentów, o których mowa w ust. 1, po weryfikacji tych dokumentów wydaje decyzję, w której:
1)
określa kwotę zweryfikowanego kosztu netto i straty, o której mowa w art. 109 ust. 2;
2)
ustala kwotę należnego finansowania kosztu netto.
6. 
Prezes UKE niezwłocznie przekazuje decyzję, o której mowa w ust. 5, ministrowi właściwemu do spraw łączności.