Art. 40b. - [Dane zamieszczane w ewidencji. Aktualizacja danych. Dostęp do treści ewidencji] - Prawo o stowarzyszeniach.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2020.2261 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 16 grudnia 2020 r.
Art. 40b. [Dane zamieszczane w ewidencji. Aktualizacja danych. Dostęp do treści ewidencji]
1.
W ewidencji zamieszcza się:1)
nazwę stowarzyszenia zwykłego, jego cel lub cele, teren i środki działania oraz adres siedziby;2)
imię i nazwisko przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu oraz sposób reprezentowania stowarzyszenia zwykłego przez zarząd, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ;3)
imię i nazwisko członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ;4)
informacje o regulaminie działalności i jego zmianach;5)
informację o posiadaniu statusu organizacji pożytku publicznego;6)
informacje o przekształceniu lub rozwiązaniu stowarzyszenia zwykłego;7)
imię i nazwisko likwidatora stowarzyszenia zwykłego;8)
informacje o zastosowaniu wobec stowarzyszenia zwykłego środków, o których mowa w rozdziale 3.2.
Stowarzyszenie zwykłe składa organowi nadzorującemu, w terminie 7 dni od dnia wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zmianę danych, wniosek o zamieszczenie w ewidencji zmienionych danych, o których mowa w ust. 1, załączając dokumenty stanowiące podstawę zmiany. Przepisy o wpisie do ewidencji stosuje się odpowiednio.3.
Stowarzyszenie zwykłe ma obowiązek informować o zmianie adresu zamieszkania osób, o których mowa w art. 40 ust. 5 pkt 3 i 4.4.
Ewidencja jest jawna i udostępniana na stronie podmiotowej organu nadzorującego w Biuletynie Informacji Publicznej. Każdy ma prawo otrzymania zaświadczeń z ewidencji.5.
Dokumenty złożone do organu nadzorującego stanowią akta ewidencyjne, które są dostępne dla osób mających interes prawny.6.
Ewidencja może być prowadzona w systemie teleinformatycznym.7.
Minister właściwy do spraw administracji publicznej określi, w drodze rozporządzenia, sposób prowadzenia ewidencji, jej wzór oraz szczegółową treść wpisów w ewidencji w zakresie, o którym mowa w ust. 1, biorąc pod uwagę konieczność zapewnienia przejrzystości, kompletności i dostępności do danych zawartych w ewidencji.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (4)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (4)
- W jakiej formie należy odpowiedzieć przewodniczącemu stowarzyszenia na złożony przez niego wniosek o zmianę nazwy stowarzyszenia?
- W jaki sposób należy postąpić w przypadku braków formalnych petycji w zakresie podpisu?
- Czy za każdy egzemplarz zaświadczenia z rejestru stowarzyszeń należy pobrać opłatę skarbową?