Art. 41. - Prawo o stowarzyszeniach.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1932.94.808

Akt utracił moc
Wersja od: 10 kwietnia 1989 r.
Art.  41.

Kierownictwo oddziału, zakładanego zgodnie z przepisami statutu stowarzyszenia, obowiązane jest zawiadomić o założeniu oddziału powiatową władzę administracji ogólnej miejsca siedziby oddziału, dołączając:

1)
egzemplarz statutu stowarzyszenia;
2)
dowód zgody centrali stowarzyszenia na powstanie oddziału;
3)
wykaz składu osobowego kierownictwa oddziału wraz z jego adresami i
4)
adres lokalu, w którym ma się mieścić oddział.

Władza może sprzeciwić się założeniu oddziału w warunkach i na zasadach przewidzianych w art. 13 ust. 1 i art. 14.

Kierownictwo oddziału ma również obowiązek w 2-tygodniowym terminie zawiadomić władzę o każdorazowej zmianie swego składu osobowego, adresu oddziału i statutu stowarzyszenia, licząc termin powyższy od dokonania zmiany względnie od powzięcia o niej wiadomości.

Postanowienia art. 15 i 16 mają odpowiednie zastosowanie do oddziałów stowarzyszenia.