Art. 90a. - [Przekazanie dokumentacji związanej z prowadzeniem rejestru akcjonariuszy prostej spółki akcyjnej w związku z zaprzestaniem prowadzenia działalności kancelarii notarialnej] - Prawo o notariacie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.1799 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 15 listopada 2023 r. do: 31 maja 2024 r.
Art.  90a.  [Przekazanie dokumentacji związanej z prowadzeniem rejestru akcjonariuszy prostej spółki akcyjnej w związku z zaprzestaniem prowadzenia działalności kancelarii notarialnej]
§  1. 
Z chwilą zaprzestania prowadzenia działalności kancelarii dokumenty obejmujące dokonanie czynności notarialnych, o których mowa w art. 79 pkt 6a, wraz z rejestrem akcjonariuszy prostej spółki akcyjnej notariusz przekazuje radzie właściwej izby notarialnej, o czym prezes tej rady niezwłocznie zawiadamia spółkę. Przepisu art. 90 § 1 nie stosuje się.
§  2. 
Po zawiadomieniu przez spółkę o zawarciu umowy o prowadzenie rejestru akcjonariuszy prostej spółki akcyjnej prezes rady właściwej izby notarialnej niezwłocznie przekazuje podmiotowi prowadzącemu rejestr akcjonariuszy dokumenty, o których mowa w § 1.