Art. 27. - [Zabezpieczenie akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego. Delegacja ustawowa] - Prawo o aktach stanu cywilnego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.1378 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 19 lipca 2023 r. do: 14 sierpnia 2024 r.
Art.  27.  [Zabezpieczenie akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego. Delegacja ustawowa]
1. 
Akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego zabezpiecza się przed uszkodzeniem, zniszczeniem, utratą oraz przed nieuprawnionym dostępem do nich osób trzecich.
2. 
Akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego sporządzone na piśmie utrwalonym w postaci papierowej przechowuje się w archiwum urzędu stanu cywilnego, w miejscu zapewniającym ich zabezpieczenie, a w razie potrzeby poddaje się konserwacji.
3. 
Akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego sporządzone na piśmie utrwalonym w postaci papierowej mogą być wynoszone poza urząd stanu cywilnego za zgodą wojewody wyrażoną w drodze postanowienia lub w przypadku niebezpieczeństwa zagrażającego tym aktom.
4. 
Minister właściwy do spraw informatyzacji, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych, określi, w drodze rozporządzenia, sposób:
1)
prowadzenia rejestru stanu cywilnego,
2)
oznaczania w rejestrze stanu cywilnego aktów stanu cywilnego,
3)
prowadzenia akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego,
4)
zabezpieczania akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego sporządzonych na piśmie utrwalonym w postaci papierowej w przypadku, o którym mowa w ust. 3;

- uwzględniając konieczność zapewnienia kompletności danych zawartych w rejestrze stanu cywilnego i ich przejrzystości, sprawnego funkcjonowania rejestru stanu cywilnego, ochrony danych osobowych i mając na względzie szczególny charakter akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego.